farvet sukker - spar penge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.608 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Malli

Hej med jer alle!

Jeg var i dag i specialkøbmanden, og skulle handle lidt forskellige pynte ting ind. HOLD OP DET KUNNE HA BLEVET DYRT!

Jeg ville have noget forskelligt deko sukker, til at pynte oven på cake pops! En lille bøtte kostede 32 kr stk. Så jeg besluttede ikke at købe det, og gik i stedet hjem og tænkte at så måtte jeg selv lave det.

Easy peasy, se engang, sukker i forskellige farver til at pynte med 

og det kostede mig ingenting, da jeg havde alt hvad der skulle til! 

Bare et lille tip herfra, ved ikke om det har været her før, men ville lige dele det med jer! 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

ledermus

hvordan har du lavet det?

Anmeld

12. juli 2011

aya-zia

Malli skriver:

Hej med jer alle!

Jeg var i dag i specialkøbmanden, og skulle handle lidt forskellige pynte ting ind. HOLD OP DET KUNNE HA BLEVET DYRT!

Jeg ville have noget forskelligt deko sukker, til at pynte oven på cake pops! En lille bøtte kostede 32 kr stk. Så jeg besluttede ikke at købe det, og gik i stedet hjem og tænkte at så måtte jeg selv lave det.

Easy peasy, se engang, sukker i forskellige farver til at pynte med 

og det kostede mig ingenting, da jeg havde alt hvad der skulle til! 

Bare et lille tip herfra, ved ikke om det har været her før, men ville lige dele det med jer! 

hehe fedt... men hvordan gjorte du???

Anmeld

12. juli 2011

Skouboe

Jeg tænker groft sukker og frugtfarve.

Anmeld

12. juli 2011

MelikkazMoar

ja jeg vil også gerne vide hvordan

Anmeld

12. juli 2011

Malli

Jeg ville have brugt perlesukker, men det havde jeg ikke! Så jeg brugte rørsukker, og så pastafarve.

Jeg brugte følgende femgangsmåde!

en 1/2 tsk vand i en skål, pastafarve i den ønsket farve, og lav det rigelig mørkt i farven, da sukkeret suger farven!

Så puttede jeg en 1/2 dl rørsukker i farven, lidt af gangen, så farven blev blandet godt ind i sukkeret. Derefter hældte jeg det ud på et stykke bagepapir, og lod det ligge og tørre nogle timer, til det var helt hårdt, så knuste jeg de store stykker til fint sukker, og vupti - farvet sukker til at pynte med 

Anmeld

12. juli 2011

Nettemor

Malli skriver:

Jeg ville have brugt perlesukker, men det havde jeg ikke! Så jeg brugte rørsukker, og så pastafarve.

en 1/2 tsk vand i en skål, pastafarve i den ønsket farve, og lav det rigelig mørkt i farven, da sukkeret suger farven!

Så puttede jeg en 1/2 dl rørsukker i farven, lidt af gangen, så farven blev blandet godt ind i sukkeret. Derefter hældte jeg det ud på et stykke bagepapir, og lod det ligge og tørre nogle timer, til det var helt hårdt, så knuste jeg de store stykker til fint sukker, og vupti - farvet sukker til at pynte med 

fantastisk smart!

Anmeld

12. juli 2011

Ann.

Malli skriver:

Wauw - sikke flot Og må være sjovt at arbejde med

Anmeld

12. juli 2011

Malli

nettemor skriver:

fantastisk smart!

virkelig smart, og et godt sparetip. Hvis man bruger perlesukker, får det samme effekt som det der "cake sparkles" man kan købe til 45 kr bøtten!!! 

Anmeld

12. juli 2011

Malli

Ann. skriver:

Wauw - sikke flot Og må være sjovt at arbejde med

ja, og meget nemt at arbejde med! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.