Hvordan er jeres hverdag, som nybagte mødre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

Thereseh

Hej alle mødre

Så er Isaac blevet en uge gammel. Tiden går hurtigt. Det er hyggeligt med sådan en lille fidus, men pyha det er også hårdt. Han synes ikke at der skal soves så meget om natten, så de lange lure er om dagen - og så blir der ellers ammet til den store guldmedalje, en gang i timen, fra klokken 23-03 sådan ca.... Sultne fyr. Tror jeg lægger ham til et sted mellem 10-15 gange, på et døgn, og mange af gangene er fra aftenen begynder. 

Sundhedsplejersken siger det er helt normalt, da mælken er fedest om aftenen. Hun var her i går, og han har taget 100 gram på, på 6 dage. Tror da pokker, som han patter 

Ellers så blir der skiftet bleer, bøvset, pruttet og nusset i mors arme.

Hvordan ser jeres dag ud?

Mit outfit, er morgenhår, søndagsbuks, plettet amme bh og søvn i øjnene. Ha ha, sådan er det vist at være nybagt mor. 

Jeg glæder mig til vi kender hinanden lidt bedre, og at overskuddet måske er blevet lidt større. Det er ikke meget jeg kommer udenfor en dør, her 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

Lotus86

Den er skøn...!!

Har indtil videre en rigtig nem baby, han sover fint i løbet af dagen, og er sjældent ked af det. De sidste tre nætter har han sovet fint igennem, og vågner kun en gang for at få mad, og sover så til omkring 8.30 - så indtil videre kører det på skinner, og overskudet er stadig helt i top - håber det forsætter sådan

Nu det overhovedet ikke for at skulle lyde bedrevidende eller klog eller noget, men vores sundhedsplejerske sagde, at hvis man havde problemer med at de ikke ville sove om natten, var det en god ide ikke at lade dem sove for meget om aftenen, så man skulle vække dem, og så give dem et aftenbad for at holde dem lidt vågne indtil puttetid

Anmeld

9. juli 2011

TheLittleOne

Thereseh skriver:

Hej alle mødre

Så er Isaac blevet en uge gammel. Tiden går hurtigt. Det er hyggeligt med sådan en lille fidus, men pyha det er også hårdt. Han synes ikke at der skal soves så meget om natten, så de lange lure er om dagen - og så blir der ellers ammet til den store guldmedalje, en gang i timen, fra klokken 23-03 sådan ca.... Sultne fyr. Tror jeg lægger ham til et sted mellem 10-15 gange, på et døgn, og mange af gangene er fra aftenen begynder. 

Sundhedsplejersken siger det er helt normalt, da mælken er fedest om aftenen. Hun var her i går, og han har taget 100 gram på, på 6 dage. Tror da pokker, som han patter 

Mit outfit, er morgenhår, søndagsbuks, plettet amme bh og søvn i øjnene. Ha ha, sådan er det vist at være nybagt mor. 

Jeg glæder mig til vi kender hinanden lidt bedre, og at overskuddet måske er blevet lidt større. Det er ikke meget jeg kommer udenfor en dør, her 

Hvor er han sød

Rullepølsen er 6 uger på mandag og jeg må være ærlig og sige at hun bare er så nem og har været det fra dag 1 !

Den sidste uges tid er hun begyndt at få luft i maven og har rigtig svært ved at bøvse, så vi prøver med alt det vi har lært og læst! Det er bare så synd for hende, men hun tager det bare så godt og græder næsten ikk.

Hun vejede ved fødslen 2950g og var 50 lang. Nu vejer hun 4,6 kg og er 56 lang, jeg kan næsten ikke tro det!

Her står vi op kl ca. 10, så skifter jeg og ammer hende nogen gange falder hun i søvn igen og andre gange kan hun være vågen i ca. 3 timer, her går jeg en tur med barnevognen eller lader hende ligge selv, mens jeg gør rent og vasker tøj. Vores aften/nat ser typisk sådan ud - Hun bliver lagt i seng ca. 21-22, så ved jeg hun vågner omkring 00-01 så spiser hun og sover til ca. 05 her spiser hun igen og vågner ved en 7 tiden. Nogen gange står vi op der, men oftes bliver vi liggende og sover til kl. 10 ca.

Vil sige det samme som Lotus prøv at hold ham vågen

Håber du vil få lidt mere søvn i fremtiden

K Louise som ELSKER at være mor

Anmeld

9. juli 2011

meem

Her går det bare så fint, Freja blev 5 uger i torsdags, hun sover fra 23.30ca og så til 5.30, hvor hun får flasken, så sover hun videre til 8.30..

Det meste af dagen hygger vi bare, og jeg har fået det største overskud igen Synes det er lidt hårdt at være mor til 2, men kan glæde mig over hun er så mild  

Anmeld

10. juli 2011

Thereseh

Det lyder som om I har det dejligt, allesammen 

Jeg tror meget af Isaacs urolighed, skyldes varmen. Her er virkelig varmt, så han har kun ble på og et tyndt tæppe over sig. Stakkels mand. 

