Hvad må man , hvad må man ikke???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja må hellere tage mine forholdsregler i brug jeg står endelig med en positiv test i hånden,,. Har mistede mit 1 barn i januar i år.. Så piger hjælp mig lige her, for skal være ærlig at sige at jeg var lidt ulækker med min madtrang sidst Især slik, peanuts osv fik den store tur... Så vil gerne have anbefalinger på hvad der er bedst at spise og drikke og ja alt i den dur?? Forhåbelig er der intet der går galt denne gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Miss T

Ingen rå fisk, eller ost osv. der ikke har past. æg.

Ellers må du vel spise alt med måde.

Du må spise både chili og hvidløg.

altså jeg tror ikke, at man skal være helt ude i torvene omkring det her, men leve livet og med måde.

Tillykke med graviditeten

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Ingen rå fisk, eller ost osv. der ikke har past. æg.

Ellers må du vel spise alt med måde.

Du må spise både chili og hvidløg.

altså jeg tror ikke, at man skal være helt ude i torvene omkring det her, men leve livet og med måde.

Tillykke med graviditeten

Mange tak sys bare jeg var ret ulækker sidst så ville bare lige høre omkring mig

Anmeld

14. juli 2011

Miss T

hehe, det kan jo smutte det skidt

hvis du spiser en pizza så løb en tur bagefter så slipper du lidt for den dårlige samvittighed, du skal nok bare ikke gøre det hver dag

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

hehe, det kan jo smutte det skidt

hvis du spiser en pizza så løb en tur bagefter så slipper du lidt for den dårlige samvittighed, du skal nok bare ikke gøre det hver dag

Heldigvis røre jeg aldrig pizza men peunats er allerede ved at være inde i varmen igen...

Anmeld

14. juli 2011

Miss T

Anonym skriver:

Heldigvis røre jeg aldrig pizza men peunats er allerede ved at være inde i varmen igen...

Hvad med nogle andre nødder så du i det mindste får lidt variation  Saltede mandler, cashewnødder nam nam

Anmeld

16. juli 2011

Fenja09

Som gravid skal man egentlig bare følge de alm. kostråd, men der er ting man bør holde sig fra f.eks peanuts. Peanuts kan øge risikoen for at dit barn udvikler allergi overfor dem senere i livet. Der gror en mug på dem som hedder aflatoxin som er farlig og kan give dig en allergisk reaktion i maven. Så hold dig fra dem også når du ammer

Derudover skal man helst undgå fødevarer med en høj mængde af A-vitamin, som indmad, fede fisk og bløde oste.

Tillykke med graviditeten!

/Fenja

Anmeld

16. juli 2011

Pikku Myy

Ja må hellere tage mine forholdsregler i brug jeg står endelig med en positiv test i hånden,,. Har mistede mit 1 barn i januar i år.. Så piger hjælp mig lige her, for skal være ærlig at sige at jeg var lidt ulækker med min madtrang sidst Især slik, peanuts osv fik den store tur... Så vil gerne have anbefalinger på hvad der er bedst at spise og drikke og ja alt i den dur?? Forhåbelig er der intet der går galt denne gang

Jeg har ikke lige læst hele tråden, men kan lige nævne det jeg kan huske:

*Råt kød -særligt vildt kød, der kan indeholde en parasit der kan overføres til fosteret. Jeg tror den hedder oxoplasmose...

*Koffein

*Lakrids skal man vist holde igen med...

*Kunstige sødestoffer (der har været forskning fremme der har påvist en sammenhæng mellem indtag af light-produkter og aborter eller misdannelser).

*Tun og andre store rovfisk, da de indeholder store mængder tungmetaller. En dåsetun, kan man nu godt spise, da de er lavet af små fisk...

Iøvrigt tror jeg ikke der sælges oste i danmark der ikke er lavet på past. mælk, men det står hverfald på dem...

På Astma og Allergi Danmarks hjemmeside står der at der ikke er påvist en sammenhæng mellem gravides indtag af peanuts og senere allergier, men du bestemmer jo selv (Hvis du googler "gravid peanuts" kommer deres side frem - jeg kan ikke lige få linket ind på en god måde...)

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Tillykke med graviditeten Jeg ved kun rå fisk og rå kød .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.