Anonymitet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.401 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

Stjernestoev

Hej med jer piger.

Nu er det ikke for at lave endnu en dårlig debat - og jeg vil gerne bede om at folk holder en god sober tone!

Men hvad er jeres holdning til anonymitet herinde? Jeg oprettede tidligere en debat, hvor mange skrev at jeg gemte mig bag min anonymitet. Men det gør man jo uanset hvad det drejer sig om? Jeg mener at folk skal have lov til at have deres mening, anonyme eller ej. Ellers må man jo helt afskaffe det.

Igen.. Ikke et surt opstød! Bare lige for at få en god debat i gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

_-Kathrine-_

Synes det er helt fint at man kan oprette en debat som anonym.. Hvis der er nogle ting man måske er flov over, eller vil tale om nogle ting uden at folk ved hvem man er...

Dog synes jeg ikke man skal misbruge sin anonymitet til at svine andre til - det er dårlig stil!

- Kathrine

Anmeld

13. juli 2011

Mira0911

Jeg har det fint med at man kan skrive en tråd ano, hvis det er noget der er lidt, årh ja forhåbenligt ved du hvad jeg prøver på at skrive... Bruger sjældent funktionen... 

Anmeld

13. juli 2011

Mettefpigen

Jeg synes også det er fint med anonymitet... Folks grænser er forskellige f.eks. mht flovhed... Men jaa det skal heller ikk udnyttes...

Anmeld

13. juli 2011

Wimmie

Jeg synes det er fint at man kan vælge at være anonym, det kan handle om at man ikke er parat til at blive genkendt af eventuelle venner eller familiemedlemmer, eller at man har et problem man finder pinligt.

Men jeg kunne aldrig finde på at bruge anonymitet i en debat fordi jeg ikke ville stå ved mine holdninger; det synes jeg virker lidt "falsk".

Og jeg synes det er rigtig ærgeligt når anonymiteten bliver misbrugt som man tidligere har set; hvor det enten var et falsk problem det handlede om (en bruger der løj) eller hvor det er blevet brugt til at svine andre til.

Nu er det ikke for på nogen måde at køre på dig personligt Stjernestoev, men i dit tilfælde fandt jeg det lidt forkert at du brugte anonymiteten som du gjorde. Det var ikke i sig selv dét at du valgte at oprette en debat/afstemning som anonym, for det synes jeg i bund og grund man skal have lov til.

For mig virkede det som om du at du efterspurgte andres holdninger - bl.a. ved at lave en Ja/Nej-afstemning, men de der havde anden holdning fik "skæld ud" - ikke kun af dig men af alle med modsat holdning som du gav  til.
Dét synes jeg gav en følelse af at der blev lagt "fælder" ud - dvs. man blev spurgt om sin holdning kun for at få slag for den fra en anonym bruger og mange i debatten følte sig hårdt dømt og misforstået.

Men det var jo dét enkeltstående tilfælde - men også bare et eksempel på hvordan jeg personligt ikke synes at anonymiteten bør bruges. Ellers har jeg generelt set ikke noget imod at man kan være anonym - selvom jeg lige skulle vænne mig til det i starten, da jeg aldrig har oplevet det på et forum før 

Anmeld

13. juli 2011

aarhusmor

Jeg er rigtigt glad for at man kan være annonym, når der er noget man ikke vil dele med andre herinde, som man kender i det virkelige liv.

Men annonymiteten burde holdes til de som har et aktuelt problem, som de ikke vil have ud til alle de kender og ikke til dem der kritiserer andre.

Anmeld

13. juli 2011

N&J

Man kan jo ikke bestemme om folk skal være ano eller ej, men jeg forstår ikke hvorfor man er ano (i fx en tråd som børn og alkohol) forstået sådan at de tråde hvor man "bare" vil diskutere en holdning - så er jeg ret uforstående overfor det, men det er selvfølgelig op til den enkelte, men der hvor man kan udstille andre ved ikke at være ano, eller man føler det er et lidt pinligt spørgsmål eller hvor der er nogen der kigger med over skulderen eller en graviditet, man gerne vil vente med at fortælle om - der forstår jeg godt bevæggrundene, men jeg forstår dem ikke når det bare er holdningsspørgsmål, men jeg er da nysgerrig og undrende, så hvis der er nogen der vil forklare hvorfor, så skal man være velkommen, så kan jeg også blive lidt klogere

Anmeld

13. juli 2011

henh01

Jeg synes det er rigtig fint at man kan være ano.. Hvis folk ikke kan tåle at TS er ano i bestemte debatter så må vedkommende jo springe videre til næste debat.

jeg synes det er brænd ærgerligt at der i de sno tråde er folk der skriver diverse som "hvorfor er du sno", "stå dog ved din mening og kom frem i lyset" osv. Det er lige nøjagtigt dét der giver debatterne en dårlig klang..

Faktum er (i min verden ) Kan du ikke lide debatten eller annonymiteten så hop videre. Der er heldigvis rigtig mange debatter på baby, og mange af dem minder om hinanden.

Anmeld

13. juli 2011

iris-mor

henh01 skriver:

Jeg synes det er rigtig fint at man kan være ano.. Hvis folk ikke kan tåle at TS er ano i bestemte debatter så må vedkommende jo springe videre til næste debat.

jeg synes det er brænd ærgerligt at der i de sno tråde er folk der skriver diverse som "hvorfor er du sno", "stå dog ved din mening og kom frem i lyset" osv. Det er lige nøjagtigt dét der giver debatterne en dårlig klang..

Faktum er (i min verden ) Kan du ikke lide debatten eller annonymiteten så hop videre. Der er heldigvis rigtig mange debatter på baby, og mange af dem minder om hinanden.

Hvad står TS for?? Har læst det mange gang, og det eneste jeg kan relatere til er trend sales, men det er det nok ikke

Anmeld

13. juli 2011

henh01

iris-mor skriver:

Hvad står TS for?? Har læst det mange gang, og det eneste jeg kan relatere til er trend sales, men det er det nok ikke

trådstarter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.