Lærer i jeres 2 årige ordenssans? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.694 visninger
20 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

Silja&Noam

Hej vil bare lige høre om i lærer jeres børn at rydde op efter sig selv? altså her hjemme der kan Silja rode helt fantastisk meget. Faktisk ender alt legetøjet i alle andre rum end hendes værelse og ja, jeg syns hun har godt af at lære at lægge tingene på plads. de gør det os i hendes dagpleje i hun kan være rigtig dygtig til det. Jeg har det sådan at hvis det er rigtig slemt rodet til, så hjælper vi lige hinanden inden sengetid Udover det så rydder jeg nok om en 5-10 gange om dagen ellers faldet jeg og brækker et ben en dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det prøver jeg, at lærer begge mine børn på 2 år og 3 mdr. samt 3 år og 9 mdr.

Det kan godt være, at de ikke kan lægge legetøjet i deres rigtige kasser, men de hjælper så godt de kan.

Anmeld

10. juli 2011

cnmigo

Helt klart - det er da almindelig gængs opdragelse; kan man rode, kan man også rydte op igen.

Når det så er sagt, kan jeg sagtens se og forstå at en totalt til-rodet stue kan føles ret uoverskuelig for en 3-4 årig, så jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe. Men hun skal sandelig også hjælpe til og ind imellem løser vi det med at hun f.eks. skal rydde bilerne op så tager jeg resten eller lignende.

Min datter skal også selv holde rimelig styr på sit vasketøj og rene tøj. Hun har vasketøjskurv på værelset og her skal hun smidde det snavsede i.

Når det så er vasket hjælper hun med at lægge sammen og på plads - lige som hun også selv skal bære sit service hen i køkkenet og i opvaskemaskinen når hun er færdig med at spise.

Man kan også hjælpe med at lave mad eller dække bord osv.

Og hun elsker det - hun ELSKER at "være med" 

Anmeld

10. juli 2011

Miss T

Ja, jeg forsøger at få hende til at rydde op inden vi skal i seng eller inden det er tid til hygge. Hun er 2½ og lillesøster 1 så her roder helt utroligt meget. Men jeg forsøger, hun har også lyst til at hjælpe både med at tørre af osv.

Anmeld

10. juli 2011

bullerbassen

Her prøver vi også at lære Silas 19 måneder at rydde op. Nogen gange lykkes det og andre gang tjja så virker det ikke.

Men da det er en del af vores opdragelse skal han selvfølgelig også lære dette. Så vi øver fortsat og en dag ja så kan han ( vel &nbsp

Anmeld

10. juli 2011

*Sofie*

SiljasMoar skriver:

Hej vil bare lige høre om i lærer jeres børn at rydde op efter sig selv? altså her hjemme der kan Silja rode helt fantastisk meget. Faktisk ender alt legetøjet i alle andre rum end hendes værelse og ja, jeg syns hun har godt af at lære at lægge tingene på plads. de gør det os i hendes dagpleje i hun kan være rigtig dygtig til det. Jeg har det sådan at hvis det er rigtig slemt rodet til, så hjælper vi lige hinanden inden sengetid Udover det så rydder jeg nok om en 5-10 gange om dagen ellers faldet jeg og brækker et ben en dag

Ja, jeg forsøger
På Malous værelse er der kurve til næsten alt. Bøger, dyr, bolde, klodser, musikinstrumenter, hendes elskede armbånd, Sylvanian families, service, træmad, bamser, Lego...ja, næsten alt har en kurv
Så jeg prøver at lære hende, at man skal lægge tingene på plads, når man har brugt dem.
Det virker nogen gange. Bøgerne ved hun ska ned i kurven med bøger, det samme med boldene. 
Men ofte når jeg sender hende ind på værelset med en dims og siger at hun ska lægge den på plads, lægge hun den bare på gulvet derinde. 
Vi er gode, men vi kan blive bedre...og vi arbejder på sagen  

Anmeld

10. juli 2011

Mor-til-asta-09

SiljasMoar skriver:

Asta er også rigtig god til at rode herhjemme, og hun hjælper altid med at rydde op igen.. Er faktisk tit at hun selv går igang med det før vi siger det Så ja jeg vil sige vi lære hende om ordenssans herhjemme...

Anmeld

10. juli 2011

jeanett 26

Vores drenge på 2 og 3år

De roder selv det meste op. smider deres tøj til vask.

dækker bord, hjælper til med mad. tømmer opvasker

Vi synes det er vigtig at de hjælper til i huset. Og de er meget glade for at hjælpe til. Og de hjælper os til i dagplejen.

Anmeld

10. juli 2011

Carl-Emil's mor

SiljasMoar skriver:

Når baby en gang bliver gammel nok så kommer den til at skulle være med til det ja  Ved hjælp af pictogrammer 

Anmeld

10. juli 2011

Silja&Noam

Grunden til jeg spørger er sådan set fordi en jeg kender som også har et barn på den alder, mener at børn ikke behøver at rydde op i den alder. Hun rydder stadig op efter hendes to børn. Den ældste er 5. Altså hvis jeg skal rydde op altid og hele tiden, udover alle de andre ting man nu ordner i hjemmet, så når jeg da at blive brugt op inden jeg er 35! er glad for at høre jeg så il er den eneste der syns det er vigtigt at lære sit barn at rydde op og hjælpe til. Silja kan os godt li at dække bord og hjælpe med rengøring osv ( når det altså passer prinsessen )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.