Wooow mand... Carla er godt nok.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Barbamama

....ved at blive ret så selvstændig!!! Hun vil i hvert fald gerne have en mening om alt!!!

Når vi skal have aftensmad siger hun: Neeej ikke aftensmad! Gider ikke!

FINT! så får du lov til at gå. Nej så vil hun GERNE have aftensmad. Og sådan kan det køre med mange ting i løbet af dagen. Hun prøver os godt nok af. Når vi er ude og gå så SKAL hun holde os i hånden når vi går oppe ved vejen. Ellers får hun bare lov til at tulre rundt. Og der plejer ikke at være nogle problemer når jeg siger vi skal holde hinanden i hånden. Men NU! Uha!!! Og så bliver jeg bestemt og siger at hvis hun ikke holder mig i hånden så må hun sidde i sin klapvogn. Så sidder hun der og skriger: VIl gerne GÅÅÅ! Ja det er fint, men nu sidder du DER!

Jeg er begyndt at sætte hende ned på hendes værelse når hun får et hysterianfald og sige til hende at hun kan komme igen når hun er holdt op med at skrige. Hun må gerne være vred og ked af det, men jeg gider ikke når hun skriger sig hæs i et hysterianfald. Hun skal ikke lære at hun får noget ud af det. Så hun kommer på sit værelse og så må hun komme når hun slapper af igen. Det går faktisk meget godt!!! Jeg optog hende på video i 30sek midt i et flip! Uha det er ikke for sarte sjæle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

JustAnotherName

Dem har jeg to udgaver af herhjemme!!   ....suk! Hehe.

Men lige når det gælder spisebords-skik, så er der altså kun det ultimatum, at ENTEN sidder man om bordet sammen med resten af familien ELLER OGSÅ så er man velkommen til at gå op/ind til sig selv og forlade selskabet. Vi gider ikke, at de vimser rundt og forstyrrer, og ikke gider sidde med os andre. Det smitter jo af på hinanden, hvis den ene ikke gider sidde.
Men hvis alternativet er, at man kan gå i seng, så gider de alligevel hellere sidde med ved bordet. og hvis ikke vi gider gå ind i en diskussion om, hvorvidt de skal spise eller ej, men bare ignorere det, så går de alligevel altid igang med at spise .....hehe, så det er dybt unødvendige protester. Men det hører vist bare alderen til.

Jo, det er udfordrende og sjovt at have børn  

Anmeld

15. juli 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Dem har jeg to udgaver af herhjemme!!   ....suk! Hehe.

Men lige når det gælder spisebords-skik, så er der altså kun det ultimatum, at ENTEN sidder man om bordet sammen med resten af familien ELLER OGSÅ så er man velkommen til at gå op/ind til sig selv og forlade selskabet. Vi gider ikke, at de vimser rundt og forstyrrer, og ikke gider sidde med os andre. Det smitter jo af på hinanden, hvis den ene ikke gider sidde.
Men hvis alternativet er, at man kan gå i seng, så gider de alligevel hellere sidde med ved bordet. og hvis ikke vi gider gå ind i en diskussion om, hvorvidt de skal spise eller ej, men bare ignorere det, så går de alligevel altid igang med at spise .....hehe, så det er dybt unødvendige protester. Men det hører vist bare alderen til.

Jo, det er udfordrende og sjovt at have børn  

ja jeg sagde også til Casper i dag: Vi kunne have haft tvillinger!!! Shit mand!!! Jeg var klar til at flytte hjemmefra i dag. Hun prøver os af HELE tiden!!! Det kræver godt nok tålmodighed!!! På et tidspunkt i dag kunne jeg ikke mere og så råbte jeg bare: STOP SÅ!!! Puha!!! Andre gange er jeg god til at tælle til 10 og så bare køre videre, men åha det trækker tænder ud!!!Men vi er konsekvente hele vejen igennem begge to og det er jeg sgu glad for!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.