Jeg synes det er fint at man kan vælge at være anonym, det kan handle om at man ikke er parat til at blive genkendt af eventuelle venner eller familiemedlemmer, eller at man har et problem man finder pinligt.
Men jeg kunne aldrig finde på at bruge anonymitet i en debat fordi jeg ikke ville stå ved mine holdninger; det synes jeg virker lidt "falsk".
Og jeg synes det er rigtig ærgeligt når anonymiteten bliver misbrugt som man tidligere har set; hvor det enten var et falsk problem det handlede om (en bruger der løj) eller hvor det er blevet brugt til at svine andre til.
Nu er det ikke for på nogen måde at køre på dig personligt Stjernestoev, men i dit tilfælde fandt jeg det lidt forkert at du brugte anonymiteten som du gjorde. Det var ikke i sig selv dét at du valgte at oprette en debat/afstemning som anonym, for det synes jeg i bund og grund man skal have lov til.
For mig virkede det som om du at du efterspurgte andres holdninger - bl.a. ved at lave en Ja/Nej-afstemning, men de der havde anden holdning fik "skæld ud" - ikke kun af dig men af alle med modsat holdning som du gav
til.
Dét synes jeg gav en følelse af at der blev lagt "fælder" ud - dvs. man blev spurgt om sin holdning kun for at få slag for den fra en anonym bruger og mange i debatten følte sig hårdt dømt og misforstået.
Men det var jo dét enkeltstående tilfælde - men også bare et eksempel på hvordan jeg personligt ikke synes at anonymiteten bør bruges. Ellers har jeg generelt set ikke noget imod at man kan være anonym - selvom jeg lige skulle vænne mig til det i starten, da jeg aldrig har oplevet det på et forum før 
Anmeld