Tasken til sygehuset?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Anonym trådstarter

Hvad skal man have pakket med til sygehuset, når man skal føde? Til førstegangsfødende.

Og hvor lang ti dfør pakkede i tasken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Trollebaby

Vi pakkede tasken en halv time før vi tog afsted, det kom lidt bag på os hvor hurtigt det gik

Vi havde :

Babýdyne med betræk

2x body m kort ærmer

2x body m lang ærmer

2x babybukser

Undertøj og tøj til mig

Kamera + oplader

Vandrejournal..

-Næste gang vil jeg nu nok tage et par sparkedragter/natdragter/heldaragter med til den bette da jeg synes de er nemmere

Og husk ammebh og ammeindlæg, det savnede jeg i den grad

Anmeld

14. juli 2011

Thereseh

Pakkede mens jeg havde veer :-) Badekåbe, eget tøj, store trusser så du slipper for nettrusser, joggingbukser der er løse ved maven, toaletgrej, shampoo og sæbe, wc papir - for det de har er hårdt. Evt intim servietter. Kamera, telefon, opladere.

Anmeld

14. juli 2011

GitteC78

Jeg fik aldrig pakket min taske, da jeg fødte 5 dage før termin.

Toilettaske med indhold

tøj til baby (autostol)

tøj man selv kan passe

fodtøj

toiletpapir, da sygehus papir ikke er blødt for nummeren

Anmeld

14. juli 2011

Tona

Jeg pakkede min taske 1 måned før termin og her er hvad jeg tog med:

sæbe, tandpasta, hårshampoo, undertøj, sokker, bukser (du kan nok ca passe det samme som du kunne i uge 20 når du har født), ammebluser, joggingbukser, undertrøjer/toppe (sådan amme-nogle for brysterne er meget ømme i starten og det kan være svært at have alm bh på), oplader, mobil, slik, forråd til fødslen til dig og farmand (slik, mad, drikkevarer hvad I ellers gerne vil have fx et spil eller musik), tandbørste, kam, bind, penge, jeres dåbsattester, klip-klappere eller tøfler, badekåbe, nattøj, skiftetøj og toiletsager til farmand hvis han skal indlægges med jer, bleer til baby, stofbleer, autostol til at køre hjem i, tøj til baby (rigeligt) og relevant overtøj og sutsko osv til når baby skal hjem, bamse til baby, sut til baby, baby-tæppe, ammebrikker, panodil (efterveer kan gøre avs) vigtigt: medbring eget toiletpapir. Det papir der er der er som sandpapir og det gør virkelig nas at tørre sig med sandpapir når man lige har født  

Hvis du har en madvare allergi er det vigtigt at huske at have mad med selv, for de kan være ufatteligt sløve til at komme med noget. Jeg har glutenallergi og da jeg havde ligget i fødsel i 16 timer var det eneste jeg kunne få en skål tynd sukkerfri youghurt! Jeg ville ønske at jeg havde taget noget glutenfri brød med selv!

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Mange tak

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg pakkede min taske 1 måned før termin og her er hvad jeg tog med:

sæbe, tandpasta, hårshampoo, undertøj, sokker, bukser (du kan nok ca passe det samme som du kunne i uge 20 når du har født), ammebluser, joggingbukser, undertrøjer/toppe (sådan amme-nogle for brysterne er meget ømme i starten og det kan være svært at have alm bh på), oplader, mobil, slik, forråd til fødslen til dig og farmand (slik, mad, drikkevarer hvad I ellers gerne vil have fx et spil eller musik), tandbørste, kam, bind, penge, jeres dåbsattester, klip-klappere eller tøfler, badekåbe, nattøj, skiftetøj og toiletsager til farmand hvis han skal indlægges med jer, bleer til baby, stofbleer, autostol til at køre hjem i, tøj til baby (rigeligt) og relevant overtøj og sutsko osv til når baby skal hjem, bamse til baby, sut til baby, baby-tæppe, ammebrikker, panodil (efterveer kan gøre avs) vigtigt: medbring eget toiletpapir. Det papir der er der er som sandpapir og det gør virkelig nas at tørre sig med sandpapir når man lige har født  

Hvis du har en madvare allergi er det vigtigt at huske at have mad med selv, for de kan være ufatteligt sløve til at komme med noget. Jeg har glutenallergi og da jeg havde ligget i fødsel i 16 timer var det eneste jeg kunne få en skål tynd sukkerfri youghurt! Jeg ville ønske at jeg havde taget noget glutenfri brød med selv!

Tak for svar.

Skal man have dåbsattest med? s;

Anmeld

15. juli 2011

Tona

Anonym skriver:

Tak for svar.

Skal man have dåbsattest med? s;

På Kolding sygehus bad de om at min kæreste og jeg havde dem med, men jeg ved ikke helt hvorfor for vi skulle ikke aflevere dem eller noget...

Anmeld

15. juli 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

På Kolding sygehus bad de om at min kæreste og jeg havde dem med, men jeg ved ikke helt hvorfor for vi skulle ikke aflevere dem eller noget...

Nå okay

Anmeld

15. juli 2011

Fru Nielsen

Jeg er 35+2 idag og har lige pakket tasken idag..... Det er rimelig tidlig, men har haft lidt tegnblødning og har lidt øget plukveer, såå for at være på den sikre side er den nu pakket....

Til mig selv har jeg:

2 x trusser

1 x Amme bh

12 x ammeindlæg

2 x ammeskaller (Da mine brystvorter har tendens til at revne) Så dem vil jeg prøve denne gang for at forebygge revnede brystvorter under amning.

1 x Matas (lille bøtte) shampoo

1 x Matas (lille bøtte) Body sæde

1 x Matas (lille bøtte) Body crem

1 x Neutral rulle deo

1 x Tandbørste

1 x tandpasta

2 x Løse bukser

2 x Kortærmede bluser

1 x Hår børste

Nogle elastiller og klipklappere......

Til Baby:

2 x body med korte ærmer

2 x Sæt tøj. Et til sygehuset og et til når vi skal hjem.

3 x Stofbleer

1 x Narre sut

1 x Tynd jakke til hjem turen, samt en bomulds hue til hjemturen.

Så er kamara, mobil oplader og vores dåbs attest også pakket....

Tror hvis at det var det.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.