Kvalme non stop all day long!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil lige sige, at jeg synes "morgenkvalme" er en meget dårlig joke, for det er langt fra kun om morgenen!

Jeg har simpelthen så meget kvalme, non stop all day long!! Jeg ligger ned 99% af dagen, og rejser mig kun når det er højst nødvendigt (når jeg ikke kan holde mig længere) for at undgå at kaste op, men det sker alligevel. Uanset hvad jeg drikker eller spiser, kommer det op igen. Jeg kan bare mærke hvordan det hele syrer nede i maven.

Kan man ikke få noget mod kvalme?

Jeg er 6+2 idag og skal have en abort. Jeg synes det er for dårligt at det ikke er muligt at komme bare lidt hurtigt til. Jeg var til lægen 5+4 hvor der blev givet besked til hospitalet om at jeg ønsker en abort. Jeg har fået tid til en UNDERSØGELSE med henblik på abort 7+4, og først dér kan der blive booket en tid til aborten. Og hvad så dér, går der så 2 uger mere før jeg rent faktisk kan få foretaget aborten? Gør de bare alt for at man kommer så tæt på de 12 uger som muligt?!

Surt opstød herfra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

pastry26

Kan godt forstå din situation.. Nu er det godt nok 9 år siden jeg fik foretaget en abort, men behandlingen var lidt den samme... Desværre er det jo sådan at din situation jo ikke er "akut" og dvs at du godt kan opleve ventetid. du skal nok forberede dig på at du nok også kommer til at opleve ventetid selve dagen hvor du skal have foretaget indgrebet, da du bliver skubbet bagerest i køen, hvis der opstår akutte ks..hvilket jo egentlig også er fair nok. Det er surt, især med kvalmen forståe dig så inderligt. Synes du skal snakke med din læge og spørge om du kan få noget imod din kvalme indtil du skal have foretaget dit indgreb..

fra mig.

Anmeld

13. juli 2011

Maly

Puha, føler med dig. Har været igennem det samme, og var også rigtig skuffet over at skulle vente så længe mens jeg bare havde kvalme. Og når man først har taget beslutningen, som ikke er verdens nemmeste, vil man jo også gerne bare have det overstået hurtigst muligt, så man kan komme videre. Som det allerede er foreslået, så prøv at bede din læge om noget kvalmestillende.Håber du snart får det bedre!

Anmeld

13. juli 2011

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg vil lige sige, at jeg synes "morgenkvalme" er en meget dårlig joke, for det er langt fra kun om morgenen!

Jeg har simpelthen så meget kvalme, non stop all day long!! Jeg ligger ned 99% af dagen, og rejser mig kun når det er højst nødvendigt (når jeg ikke kan holde mig længere) for at undgå at kaste op, men det sker alligevel. Uanset hvad jeg drikker eller spiser, kommer det op igen. Jeg kan bare mærke hvordan det hele syrer nede i maven.

Kan man ikke få noget mod kvalme?

Jeg er 6+2 idag og skal have en abort. Jeg synes det er for dårligt at det ikke er muligt at komme bare lidt hurtigt til. Jeg var til lægen 5+4 hvor der blev givet besked til hospitalet om at jeg ønsker en abort. Jeg har fået tid til en UNDERSØGELSE med henblik på abort 7+4, og først dér kan der blive booket en tid til aborten. Og hvad så dér, går der så 2 uger mere før jeg rent faktisk kan få foretaget aborten? Gør de bare alt for at man kommer så tæt på de 12 uger som muligt?!

Surt opstød herfra!

Der er jo forskellige ting man kan gøre mod kvalme. Først og fremmest kan det være en god idé at forsøge at holde sit blodsukker stabilt, men det er lettere sagt en gjort når man kaster alt op.

Men nu har du jo den "fordel" at du ikke skal tænke på barnet, så måske du kunne prøve søsygepiller. Jeg har hørt at det har virket for nogen indtil det viste sig at det ikke var godt for barnet. Jeg fik nogle piller ved min læge (Primperan), men jeg fik det simpelthen så skidt af dem, så dem vil jeg bestemt ikke anbefale hvis du kan finde en anden løsning... Jeg har også hørt at ingefær kan hjælpe mod kvalme, men igen er det noget der kan være skidt for barnet, så jeg har ikke prøvet det.

Håber du kommer af med kvalmen hurtigt! Har du iøvrigt prøvet at snakke med din læge om hvor skidt du har det? Måske kan h*n gøre noget for at du kommer hurtigere til?

Anmeld

13. juli 2011

MortilCilas

Ginger ale drik. Skulle hjælpe. Jeg ved det ikke, da jeg først fandt dem i føtex 5 måneder efer min fødsel, så lidt for sent

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.