Gode råd mod søvnløshed... Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.276 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har virkelig problemer med at falde i søvn om aftenen. Og når jeg så endelig falder i søvn så vågner jeg rigtig mange gange i løbet af natten. Er slet ikke udhvilet om dagen. Ved ikke om jeg er ved at udvikle en depression eller stress eller hvad der sker. Men er der nogen der har nogle råd til en god natsøvn.. Mælk med honning osv.. Hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

ott

Anonym skriver:

Hej. Jeg har virkelig problemer med at falde i søvn om aftenen. Og når jeg så endelig falder i søvn så vågner jeg rigtig mange gange i løbet af natten. Er slet ikke udhvilet om dagen. Ved ikke om jeg er ved at udvikle en depression eller stress eller hvad der sker. Men er der nogen der har nogle råd til en god natsøvn.. Mælk med honning osv.. Hjælp!

Skriv dagbog og noter dine tanker. Hjælper mig med at tømme hjernen og så bliver man mere rolig hvis man er bange for at glemme ting.

Du kan også fokusere på dit åndedræt. Og tage dybe ånderdæt.

Men det bedste råd er at acceptere der er en uro i kroppen - det er okay. Forsøg at finde ud af årsagen. Når man accepterer situation bliver man som regel mere rolig.

Håber det kan bruges!

Anmeld

14. juli 2011

ano14316

Jeg synes klart du skal være opmærksom på stress og depression, da det kan være en årsag.. 

Da jeg havde en depression lærte min psykolog mig denne øvelse for at falde i søvn  http://www.auping.dk/omsovn/sovnproblemer-og-tips/at-falde-i-sovn.html, og jeg kan sagtens stadig bruge den hvis jeg har problemer med at sove..

Derudover kan det også være en god ide at kigge på hvad du gør lige inden du går i seng, og hvad du gør i sengen ( ikke det der involvere din partner)

Så skal man ikke ryge og spise inden for en time før man går i seng. Dette gælder selvfølgelig også når man er gået i seng. 

derudover er det vigtigt at man lærer kroppen at når man går i seng, så sover man - ikke andet! dvs. når man lægger sig i sengen, så skal lyset være slukket, man må ikke ser fjernsyn eller læse eller lign. Det kan være svært i starten at vende sig til, men når først kroppen har lært det, så vil du til en hver tid kunne gå i seng og sove. 

ovenstående kan godt være svært at gennemfører hvis man har en kæreste/mand, som ikke har søvnproblemer, og der kan det jo være en løsning - selvom den er kedelig - at sove i 2 rum indtil det køre med at sove.

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres råd. Ja der er sket meget i mit liv de sidste 3-4 mdr. Både gode og dårlige ting. Så måske min krop reagerer på de ting nu. Jeg vil prøve jeres råd og så håber jeg de virker for gud hvor er det belastende ikke at kunne sove. Tak piger :-)

Anmeld

14. juli 2011

ott

Anonym skriver:

Tak for jeres råd. Ja der er sket meget i mit liv de sidste 3-4 mdr. Både gode og dårlige ting. Så måske min krop reagerer på de ting nu. Jeg vil prøve jeres råd og så håber jeg de virker for gud hvor er det belastende ikke at kunne sove. Tak piger :-)

Det er superhårdt men der er jo som regel en årsag. Håber du får succes med det. Er ihvertfald godt du er opmærksom på det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.