Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ja, tydeligvis... jeg er blevet FYRET fra mit job!!!! Pga økonomiske årsager, sjovt nok kort efter jeg fortalt at jeg er gravid, og sjovt nok er det kun mig som firmaets nedskæringer er gået ud over.... Skriver ingen flere kommentarer lige nu da jeg ikke har så mange pæne ord at sige om min chef lige for tiden!!Har dog allerede et nyt job på gang (et meget bedre sted end der hvor jeg er nu!!) ikke fast stilling selvfølgelig, men ville være glad hvis jeg bare kan arbejde lidt i nogen måneder mere.. Så i må gerne krydse fingrene!!!
Jeg var ikke så glad for mit job så er ikke ked af det som sådan, men den det stinker da totalt økonomisk! Hade ikke ligefrem regnet ved at være arbejdsløs når jeg går på barsel...buuu....!!! Og føler mig da bare generelt dårlig behandlet!
Ja, ville ikke andet med den her tråd end at brokke mig lidt..!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ej.. puhh sikke grimt! ja det lyder noget belejligt af dem at gøre det sådan, men det er jo dybt ulovligt. Hvem betaler din barsel?
Spørger da jeg selv var enormt bange for samme i min første graviditet og fandt ud af at man som arbejdsgiver skulle have en enormt god grund for at kunne fyrer en gravid og det kunne oftest ikke betale sig, da de i sidste ende vil skulle betale fuld løn graviditeten ud og barsel, hvis begrundelsen er uholdbar.
mvh Usha
Hej Klara,
hvis du er medlem af en fagforening er det NU, du skal have noget for dine penge.
En arbejdsgiver kan stort set ikke fyre en gravid, så du står til en erstatning med mindre han har en VIRKELIG god forklaring!!
Moms
Tak for jeres svar
Fagforeningen er kontaktet, og de mener umiddelbart per telefon at jeg har en rigtig god sag... Har lige sendt ind alle papirer til dem, så det bliver MEGET spændende at se hvad der sker...!!
Jeg har læst om lignende sager, og det virker meget svært for arbejdsgiveren selvom denne har en forklaring eller er i økonomiske problemer. Min chef har dessuden udtalt sig negativt om graviditet/barsel tidligere så tror ikke ligefrem at det styrker hendes troværdighed! (ja det er en dame!)
Fortsætning følger....
Ej hvor spændende. Jeg krydser fingre og håber du får dem ned med nakken.
kh U
Ej hvor er det surt!!!
Jeg håber på en positiv opdatering snarest. De kan da ikke bare fyre en gravid kvinde på så løst grundlag!!!!!!!
Tak!!
Det er vist meget forskelligt hvor lang tid det tager, men skal nok komme med en opdatering når der nu en gang bliver truffet en beslutning!!
hj
Nu er der gået en måned. Jeg er nysgerrig. Noget nyt?
Hej Det sker da noget, men ingen afgørelse...! papirer der udveksles mellem min fagforening og min arbejdsgiveres osv...så ikke så meget nyt endnu desværre. Det virker som at det kan tage rimelig lang tid
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128