Sundhedsplejersken sagde at han ikke skulle vækkes, men ha' lov til at sove....hmm...underligt som de ikke er helt enige. I nat sov han i vores seng, og det hjalp en del. Vi var kun oppe to gange til amning, og han faldt hurtigt til ro igen.

I aften vil jeg prøve at gi ham et bad, og se om det skulle gøre ham lidt mere rolig og træt til natten. 

God søndag, piger 

Anmeld

10. juli 2011

TheLittleOne

Thereseh skriver:

Jeg tror meget af Isaacs urolighed, skyldes varmen. Her er virkelig varmt, så han har kun ble på og et tyndt tæppe over sig. Stakkels mand. 

Sundhedsplejersken sagde at han ikke skulle vækkes, men ha' lov til at sove....hmm...underligt som de ikke er helt enige. I nat sov han i vores seng, og det hjalp en del. Vi var kun oppe to gange til amning, og han faldt hurtigt til ro igen.

I aften vil jeg prøve at gi ham et bad, og se om det skulle gøre ham lidt mere rolig og træt til natten. 

God søndag, piger 

Held og lykke med badet, vil nu lige nævne at her går der meget længe før lillepigen falder til ro efter bad

Anmeld

11. juli 2011

Bavianis

Thereseh skriver:

God søndag, piger 

Årh, hvor er det en dejlig tråd du har startet. Jeg har lige citeret dette indlæg for at sige at Birk også - om natten - sover bedst ovre i vores seng, helt tæt til een af os. Om dagen sover han bedst alene ude i barnevognen i haven.

Birk er også bare dejlig nem. Kan have lidt mavekneb om aftenen, men det varer ikke så længe. Om natten er bliver han ca. ammet hver 3. time, men der kan gå længere tid - 4-5 timer på en god nat.

Ellers er han også bare glad og tilfreds. Han er 8 uger på søndag, og han bliver bedre og bedre til vedvarnde øjenkontakt, og kan nu se lidt længere tid på en - hvis der altså ikke er andet der er mere spændende!

Ellers synes jeg han er nem. Han sover rigtigt godt - og meget. Jeg eeelsker at have barsel. Når der er godt vejr gider jeg ikke så meget husligt, så ligger jeg ude i haven med en god bog. Skønt.

Dejligt at vi nu alle er ved at være i mål, og kan dele erfaringer fra "den anden side". Birk er jo 8 uger nu, og tiden flyver bare afsted, hold da op...

Knus og kram, Susanne

Anmeld

12. juli 2011

Raj

Thereseh skriver:

Hej alle mødre

Åh det lyder fuldstændig som min hverdag/nat! Min dreng gør lige præcis det samme, så der er absolut igen nattesøvn

Til gengæld gjorde han det mest fantastiske i nat - han sov hele natten!!! ved ikke hvad der skete, men jeg fik lov til at sove i 6 sammenhængende timer. Så nu er jeg klar til hele dagen med vasketøj og opvask og måske har jeg endda lidt energi til en laaang nat. Skal nok ikke håbe på sådan en vidundernat igen

Anmeld

14. juli 2011

Katja1987

Hvor lyder det bare dejligt for jer alle.. Det er os skønt at ha fået sin guldklump i armene..

Her er Sofus blevet 7 uger.. Og han er bare nem... Han blir puttet ved en 22-23 tiden og sover så til en 05-06 tiden.. Så her er der ingen problem med nattesøvnen..  og så tager han nogle gode lange lure i sin barnevogn i haven om dagen..

Hvor mor så får redet sine heste eller ryddet op, eller hva der nu ska laves.. Så her er der ingen brok.. Men alle sir os, at vi ikk har prøvet at have en baby..  Elsker den lille fyr.. og elsker at være hjemme og hygge med ham..

Lige nu ligger han og sover på mit bryst på sofaen med mors dyne.. Det er jo os et mega regn-vejr så vi inde-hygger rigtig idag.. og ser bare frem til vores ferie om 2 dage 

Knus Katja og Sofus  

Anmeld

14. juli 2011

Katja1987

Katja1987 skriver:

Hvor lyder det bare dejligt for jer alle.. Det er os skønt at ha fået sin guldklump i armene..

Her er Sofus blevet 7 uger.. Og han er bare nem... Han blir puttet ved en 22-23 tiden og sover så til en 05-06 tiden.. Så her er der ingen problem med nattesøvnen..  og så tager han nogle gode lange lure i sin barnevogn i haven om dagen..

Hvor mor så får redet sine heste eller ryddet op, eller hva der nu ska laves.. Så her er der ingen brok.. Men alle sir os, at vi ikk har prøvet at have en baby..  Elsker den lille fyr.. og elsker at være hjemme og hygge med ham..

Lige nu ligger han og sover på mit bryst på sofaen med mors dyne.. Det er jo os et mega regn-vejr så vi inde-hygger rigtig idag.. og ser bare frem til vores ferie om 2 dage 

Knus Katja og Sofus  

Lige et billed af guldklumpen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.