Kvalme allerede???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

828 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juli 2011

Anonym trådstarter

Hejsa. Jeg er kun 7 uger henne af min graviditet, og føler mig meget forkvalmede hele formiddagen og til tider om aftenen. Nogle gange tænkerjeg om det er psykisk. Havde meget kvalme under min første graviditet og er meget nervøs for at skulle det samme igennem igen!Noget andet er at jeg døjer meget med svimmelhed og ondt i lænden, føler mig sgu lidt pivet!Synes I det er okay at melde sig syg pga disse ting? Har sgu så dårlig samvittighed. Min arbejdsgiver ved ikke noget om min graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Gaia

spørgsmålet er om du skal få målt dit blodsukker/blodtryk ved lægen og fundet ud af om der er andet end graviditeten der gør at du er svimmel og hvis det er relateret til graviditeten om der i såfald kan gøres noget ved det. Mod lænden skulle duog få en henvisning til fys.Kvalmen kan sagtens allerede starte. det kan være dit hcg er højt og derfor får du kvalme (på den positive front, så er sandsynligheden for SA mindre ved et højt hcg). Men prøv evt. at købe seaband som du kan få i matas. . Ang. sygemelding så er det noget du i sammenråd med din læge skal finde ud af om du kan få. Så altså det korte af det lange: Få en tid ved lægen og bliv undersøgt samt få en snak om evt. sygemelding. Nåja og selvf. tillykke med gravidieten.

Anmeld

13. juli 2011

chael

Anonym skriver:

Hejsa. Jeg er kun 7 uger henne af min graviditet, og føler mig meget forkvalmede hele formiddagen og til tider om aftenen. Nogle gange tænkerjeg om det er psykisk. Havde meget kvalme under min første graviditet og er meget nervøs for at skulle det samme igennem igen!Noget andet er at jeg døjer meget med svimmelhed og ondt i lænden, føler mig sgu lidt pivet!Synes I det er okay at melde sig syg pga disse ting? Har sgu så dårlig samvittighed. Min arbejdsgiver ved ikke noget om min graviditet.

Fi kdet allerede i uge 5-6, med opkast frem til uge 16

Så nej, du er bestemt ikke pivet. Det kan være skide hårdt.

Graviditet er ikke en sygdom, med det kan sgu gøre en syg!! Var der engang en klog en der sagde til mig

FIk også kvalme tidligt med min søn, der også var heftig, dog ikke lige så meget som denne gang.

Havde også med min datter, men det var kun morgenkvalme!

Så denne 3. gang, har absolut været den værste.

Tænkte også meget på om det kunne være psykisk betonet, men jeg kunne sgu heller ikke "tænke" mig ud af det.

God bedring og prøv dig frem med div. spise, der ikke gør det værre end det er

*Camilla 29+0

Anmeld

13. juli 2011

CA

Jeg havde kvalme allerede i 3. uge. Og der vidste jeg ikke jeg var gravid. Så det kan godt komme tidligt. Det er bare super ærgerligt! 

Du skal kun have dårlig samvittighed over at sygemelde dig, hvis du kunne have gået på arbejde. Hvis du ikke kan arbejde for det, så skal du jo ikke have dårlig samvittighed. 

Rigtig god bedring til dig! Håber snart det går over, så du ikke skal døje for længe!

Anmeld

13. juli 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres trøstende ord. Jeg har været syg fra arbejdet hele denne uge, fordi jeg har haft det så skidt og det er det jeg har lidt dårlig samvittighed over, for min chef ikke ved noget. Men vi synes bare vores familie skal vide det først!Mht svimmelhed troede jeg det var mit blodtryk der var for højt, det var egentlig på den måde jeg fandt ud af graviditeten. Men det ser fint ud!

Anmeld

13. juli 2011

Mick

Min kæreste havde også kvalme ret så tidligt. Men det gik over nu længere hun kom hen, og alle er jo forskellige. Du har bare været så uheldig eller heldig at have det tidligt. ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.