Hold nu kææææææft...!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

391 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

Anonym trådstarter

Normalt er jeg rigtig sød, flink, overskudsagtig og overbærende. Men jeg må sige, at jeg her har nået mit breaking point og er ved at blive mere eller mindre vanvittig.. Jeg er sikker på, at hun selv tror hun gør det i bedste mening, men jeg synes det har taget overhånd, og selvom jeg prøver venligt at sige fra, så bliver hun ved.

Det handler om en pige, som KONSTANT skal give mig graviditetstips, fordi hun selv lige har fået en bette. (Det er ikke en herfra, bare rolig). Vi har kendt hinanden før i tiden fra en arbejdsplads, men er ikke specielt nære. Men lige siden jeg er blevet gravid, skriver hun jævnligt med "tips".

"Ja, hvor langt er du? Jamen så får du nok snart morgenkvalme, og så skal du bare gøre sådan og sådan"

"Nej, nu skal du høre, jeg har været gravid længe, og jeg ved rigtig meget om SU-reglerne og fødselsklip" (Det hun sagde var så forkert, btw )

"Ah ja, hvis du begynder at lække fra brysterne, skal du bare gøre sådan og sådan"

.. Og bedst som man troede, at det måske ville dø lidt ud, nu da hun havde født og ikke havde så meget tid? Ja, jeg tog grueligt fejl!

"Ahaaa, tredje trimester. Ja, så får du snart halsbrand, og så skal du gøre sådan og sådan" - Ja tak, jeg har har haft halsbrand i flere måneder, jeg ved det godt!

"Jeg kan se, at din livmoder er ved at være stor nu, så nu begynder han nok snart at sparke dine ribben. I så fald kan du ligge dig sådan og sådan i sengen"

"Nu varer det ikke længe til du føder, og jeg skal nok komme med en masse gode råd til fødslen, når du nærmer dig"

Jeg HAR forsøgt - hver gang faktisk - venligt at sige, at det er sødt af hende at komme med tips og råd, men at jeg allerede ved en masse om det, og at det ikke er nødvendigt. Men det er bare som om, at hun ikke forstår det!

Jeg ved godt, at mange mødre hjeeertens gerne vil dele ud af deres tips, for så kan de også få lov at tale om deres egen graviditet, men jeg må indrømme, at det virkelig hænger mig ud af halsen efterhånden. Især fordi det er den samme person, og hun har sådan en virkelig bedrevidende måde at sige det på, hvor hun får mig til at føle mig som en dum førstegangsgravid, der intet ved. Og sjovt nok har hun ikke sagt EN eneste ting endnu, som jeg ikke vidste i forvejen.

Hvordan får jeg hende til venligst klappe i, når det ikke virker at sige nej tak til tips? Jeg må indrømme, at jeg finder det skide frustrerende mange gange ugentligt at modtage disse bedrevidende tips...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

Stjernestoev

Bare lad vær med at svare hende

Anmeld

9. juli 2011

Isabella_mor

åhhh det kender jeg godt. og det er bare skide trælst.....

men du skal bare sige til hende på en sød måde at du godt ved hun siger det til dig for at være sød, men du vil gerne selv have lov at finde ud af de forskellige ting.. jeg var også selv lidt slem til at være den med de gode råd og jeg blev bedt om at tie stille og den fes rimelig hurtigt ind på lys tavlen.. 

så kan du jo tilføje at hvis du gerne vil vide noget så skal du nok spørge

Anmeld

9. juli 2011

Anonym trådstarter

Stjernestoev skriver:

Bare lad vær med at svare hende

Men det synes jeg også bare er rimelig uhøfligt, ift. hun trods alt er en bekdnt

Anmeld

9. juli 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

åhhh det kender jeg godt. og det er bare skide trælst.....

men du skal bare sige til hende på en sød måde at du godt ved hun siger det til dig for at være sød, men du vil gerne selv have lov at finde ud af de forskellige ting.. jeg var også selv lidt slem til at være den med de gode råd og jeg blev bedt om at tie stille og den fes rimelig hurtigt ind på lys tavlen.. 

så kan du jo tilføje at hvis du gerne vil vide noget så skal du nok spørge

Det har jeg også forsøgt! Så sent som i dag faktisk. At det er sødt af hende at komme med tips, men at det ikke er nødvendigt. At jeg selv har undersøgt en masse, og i forvejen har fået rigeligt med tips, så det ikke er nødvendigt. Men den fiser sku ikke ind

Anmeld

9. juli 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Det har jeg også forsøgt! Så sent som i dag faktisk. At det er sødt af hende at komme med tips, men at det ikke er nødvendigt. At jeg selv har undersøgt en masse, og i forvejen har fået rigeligt med tips, så det ikke er nødvendigt. Men den fiser sku ikke ind

så må du lade det fise ind af det ene øre og ud af det andet.. læg hende lidt på is

Anmeld

9. juli 2011

Fenja09

Der er vel ikke andet for end at skære det ud i pap for hende, hvis hun ikke har forstået at du ikke gider det. Skriv at du nok selv skal finde ud af tingene henad vejen og at du har masser af folk til at råde f.eks JM.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.