Tid til en update?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. februar 2008

sttina

Ja her havde vi lige sp igår til 8 mdr's samtale samt boel prøve, og så tænkte jeg lige om det ikke var tid til at høre hvad vores fantastiske børn kan og hvor store de er ? Sander vejer 9,7 kg men længden glemte hun lige, men passer str 80-86 i tøj. Har siddet selv siden jul, men er først indenfor den sidste uge begyndt at rulle.. og helst kun fra mave til ryg. Kan overhoved ikke kravle, men kan tilgengæld møffe sig rundt i cirkler om sig selv og dermed live dybt frustreret over at han ikke lige kan nå det legetøj han gerne vil >( Spiser alm mad nu, dvs havregrød til morgen, rugbrød til frokost, frugt i stykker om eftermiddagen og vores mad til aften.. Faktisk spiser han ofte mere mad end sin storebror på 3 8D Lurene om dagen er for korte (ifølge mig), men tilgengæld sover han fint om natten, så det er ganske rart :D Nu er det så jeres tur til at prale med jeres lækre unger ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2008

Tikki

Ha ha..Dét kan jeg finde ud af :D...

Iza er 7,5 måneder, vejer 9,6 kg og er 71 cm. Kan rulle hele vejen rundt, sidder fint, har gjort det siden hun var 4,5 måneder. Prøver på at komme op på alle 4, men glider på det glatte gulv, så tror jeg skal finde på et eller andet skridsikkert....Er over alt, meget meget aktiv - roder rundt på gulvet og bruger nærmest hele lejligheden. Hev en potteplante ned den anden dag, så der var jord over alt :@ :D

Har fået 2 tænder, er først liiige begyndt på rugbrød - kaster meget nemt op, hvis der er for store klumper, spiser ellers alt hvad vi tilbyder hende - er meget glad for mad :P. Taler helt vildt: ba ba, da da, pa pa og mam mam og uhmmm når der serveres mad, siger hele tiden: " a det"..tror det er fordi, jeg konstant siger: Hvad er det?, så kopierer hun ordlyden. Er meget meget bestemt og vil bestemme nærmest alt, så jeg er begyndt at sætte meget tydelige grænser her, hvilket faktisk går ok...hun ved hvad jeg mener, når jeg siger: "stop" eller "nej" meget bestemt. Er begyndt at forstå når jeg spørger hvor far er henne - så kigger hun på far eller på døren ud til, hvor han plejer at komme ind, når han kommer fra arbejde...sødt (L)

Sover rigtigt godt om natten fra 20.00 til 7.00, men ikke så godt om dagen.....men det gør ikke så meget når man får sin nattesøvn;)

Vist det meste sådan lige....
/Jeanette

Anmeld

27. februar 2008

Sille(smil)

Oki doki:)

Birk er 7½ måned nu og bruger str 74 i tøj så mon ikke han er ca så lang? Ved ikke hvad han vejer men tror det er ca. 9,5 kg.

Han har kravlet i 14 dage nu og er bare over det hele. Han er en rigtig krudtugle og vil selv alting: holde ske, kop og alt andet, så vi slås lidt en gang imellem. Han rejser sig op ad alting, hvilket giver blåmærker og buler, når mor og far er for langsomme til at gribe.

Han sover ikke super godt om natten, men det kommer nok, når han har indset at der er lukket for mad. Men det går da lidt fremad.... Tilgengæld får vi maaaange våde kys (L) Så pyt med nattesøvnen.

Stadig ingen tænder..... kommer jo nok;)

Sille

Anmeld

27. februar 2008

Mie A

Simon som lige er rundet de 7 måneder:

Han vejer 9,2 kg er 74 cm lang.
Han kravler og og kan rejse sig op på sine knæ... i hans seng kan kan komme helt op fødderne og stå.
Han sover rimeligt om natten, vågner dog nogle gange om natten og skal have sin sut.

Knus Mie

Anmeld

27. februar 2008

Muffinmus

Ok:)
William er snart 8 mdr. Han vejde sidst 9.1 kg og målte 72 cm. Men mon ikke han slanker sig nu:)
Han vender sig fint, sidder super godt og har gjort det flere mdr. Han kravler fint og er alle vegne nu...lidt trls da man så ikke kan vende ryggen til ham før han overfalder planter, støv og kattene.
Spiser alt muligt bare i små bidder:P

Anmeld

27. februar 2008

ivfmarie

hmmm hva kan jeg sige... Der er sgu ikke så meget udvikling i Maltes verden - ikke det fysiske i hvertfald.
Han er ikke vejet/målt siden 5 mdr, og nu er han 7 mdr.. jeg vil tippe ham til 9,5 kg og 72-74 cm.
Han er god til at sidde, og kan sidde længe og pille lego op af legekassen. Men han ruller ikke, og gør bestemt ingen tegn til at ville kravle. Han har en gor døgnrytme, der er næsten så sikker som amen i kirken, men han sover dog ad H til for tiden pga mellemørebetændelse og hosteri. Jeg syns der er meget pyller og brok med ham - jeg håber det går over når han bliver snot- og hostefri.
Han spiser fast føde til alle dagens måltider - og suppleres bare med lidt mælk ind i mellem.

