Ingen kagedamer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

camillakrath

Er der ikke et par kagedamer der vil hjælpe mig?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Den lykkelige

Jeg vil gerne prøve..

Anmeld

13. juli 2011

camillakrath

Den lykkelige skriver:

Jeg vil gerne prøve..

Årh tak

Til Benjamins dåb har jeg bagt en masse chokolade-cupcakes. Så prøvede jeg for første gang i dag at lave frosting. Fandt opskriften på dr oetker, og det var med vanille.

Men FØJ hvor det smagte

Så nu har jeg et par spørgsmål: Hvad kan jeg bruge, så det ikke bare smager af ren flormelis?

Og skal frosting stå i køleskabet inden man bruger det?

Anmeld

13. juli 2011

roenlund

Jeg vil da også gerne prøve...

Anmeld

13. juli 2011

Den lykkelige

camillakrath skriver:

Årh tak

Til Benjamins dåb har jeg bagt en masse chokolade-cupcakes. Så prøvede jeg for første gang i dag at lave frosting. Fandt opskriften på dr oetker, og det var med vanille.

Men FØJ hvor det smagte

Så nu har jeg et par spørgsmål: Hvad kan jeg bruge, så det ikke bare smager af ren flormelis?

Og skal frosting stå i køleskabet inden man bruger det?

Uha jeg bruger bare lurpak usaltet, vaniliekorn stang og flormelis også kan man farve i alle tænkelige farver.. smager super og er vildt nemt.. og du skal komme det på i tyller mens det er blødt også i køleskab hvor det størkner i de flotte dekorationer..

Anmeld

13. juli 2011

camillakrath

roenlund skriver:

Jeg vil da også gerne prøve...

Årh tusind tak

Vil du prøve at se min besked overfor?

Anmeld

13. juli 2011

camillakrath

Den lykkelige skriver:

Uha jeg bruger bare lurpak usaltet, vaniliekorn stang og flormelis også kan man farve i alle tænkelige farver.. smager super og er vildt nemt.. og du skal komme det på i tyller mens det er blødt også i køleskab hvor det størkner i de flotte dekorationer..

Tusind tak!

Men hvad vil du sige er bedst? At putte det på mens det er blødt?

Jeg synes godt nok mit smagte af flormelis

Anmeld

13. juli 2011

Nettemor

camillakrath skriver:

Tusind tak!

ja det er bedst når det er blødt. nærmest umuligt når det er koldt og stift smøren gør det meget stift..

Anmeld

14. juli 2011

Den lykkelige

camillakrath skriver:

Tusind tak!

Jeg synes ikke mit smager af flormelis.. Men har sådan en blød konsistens.. hvilken opskrift brugte du? Altså hvad var der i?
Jeg gør altid sådan at jeg putter det i sprøjtepose blødt (for ellers kan det jo ikke komme ud igennem i mønstre).. også stiller jeg cupcakes på køl med den pyntede smørcreme.. og når det har stået der nogle timer og er blevet "hårdt" i mønstrene, så sætter jeg film over.. så bliver de fine mønstre ikke mast flade af filmen fordi det er størknet forinden.. har hørt fra mange at kagen ikke må komme i køleskab.. men gør mine fordi der jo er smør i cremen.. og synes ikke de bliver hårde (altså kagen)..

Anmeld

14. juli 2011

camillakrath

Den lykkelige skriver:

Jeg synes ikke mit smager af flormelis.. Men har sådan en blød konsistens.. hvilken opskrift brugte du? Altså hvad var der i?
Jeg gør altid sådan at jeg putter det i sprøjtepose blødt (for ellers kan det jo ikke komme ud igennem i mønstre).. også stiller jeg cupcakes på køl med den pyntede smørcreme.. og når det har stået der nogle timer og er blevet "hårdt" i mønstrene, så sætter jeg film over.. så bliver de fine mønstre ikke mast flade af filmen fordi det er størknet forinden.. har hørt fra mange at kagen ikke må komme i køleskab.. men gør mine fordi der jo er smør i cremen.. og synes ikke de bliver hårde (altså kagen)..

Årh tusind tak.

der var:

250 g flormelis
1 tsk. Dr. Oetker Vanilleessens
75 g smør
Ca. 2 spsk. mælk
Dr.Oetker konditorfarve efter eget valg

Men den blev bare ALT for tynd. Så der kom nok dobbelt så meget flormelis i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.