Kellie skriver:
Hej
Jeg vil godt høre om der er nogen der har prøvet at gennemføre eksamensforløb under barsel eller nogen, der måske kender nogen der har? Sagen er at jeg efter min termin mangler 2 eksamner og en bachelor på pædagogstudiet. Min studievejleder har sagt, at hun har set andre gøre det og min studiegruppe er positvt stemt for det og er viliige til at gå langt for at det kan lykkedes, da vi har to rigtigt gode eksamensforløb bag os. Selv er jeg åben overfor at prøve da jeg jo kun kan erfare at det måske ikke går alligevel og så bliver jeg jo bare færdig efter barslen. Det kommer jo an på rigtig mange ting og man må jo tage det som det kommer..
Men kunne da være interessant at høre om der er nogen, der har gjort det for at få et billede af om det er helt langt ude eller der er en mulighed for at det kan lade sig gøre.. 
Jeg blev selv mor i december. Samme dag som jeg skulle op til min sidste eksamen i eksamensperioden. Min plan var hele tiden, at jeg bare kunne tage de 2 eksamener, som jeg skulle op til i eksamensperioden senere - meget urealistisk tænkte jeg, at det blot kunne være et par uger efter, men det skete ikke 
Jeg blev sat i gang den dag, hvor jeg fødte. Da jeg var til "gå over tid"-tjek, havde jeg for højt blodtryk (for 3. gang i træk), og det er jeg temmelig sikker på stammer for stressen over, om jeg nu nåede alle eksamenerne eller ej...
Den eksamen, som jeg ikke nåede, var jeg oppe til i starten af februar (1½ måned efter fødslen), og jeg synes faktisk, at det gik ok med forberedelsen på trods af, at jeg måtte sende kæresten afsted med barnevognen et par gange, da lillepigen ikke ligefrem har været glad for at sove!
Nu er jeg så i gang med mit bachelorprojekt (der kører faktisk en test på computeren, mens jeg skriver her), og det har bestemt ikke været sjovt! Jeg skriver alene, og da hun stadig ikke er glad for at sove (og man også skal nå alle de huslige gøremål), så kan jeg kun få tid til at skrive, efter hun er lagt i seng. Hvis jeg ikke skrev alene, så havde det i hvert fald ikke kunne lade sig gøre!
Som jeg har sagt til min kæreste, så skal den næste barsel (hvornår det end må blive) kun indeholde barsel! Ingen eksamener, intet kandidatprojekt - ingenting! Jeg ville gerne have haft tid til at nyde det MEGET mere! Så hvis jeg var dig, så ville jeg helt bestemt udskyde alt, hvad du kan!