Marie - der skal se DH nu - wuuhuuuu

Anmeld

27. februar 2008

Sille

Freja vejer ca 8,5 kg.. ved ikke hvor lang med str 74 i bukser.

Hun kravler, rejser sig ved ting og sidder fint..
Stadig ikke særlig god til at spise rigtig mad. Kun grød..

Hun får stadig mad om natten. Vi prøver at holde den på én gang, men nogle gange kommer vi op på to gange..

Hun er frygtelig stædig og har meget temperament.. men er også en rigtig glad pige..

Anmeld

27. februar 2008

birgittemarie

Nova Maria er nu 7 måneder og 3 uger ca. og ingen ved, hvad hun vejer eller hvor lang hun er. Jeg tror hun bruger str. 74, men eftersom jeg tørretumbler hendes tøj hæmningsløst bruger hun nærmere en str. 80.

Hun griner og snakker og synger meget. Hun kan blive MEGET ophidset og ryste og dirre og råbe HØJT af enten galde eller glæde :). Hun kan møffe baglæns og i cirkler og hun kan vende sig - og gør det hele tiden :@ - fra ryg til mave. Hun gør mange tiltag til at kravle, men det er ikke lykkedes endnu. Hun sidder fint.
For tiden vil hun ikke sove om natten. Hun ligger og ruller om på maven og bliver rasende, når hun så ikke kan falde i søvn, fordi hun ligger og headbanger :)

Hun spiser havregrød til morgen, bondebrød (op til 1½ stk.) med avocado, gulerødder, makrel i tomat, smørost, bønnepostej eller leverpostej til frokost, A38 med frisk frugt til eftermiddag, grøntmos og fisk eller bønner til aften og grød med banan og sveskemos lige før sengetid kl. 20.

Jeg ammer hende stadig en lille smule, mest om morgenen eller når hun står op fra middagslur, men det er vist meget på retur nu :(
Hun får stadig to flasker om natten.

Kh Birgitte - som er >( over at have misset DH, fordi det var forbigået min snude, at det kom i aften.

Anmeld

28. februar 2008

Sille

birgittemarie skriver:

Hun spiser havregrød til morgen, bondebrød (op til 1½ stk.) med avocado, gulerødder, makrel i tomat, smørost, bønnepostej eller leverpostej til frokost, A38 med frisk frugt til eftermiddag, grøntmos og fisk eller bønner til aften og grød med banan og sveskemos lige før sengetid kl. 20.

Hold da op, hun spiser da en del den lille pige... 1½ stk bondebrød.. det jo helt vildt.. hvor store portioner spiser hun af grød og mos?? Har hun virkelig brug for to flasker om natten også..??? (?)

-sille- ik med lille grovæder herhjemme ( kun stor : mig:$ )

Anmeld

28. februar 2008

birgittemarie

Sille skriver:

birgittemarie skriver:

Hold da op, hun spiser da en del den lille pige... 1½ stk bondebrød.. det jo helt vildt.. hvor store portioner spiser hun af grød og mos?? Har hun virkelig brug for to flasker om natten også..??? (?)

-sille- ik med lille grovæder herhjemme ( kun stor : mig:$ )

Ja, jeg blev også temmeligt overrasket over hvor meget bondebrød, hun var i stand til at køre ind!! Grøden svinger meget. Nogle gange spiser hun kun 1/4 portion (af 2 dl. væske og ca. 25 g. gryn eller mel), men har fundet ud af, at hun hellere spiser det, når vi sidder i sofaen og jeg holder hende tæt ind til mig, så det minder om hyggeamningen. Så kan hun godt finde på at spise en hel portion.

Men de natflasker... Øv, dem kunne jeg godt undvære! Vi har prøvet med at give hende sutten eller vand eller bare holdt om hende, men vi har ind til videre været for nat-dovne til at mene det for alvor. Men nu skal det snart være, for det tager også hendes appetit til dagen (...eller det gør det måske alligevel ikke...)

Kh Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.