hvor meget tøj skal man bruge i de små størrelser??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

Trine89

Jah det siger vel næsten sig selv. 

nu har jeg kun 6 uger til termin, og nu er jeg så småt ved at skabe overblik over hva jeg mangler.

og på tøj siden er jeg lidt i tvivl om hvilke størrelser jeg bør have og hvormeget jeg skal have.. 

jeg har købt en smugle i str 50, jeg regner ikke med at det er noget som vil blive brugt ret meget. 

Men hvormeget bør jeg have i 56 og 62??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

Mor Christa

Uhh, jeg tror virkelig det er meget forskelligt fra barn til barn..
victor kunne passe ét par bukser i str 50 - ellers var han faktisk allerede i 56 efter fødslen.. 56 brugte han i en måned - så vi havde tilstrækkeligt med tøj til ham.. vi havde VILDT megeti 62 - mest fordi det var den størrelse vi fik aller mest af i barselsgaver..
Der var UFATTELIG meget i den størrelse, og jeg tror ikke engang han har været i halvdelen af det.. Han voksede ud af str 62 efter én månede.. Så han brugte 68 fra han var 2½-3 måneder indtil han var 4-5 mdr.. Nu bruger han 74..
Tror derfor det er ret forskelligt hvor hurtigt de vokser ud af det.
Men tror næsten ikke du skal ha' noget i 50.. En smule i 56 og en lille smule mere i 62 .. :0)

Anmeld

10. juli 2011

Trine89

MissChrista skriver:

Uhh, jeg tror virkelig det er meget forskelligt fra barn til barn..
victor kunne passe ét par bukser i str 50 - ellers var han faktisk allerede i 56 efter fødslen.. 56 brugte han i en måned - så vi havde tilstrækkeligt med tøj til ham.. vi havde VILDT megeti 62 - mest fordi det var den størrelse vi fik aller mest af i barselsgaver..
Der var UFATTELIG meget i den størrelse, og jeg tror ikke engang han har været i halvdelen af det.. Han voksede ud af str 62 efter én månede.. Så han brugte 68 fra han var 2½-3 måneder indtil han var 4-5 mdr.. Nu bruger han 74..
Tror derfor det er ret forskelligt hvor hurtigt de vokser ud af det.
Men tror næsten ikke du skal ha' noget i 50.. En smule i 56 og en lille smule mere i 62 .. :0)

tak for svar. tror heller ikke selv jeg skal bruge ret meget i 50 hehe.. 

men okey. hvis vores lille prinsesse også kun skal bruge str 56 i mdr tror jeg måske jeg har nok.. hehe.. og sikkert også i 62. 

så jeg kan koncentrer mig om str 68 og op efter

Anmeld

10. juli 2011

SaNiNa

Her køber jeg ikke rigtig noget i str 50. men 56 og 62 Nicklas brugte næsten kun natdragter i str 50 som vi købte da vi kom hjem fra syghuset.

men ellers så vil jeg købe så vi har:

6 stk. bodystockings af hver str 56/62

4 natdragter 56/62

2-3 stk. sweatshirts eller cardigans

6 par strømper

4 sparkedragter/bukser/kjole

Jakke/køredragt ser jeg på når jeg når hen mod termin om det er blevet kold eller hvordan vejret lige ser ud

så har vi lidt at starte ud med og så kan vi købe mere tøj efter fødslen. Nicklas fik en masse penge så vi selv kunne købe det tøj vi ønskede os. Så det får lillepigen jo nok også

Anmeld

10. juli 2011

tingimor

vores lille mus brugt 50 i 14 dage og 56 i en mån der efter og har nu brugt 62 i lidt over en mån og tror hun kan være i det et godt stykke tid i nu 

Anmeld

10. juli 2011

B&J

Vi havde ikke købt rigtigt noget i str. 50 da vi fik afvide vores dreng vejde omkring de 4000g-4500g og en masse i str56. men da han kom ud vejde han kun 2810g så vi fik travlt med at komme ud at købe en masse fordi han var lille og bruger tøjet i langtid men forskelligt fra barn til barn

Anmeld

10. juli 2011

Clisolka

Trine89 skriver:

Jah det siger vel næsten sig selv. 

nu har jeg kun 6 uger til termin, og nu er jeg så småt ved at skabe overblik over hva jeg mangler.

og på tøj siden er jeg lidt i tvivl om hvilke størrelser jeg bør have og hvormeget jeg skal have.. 

jeg har købt en smugle i str 50, jeg regner ikke med at det er noget som vil blive brugt ret meget. 

Men hvormeget bør jeg have i 56 og 62??

Min datter brugte stort set ikke str. 50, da hun var en 4 kg's baby  Vi startede i 56 og da hun var 5-6 uger gammel var hun i en str. 62  Nu som 8 mrd. gammel bruger hun 74 - så småt på vej over i 80 

Anmeld

10. juli 2011

Trine89

Tak for jeres svar.. 

Ud fra det i skriver lyder det vist til at vi dækket rimelig godt ind i både 50, 56 og 62 hvor er det dejligt.. så er vi da næsten bedre med en jeg havde regnet med.. hehe.. weee. det er da dejligt..  

Anmeld

10. juli 2011

AndreasMor84

Jeg har købt, så jeg kan klare mig et par dage eller 10 med str. 50 og 56. Indtil videre er vores baby meget gennemsnitlig mht. vægten.. Regner med at jeg bare skal shoppe på nettet, når baby er ankommet, så jeg kan få de "rigtige" farver og str.

Anmeld

10. juli 2011

Trine89

Solstråle2011 skriver:

Jeg har købt, så jeg kan klare mig et par dage eller 10 med str. 50 og 56. Indtil videre er vores baby meget gennemsnitlig mht. vægten.. Regner med at jeg bare skal shoppe på nettet, når baby er ankommet, så jeg kan få de "rigtige" farver og str.

se det er også en måde at gøre det på hehe.. 

jeg er vist bare lige for meget en kontrolfreak til den løning virker for mig. hehe.. jeg kan godt lide tanken om at jeg ikke skal bekymre mig om tøjet til lille pigen når jeg er kommet hjem fra syghuset.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.