Det der forb*ndede SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

Trollebaby

Frøken J. skriver:

Ja, det er typisk SU-styrelsen

Jep, er bare så træt af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

askovj

Frøken J. skriver:

Det kan godt ske Men der står derinde, at man kan søge 3 måneder før termin og få udbetalt fra 1 måned før termin

Lige en rettelse: Du kan få det 2 måneder før termin 

Men det lyder desværre som en fejl fra su-styrelsen

Anmeld

20. juli 2011

lauras*mor*

solhau skriver:

Jeg skal på barsel fra min ungdomsuddannelse her til august, og fik at vide at hvis alt var som det skulle være med SU'en, ville jeg modtage en støttemeddelelse i e-boks i dag, hvor jeg kunne se hvad jeg kommer til at få udbetalt.. Og så skal jeg jo ind og godkende mit lånebeløb..

Jeg har ikke fået nogen støttemeddelelse endnu og hvis jeg går ind og ser min su-oversigt står der godt nok DB-fødselsklip fra august, men beløbet der står ud for er det samme som tidligere? Og hvis jeg vælger at indsætte maksimalt lånebeløb er det også stadig det samme som før..

Så vidt jeg havde forstået skal jeg fra august have dobbelt SU og dobbelt SU-lån, da jeg har søgt om 6 dobbeltklip?

Har jeg misforstået noget, eller er der bare som sædvanlig sket en fejl/forsinkelse inde ved SU ?

prøv først at gå ind under den kna der hedder noget i retningen af: status på ansøgning.. Står der ikke noget derinde, er det fordi den seneste ansøgning er godkendt..

Det jeg tror er "fejen" her, er at dit dobbelklip jo netop ER det samme som en alm su.. du får bare OGSÅ alm. su samtidig med DB-fødselsklip..

Du skal ikke godkende lånet, da man er tvunget til at have dobbel su lån hvis man vælger dobbelklip (og mixklip)...

Jeg synes ikke det er fair at være tvunget til det men det er en helt anden snak...

Så jeg tror nu alt er helt som det skal være... Ellers kan du måske skrive præcist hvad der står derinde, og evt. tage et print screen..

Håber det er en "fejl-40" og alt er som det ska være..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.