skal vi få en baby mere sammen eller??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg er meget i trivl om vi skal et barne mere. En del af mig ville gerne have en mere med min  forlove som jeg har 4 års dag med her i den mdr.Jeg har valgt af skrive anonym.

Men valge er svært kæresten er op i årne og jeg på vej derop også vi har en sammen han en for tidlig forhold og jeg også.

Jeg har nogle sygdomme som jeg nu hved jeg skal leve resten af mit liv med på godt og ondt.vores hus er kun 132 kvm nok der jeg meste heller til nej ikke flere børn + 4 tilsammen nu men et sted ville jeg også gerne have en mere med ham og han vil det mere ind mig. Jeg har pt spiral

Hva ville i gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Jeg er meget i trivl om vi skal et barne mere. En del af mig ville gerne have en mere med min  forlove som jeg har 4 års dag med her i den mdr.Jeg har valgt af skrive anonym.

Men valge er svært kæresten er op i årne og jeg på vej derop også vi har en sammen han en for tidlig forhold og jeg også.

Jeg har nogle sygdomme som jeg nu hved jeg skal leve resten af mit liv med på godt og ondt.vores hus er kun 132 kvm nok der jeg meste heller til nej ikke flere børn + 4 tilsammen nu men et sted ville jeg også gerne have en mere med ham og han vil det mere ind mig. Jeg har pt spiral

Hva ville i gøre??

Det er svært at svare på. Men hvis I er over 50 år, så er det nok for sent

Ærligt: Man er kun så gammel som man gør sig til og ønsker I jer et barn så løser I jo nok det med huset osv. Du er syg? men hvordan? Fysisk kan man tit overkomme ting med hjælpemidler og hvis ægtefællen er rask og rørig osv. Psykisk vil det være umuligt for andre at vurdere om I kan eller ej? Det kommer an på hvor slemt det er. Jeg er sikker på at en alm. depression ikke er en hindring - men hvis det er en der er værre end moderat, så ved jeg det ikke.

Måske du må skrive noget mere

Anmeld

12. juli 2011

Happiness

Altså. Det kommer an på hvilke sygdomme du har. Nu skriver du i dette emne, så går ud fra at det er psykiske?

Hvis du har svært ved at overskue dagen nu, og render rundt med sværre depressioner, så ville jeg ikke få flere børn. Min far var maniodepressiv, og hans "down"perioder påvirkede mig rigtig meget.

Og jo mere stress der var omkring ham, jo værre blev det. Så har kun det at sammenligne med. Derfor er min mening, at hvis man ikke kan overskue dagen, så skal man ikke sætte flere børn i verden. Så hellere være glad for dem man har og kunne give dem det de har fortjent.

Men hvis dine depressioner (eller hvad du nu lider af) er under kontrol og du har overskud, så kan jeg ikke se noget der skulle forhindre dig i at få flere børn Så er det da bare "go-for-it"

Anmeld

12. juli 2011

Anonym

Jeg ville vente. Hvis du er i tvivl så ville jeg vente til jeg slet ikke kunne leve unden at have en til. Jeg tænker at hvis I allerede har 3-4 børn sammen, så ville jeg måske koncenterer mig om dem, hvis du har en sygdom som gør at du måske til tiden kan have svært ved at overskue ting (eller anden psykisk sygdom) Jeg har en veninde, som lever med en sygdom og er på lykkepiller osv. Ved de to første børn gik det ok, men ved det 3. væltede læsset og hun har fået det meget værre pga alt den stress der har fuldt med. Det har nu varet i flere år, og nogle gange tænker jeg, at det ville have været bedre om hun havde nøjes med de to hun havde hvor hun selv havde det så meget bedre.

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar jeg hved skam ikke om vi skal og skal vi syntes. og tænker jeg også det skal være snart inden han blever for gammel...Han er 41 nu. Jeg har det der hedder generaliseret angst, panik angst, PTS og personlighedsforstrryelse.

Men jeg har det super godt og haft det siden midten af marts nu jeg får jo medicin kl det og kl det og en til natten de 3 gange om dagen.Jeg syntes alt er for let tit her hjemme nu før så jeg tingen som øv og stress men nu keder jeg mig også i af gå hjemme dag ind og dag ud men har det meget meget sjælden dårlig ked osv.Jeg hved ikke om vi skal eller ej.Vores hus har jo kun 2 børneværelse pt.

Anmeld

12. juli 2011

Happiness

Anonym skriver:

Tak for jeres svar jeg hved skam ikke om vi skal og skal vi syntes. og tænker jeg også det skal være snart inden han blever for gammel...Han er 41 nu. Jeg har det der hedder generaliseret angst, panik angst, PTS og personlighedsforstrryelse.

Men jeg har det super godt og haft det siden midten af marts nu jeg får jo medicin kl det og kl det og en til natten de 3 gange om dagen.Jeg syntes alt er for let tit her hjemme nu før så jeg tingen som øv og stress men nu keder jeg mig også i af gå hjemme dag ind og dag ud men har det meget meget sjælden dårlig ked osv.Jeg hved ikke om vi skal eller ej.Vores hus har jo kun 2 børneværelse pt.

Så ville jeg nok lade være med at få et barn mere. Har arbejdet indenfor psykiatrien, så kender til de sygdomme du har. Selv om du har det godt nu, kan det med tiden blive værre/bedre. Intet er sikkert. Det kan være små ting der gør udslag.

Ellers ville jeg nok lige se tiden lidt mere an, det er jo ikke længe siden marts. Og det er trods alt rigtig hårdt med en lille ny.

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Så ville jeg nok lade være med at få et barn mere. Har arbejdet indenfor psykiatrien, så kender til de sygdomme du har. Selv om du har det godt nu, kan det med tiden blive værre/bedre. Intet er sikkert. Det kan være små ting der gør udslag.

Ellers ville jeg nok lige se tiden lidt mere an, det er jo ikke længe siden marts. Og det er trods alt rigtig hårdt med en lille ny.

Ja det tænker jeg også.....................

Men stadig ure tikker hvis vi skal have en mere sammen.

Jeg hved jo også mere ind jeg gjorede førhen hvordan jeg hjælper mig selv ikke af gå ned med flaget osv.

Anmeld

12. juli 2011

Happiness

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg også.....................

Men stadig ure tikker hvis vi skal have en mere sammen.

Jamen det er kun jer der kan tage beslutningen! Hvis I gerne vil have et til, og mener at I kan klare det. Jamen så synes jeg I skal gøre det.

Bare vigtigt at I gennemtænker de risici der er ved det. Du må jo sikkert ikke tage en del af din medicin under graviditeten. Så der kommer til at være 9 hårde måneder. Både for dig, din mand og jeres børn.

Men igen, intet er sikkert. Du ved hvad der er bedst for dig

Anmeld

12. juli 2011

Anonym trådstarter

Nemlig der jeg også er i trivl pga jeg ikke må tag nogle af de piller jeg får nu de 3 gang om dagen når jeg er gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.