Vi er liiiige begyndt på små stykker meget blødt rugbrød med smør eller levepostej (3 dage har hun spist det), men det er bitte bitte små stykker som er på størrelse med min lillefingernegl. Det går faktisk meget godt nu, men det er først nu det kan lade sig gøre. Hun er nu 7,5 måneder pt. og er ret sart mht. klumper. Jeg har prøvet mange gange med det ene og det andet i små bitte stykker, men flere gange har hun kastet op voldsomt, fordi en lille bitte klump har siddet fast - et værre svineri. Men det er vist så småt ved at være nemmere for hende. Hun kan sagtes spise en kiks eller en bolle/rugbrød nu - dog skal jeg lige holde øje og dunke hende lidt i ryggen, hvis det sider fast og hun laver bræklyde. Jeg har øvet med godt ristet rugbrød eller skorper - det bider de ikke så let i stykker.....og dog.. det kan lade sig gøre, hvis man har en med et godt bid :D Agurker, gulerødder, æbler eller andet dimser hun bare med, slikker lidt på og smider på gulvet. 
Det er kun mad, der kan opløses af spyt, der gives hos os endnu, fordi hun som sagt kaster op, hvis det sidder fast. Jeg har talt med min sundhedsplejerske og hun fortæller, at man fra 8 månedersalderen kan give rugbrød, men at man først skal forvente at de kan spise "almindelige" størrelses stykker fra de er 9 måneder. Dem, der kan tygge rugbrød ordentligt og godt før 8-9 månedersalderen, er mere undtagelse end reglen, sagde hun. Så fortvivl ikke :).......ville bare lige fortælle dette, fordi jeg selv har været helt vildt frusteret over, at alle de bebser, jeg efterhånden kender, tygger og spiser rugbrødshapsere nærmest fra de er blevet født....ha ha...ej, bare meget tidligere end min datter har kunnet. Ved godt man ikke skal sammenligne, men det kommer jeg altså til :$
/Jeanette, der endnu en gang har en sovende baby....ahhh dejligt

Anmeld