Eksperthjælp: Proteiner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

Lena Bæk-Madsen

"Proteiner"

Hej.

Jeg træner ca. 5 timer om ugen i fitnesscenter. Jeg ved at det er vigtigt at få mange proteiner -både med henblik på at genopbygge musklerne, men også i forhold til at tabe sig. Jeg er lidt i tvivl om jeg får protein nok til min aftensmad -kan jeg evt. drikke en proteindrik efterfølgende og på den måde vide at jeg har fået de proteiner jeg skal for at kroppen arbejder på at få de kg af?

Lenas svar

Kære Anja

Det er rigtigt at du skal spise lidt flere proteiner når du træner og når du gerne vil tabe dig. 

Efter et træningspas er det godt at spise lidt inden for 30 min, da du optager det super godt der. Du kan spise et par grøntsagstænger med humus, et æg, et par Asparges med parmaskinke rundt om, lidt carpaccio med brøndkarse osv.

Det er vigtigt du får proteiner til alle dine måltider og start gerne morgenen med et proteinrigt måltid:

Omelet, laks med ingefær og avocado, kød med spidskål osv.

På den måde burde du få nok og derved få det mere rigtigt en en gang pulver ;-)

De bedste hilsner

Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.