Social bedrageri eller ej ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

899 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Anonym11

Faren til mit kommende barn og jeg er flyttede fra hinanden da vi ikke kan bo sammen og vores fremtid er uvis.Mit spørgsmål er så om jeg vil være social bedrager når jeg søger tilskud som enlig forsørger?Fakta:.far betaler børnepenge hver måned.far kommer max 3 dage om ugen .far bidrager ikke med noget økonomisk.far har bopæl i anden by Så det eneste er sådan set bare vi på nuværende tidspunkt fortsat er kærester og han måske overnatter et par aftener om ugen for også at være sammen med sit barn?Er det forkert? For vi kan bare ikke bo sammen som det ser ud nu. Men jeg kan heller ikke klare mig økonomisk alend uden bidrag fra kommunen. Får i forvejen ikke andet end mine barselsklip fra su(4600 udbetalt pr mnd). Så vil være meget afhængig af boligstøtte og familieydelserne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

mortilmange

Anonym11 skriver:

Faren til mit kommende barn og jeg er flyttede fra hinanden da vi ikke kan bo sammen og vores fremtid er uvis.Mit spørgsmål er så om jeg vil være social bedrager når jeg søger tilskud som enlig forsørger?Fakta:.far betaler børnepenge hver måned.far kommer max 3 dage om ugen .far bidrager ikke med noget økonomisk.far har bopæl i anden by Så det eneste er sådan set bare vi på nuværende tidspunkt fortsat er kærester og han måske overnatter et par aftener om ugen for også at være sammen med sit barn?Er det forkert? For vi kan bare ikke bo sammen som det ser ud nu. Men jeg kan heller ikke klare mig økonomisk alend uden bidrag fra kommunen. Får i forvejen ikke andet end mine barselsklip fra su(4600 udbetalt pr mnd). Så vil være meget afhængig af boligstøtte og familieydelserne

I må se hinanden - mener det er 72 timer om ugen. Han må intet ha i din lejlighed udover en tandbørste der skal ligge i en toilettaske eller lign., og ej heller hjælpe med det økonomiske (mad, husleje m.v.) Mener det er noget i den stil

Anmeld

12. juli 2011

Pige2009

Anonym11 skriver:

Jeg tror sagtens, du kan få de tilskud

Anmeld

12. juli 2011

Fru'Rugaard

Altså hvis i stadig er kærester og flytter fra hinanden fordi at det er bedst økonomisk, så er det jo social bedrageri

Anmeld

12. juli 2011

Carl-Emil's mor

Fru'Rugaard skriver:

Altså hvis i stadig er kærester og flytter fra hinanden fordi at det er bedst økonomisk, så er det jo social bedrageri

Helt enig 

Anmeld

12. juli 2011

Noneother

Fru'Rugaard skriver:

Det var jo heller ikke grunden til at de flyttede fra hinanden.

Til TS: Nej jeg synes ikke du bør føle dig som en socialbedrager. I skal jo stadig kunne leve, selvom du ikke kan bo sammen med far. Bare pas på. Nogle kommuner er meget strikse med deres regler, og de skal s´følig overholdes. Hvor latterlige de end kan virke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.