Angelspot skriver:
Sidder selv lige og tænker tilbage på hvor meget jeg ammede dengang Oliver var mindre. Han er knap 5 mdr nu. Men jeg sad aldrig så længe om ammede, han brugte også først sut efter 3 mdr, så det var ikke det han manglede. Jeg synes en amning på 1 eller 2 timer er meget! Og slet ikke nødvendigt i bund og grund hvis altså hun blir mæt nok. Tænker at det blir værre jo ældre hun blir, at vænne hende fra brystet. Så kan du evt ikke give hende tryghed på en anden måde? Evt med en stofble oppe ved hovedet, når hun ånder på den giver det også varme, ligesom du gør og de små kan sagens trække vejret igennem den. Det hjalp også Oliver dengang.
Det kan være rigtig hyggeligt at sidde og amme, men når du får en hverdag op og stå, så kan du jo ikke komme nogen steder hvis du skal amme hele tiden 
Ja, det kan virke længe at sidde og amme, men når jeg siger 1-2 timer, så er det mest om aftenen, hvor der ikke bliver produceret så meget mælk. Men om natten er det faktisk gået godt fra start. Hun vågner ca to gange mellem 10 og 6, så det er jo helt efter bogen. Vi har haft tre natter spredt over den sidste måned, hvor hun har ligget meget mere, så det kalder jeg vist bare øgenætter.
Jeg tror at meget at hendes søgen skyldes tryghed. Hvis hun falder i søvn ved brystet, lader jeg hende ligge (dog, uden babs i munden) med kinden op ad brystet indtil hun sover dybt, hvor jeg kan finde på at flytte hende. Men det var nok en god idé med at lægge en stofble der dufter af mor til hendes kind, da det er tydeligt at hun søgers tryghed hos mor.
Sutten bliver måske aldrig hendes bedste ven, men det kan være, at hun bliver et suttekludebarn 
Anmeld