hjælp venligst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Anonym trådstarter

Min mand har en søn fra tidligere som skal starte i skole næste måned. Han har fælles myndighed med moren. De står i et retsag om myndighed og bopæl. De skal først i retten i slutningen af september og moren har tilmeldt drengen en skole ved hendes bopæl uden min mands tilladelse. Drengen er nu på ferie ved sin mor de næste 2 uger og hun tager ikke telefonen. Hun må ikke tilmelde ham skole uden min mand er informeret og indforstået og har accepeteret valg af skole. Men hun har valgt alligevel og dette er ulovligt. Samtid er skolegang lovpligtigt mens det opovervejer vel ikke at hun går imod reglerne i sfn? Kan drengen ende med at gå i den skole hun har tilmeldt ham på trods af at tilmelingen er ulovlig pga reglerne i fælles myndig når skolegang er lovpligtigt?

De har ham begge ligemeget og står som sagt i en retsag. Hvis han starter i den skole hvor hun bor så ved hun godft at han bliver taget ud og placeret i en skole imellem os for at være fair for alle parter. Hvad er jeres syn på agen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Fru Hansen

Jeg kan ikke rigtig se ud af dit indlæg om det er barnets behov eller jeres egne behov i vil have opfyldt.
Jeg kender ikke reglerne for skolegang og skilsmissebørn. Men jeg har to skolebørn så jeg vil da lige fortælle at det er meget vigtigt for børn (og forældre) at de bor forholdsvis tæt på deres skolekammerater. Det er praktisk i forhold til legeaftaler i de små klassetrin og i de større klassetrin er det rart at have en tilknytning til andre unge i sit nærområde.
Hvordan med de andre børn fra børnehaven skal de starte i samme skole eller vil i have barnet starter "alene" op på en anden skole?

Anmeld

14. juli 2011

Thalia

Jeg ser det ikke som en selvfølge at barnet tages ud af skolen og placeres mellem forældrene for at være fair - tvært imod.

Jeg ved godt at der findes forældre hvor en 50/50 ordning fungerer, men når børnene kommer i skolealderen, så kræver sådan en ordning altså at forældrene bor tæt på hinanden så børnene netop kan passe deres skole og være tæt på kammerater og netværk.

Rigtig mange er SA begyndt at fraråde 50/50 ordninger, netop fordi de tilgodeser forældrenes tarv men ikke nødvendigvis børnenes. De fleste børn har faktisk brug for en base som er deres hjem, og som er det sted så de ikke skal skifte imellem rammer hele tiden.

Mit umiddelbare bud er at hvis ikke din kæreste og moren kan nå til enighed selv, så vil SA anbefale at samværdsordningen ændres så barnet får fast bopæl et sted og dermed kan passe sin skole og sit sociale netværk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.