Fødselsanmeldelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Frk.S

Jeg er nu i gang med at udfylde blanketten med oplysninger til fødselsanmeldelsen.

Jeg er så nået til punktet "nærmeste pårørende" og ved ikke helt hvad jeg skal udfylde.
Min kæreste og jeg er ikke gift, så i princippet er det vel mine forældre, der er nærmeste pårørende? Men tit ville jeg nok skrive min kæreste på alligevel. 
Nu ved jeg dog ikke præcis hvad det skal bruges til, men hvis det er til hvis der sker noget under fødslen, og de skal kunne kontaktes, så er det jo dumt at skrive kæresten på, da han i forvejen skal være med til fødslen.

Hjælp mig, ved i hvad det skal bruges til, og hvem man "skal" skrive på??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Noahmor

Frk.S skriver:

Jeg er nu i gang med at udfylde blanketten med oplysninger til fødselsanmeldelsen.

Jeg er så nået til punktet "nærmeste pårørende" og ved ikke helt hvad jeg skal udfylde.
Min kæreste og jeg er ikke gift, så i princippet er det vel mine forældre, der er nærmeste pårørende? Men tit ville jeg nok skrive min kæreste på alligevel. 
Nu ved jeg dog ikke præcis hvad det skal bruges til, men hvis det er til hvis der sker noget under fødslen, og de skal kunne kontaktes, så er det jo dumt at skrive kæresten på, da han i forvejen skal være med til fødslen.

Øhm, hvad er den der fødselsanmeldelse? I Odense er det sygehuset, der melder at man har født. 

Anmeld

14. juli 2011

Frk.S

Noahmor skriver:

Øhm, hvad er den der fødselsanmeldelse? I Odense er det sygehuset, der melder at man har født. 

Ja, her er det også sygehuset der sender fødselsanmeldelsen, men jeg skal udfylde en blanket med oplysninger dertil, som jeg skal have med til fødslen (med fx navn og cpr på mig og på faren)

Anmeld

14. juli 2011

Noahmor

Frk.S skriver:

Ja, her er det også sygehuset der sender fødselsanmeldelsen, men jeg skal udfylde en blanket med oplysninger dertil, som jeg skal have med til fødslen (med fx navn og cpr på mig og på faren)

Det kan da måske godt være at vi også skulle udfylde sådan. Tænk at det kun er 6 måneder siden og jeg kan ikke huske det. 

Tror at jeg lige i det tilfælde ville skrive min kæreste på, som nærmeste pårørende. 

Anmeld

14. juli 2011

Tona

Jeg skrev min kæreste på

Anmeld

14. juli 2011

chael

Frk.S skriver:

Din kæreste er nærmeste pårørende!

*Camilla 29+1

Anmeld

14. juli 2011

Kofoed.

Her er det også kærsten der står på, af den ene grund, vi bor sammen og sker der mig noget, at det ham der først har brug for besked.

Fx er han på arbejde og jeg ikke selv kan ringe ham op (det larmer meget på hans arbejde), så bliver nogen andre jo nød til det.

Så selvom min far i teorien er mine nærmeste pårørende, så har min kæreste stået som det i det offentlige de sidste 2½ år.

Så gør hvad du synes er smartest for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.