Mødre, hjælp mig! Hvad gjorde I de første 6 måneder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.725 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

MaybeBaby

Det første 1/2 års tid har vi jo tænkt, at ham den bette skal sove inde ved os, og vi har købt en Leander seng, der sagtens kan stå i vores soveværelse indtil da. Men for den ikke skal blive for stor for baby, så tænkte jeg at putte baby i liften det første stykke tid og så i sengen med liften. Eller kan han bare komme direkte i sengen? Og hvad med når han så skal sove til middag? Er det så også bare inde i soveværelset eller puttede I baby inde på babyværelset i sengen om dagen og havde en vugge eller lign til natten? Ih jeg synes der er mange ting, man skal købe, så håber at én seng er nok? Hilsen en der nok lige panikker for tiden, da der i dag kun er 10 uger til termin!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Munder

Andrea lå de første måneder i tremmesengen i sin lift. Vi havde tremmesengen ved siden af min seng (vi flyttede hende ind på sit eget værelse da hun var 3 måneder).

Om dagen sov hun altid ude i barnevognen.

Anmeld

10. juli 2011

morethanperfect

MaybeBaby skriver:

Det første 1/2 års tid har vi jo tænkt, at ham den bette skal sove inde ved os, og vi har købt en Leander seng, der sagtens kan stå i vores soveværelse indtil da. Men for den ikke skal blive for stor for baby, så tænkte jeg at putte baby i liften det første stykke tid og så i sengen med liften. Eller kan han bare komme direkte i sengen? Og hvad med når han så skal sove til middag? Er det så også bare inde i soveværelset eller puttede I baby inde på babyværelset i sengen om dagen og havde en vugge eller lign til natten? Ih jeg synes der er mange ting, man skal købe, så håber at én seng er nok? Hilsen en der nok lige panikker for tiden, da der i dag kun er 10 uger til termin!

Hehe , rolig nu . Alt kan lade sig gøre 

Vi havde en vugge som stod inde hos os, de første 4 mdr.

Derefter kom han ind på sit eget værelse, hvor han sove rigtig fint .. Han Han aldrig sovet i vores seng, KUN i vuggen ..

Da han blev 5 mdr. fik han en tremme seng ..

For det meste sover Oscar ude i banevognen om dagen, men nogle gange putter jeg ham i sengen på hans værelse .. Det kommer an på meget

Anmeld

10. juli 2011

aya-zia

jeg havde sådan en sengerand som var ca 15 sm tyk... og når man så puttede den i trammesengen blev den jo MEGET mindre... så jeg har ik brugt baby seng eller lift...

Anmeld

10. juli 2011

Miss T

baby kan fint ligger i sengen. Kom en sengerand på så der er trygt. det er trygheden der er vigtigst, at der ikke er for åbent.

om formiddag/eftermiddagen kan baby jo sove ude i barnevognen eller i liften.

Vores piger har sovet i liften frem til de har været nogle måneder.

Den store sov i vugge om natten og kom på eget værelse i egen stor tremmeseng den dag hun fyldte 3 måneder.

Den lille kom på eget værelse i egen tremmeseng da hun var 6 uger og det er gået godt.

Der er ingen grund til panik. De første par måneder sover baby alligevel hele tiden og der kan du i princippet bare ligge ham i din lift.

Anmeld

10. juli 2011

Mor Christa

hihi ingen grund til panik
Hos os, havde vi en vugge stående på vores soveværelse. Deri stod hans lift. Han sov i liften de første 2-3 måneder, og kom derefter over i vuggen.. Da han så blev ½ år, begyndte han at sove inde på sit eget værelse - UDEN problemer. Skønt grunden til han bare kunne sove derinde fra den ene dag ti landen, var nok, at vi begyndte at putte ham til middagslur derinde bare engang imellem, så han kunne vænne sig til tremmesengen og værelset.. Ellers sov han langt de fleste middagslure i barnevognen udenfor ..

Anmeld

10. juli 2011

henh01

vi har en tremmesengsformindsker der får sengen til at virke mindre. Der lå han bare direkte i sengen, men med formindskeren selvf. Han sov ved mig de første 2 dage, men så fik jeg nok af ikke at sove ordentlig og så var det hen i egen seng, hvilket er gået ganske udemærket.

Når han sover til middag så er det også ind i sengen og ligge.. I starten sov han da meget bare på sofaen med sin dyne omkring sig. Jeg havde det svært med at han skulle være i et andet lokale end hvor jeg var Ofte sov han også på maven/brystet af mig.

Når den lille kommer så finder I ud af hvad der fungerer for Jer, du behøver ikke gå i panik over det - i finder løsningen..

Anmeld

10. juli 2011

Nessie

Ooorrkk, 10 uger er da masser af tid

Vi ville ikke have Daniel i sengen, for vi var simpelthen bange for at lægge os på ham. Den første mpned sov han så alligevel i midten, fordi det blev anbefalet fra sygehuset, da han blev meget stresset under fødslen.

Så vi købte en "Bedside Crib", som ligner en lille tremmeseng, hvor den ene side kan slås ned, og stilles op af vores seng, og den har jeg været helt vildt glad for.
Han lå så tæt på, at jeg ikke skulle ud af sengen, for at give ham sutten osv., og alligevel sov han for sig selv, og vi sov alle bedst sådan.

Nu bruger vi den som bænk

Anmeld

10. juli 2011

Tona

MaybeBaby skriver:

Amanda sov de første 5 dage i sin tremmeseng i vores soveværelse. Derefter kom hun ind at sove på sit eget værelse i tremmesengen. Hun sov også eftermiddagslur på sit værelse i sengen, eller i haven i barnevognen.

Jeg var ikke ret vild med at hun skulle sove i liften om natten, for jeg syntes at kvallitetsmadrassen som var i sengen virkede meget bedre end den i liften. For at sengen ikke blev for stor for hende satte vi for det første en god skumgummi-fyldt sengerand op. Ud over den så havde Amanda en ekstra baby-dyne (også med betræk self.) som jeg rullede sammen til en pølle og lagde ned langs hele den ene side af sengen. Dermed blev sengen mindre og mere tryg. Da der så også kom et par bamser ned og sidde i fodenden og puttebamsen lå ved den modsatte side af pøllen oppe ved hendes hovede virkede sengen overhovedet ikke for stor. Jeg tror nok hun var ca. 3-4 mdr da vi fjernede pøllen for at hun havde plads nok.

Den ekstra dyne er vi nu glade for at vi købte, for nu skal hun i dagpleje om nogle mdr. og der skal de have egen dyne med. Så har hun en til hjemme og dagpleje (fordi hendes barnevogn skal stå fast i dagplejen).

Men jeg har indtryk af at de fleste forældre, som vælger at have deres børn inde ved dem i starten køber en lille vugge. Men hvis jeres soveværelse er stort nok til at der kan stå en tremmeseng uden at være i vejen, så ville jeg spare pengene til vuggen og bare lade baby ligge i den "rigtige" seng fra starten. Jo hurtigere de får en trygt forhold til den seng, jo nemmere bliver det senere tror jeg.  Ellers skal man senere lære dem at sove i en ny ukendt seng jo.

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

MaybeBaby skriver:

Tak fordi du oprettede det emne, har lidt tænkt på det samme..

(Ps. Skal vi ikke snart se mavsen igen?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.