Jeres bedste konfektopskrift???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.617 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. december 2008

ann-kristina

Hej
Jeg har fået til opgave at stå for konfekten til juleaften. Min svigermor leverer noget marcipan. Er der ikke nogen af jer kloge kvinder der har en superopskrift på konfekt? Det må også godt være noget uden marcipan. Gerne noget man kan lave nogle dage før det skal spises. Tænkte på om man evt kan lave ananas med chokoladeovertræk...

Min yndlingsopskrift på juleslik er meget enkel. Det er simpelthen havrefras med der er overtrukket med chokolade og så sat på køl. Man smelter mørk (72%) chokolade og kommer en håndfuld havrefras i. Så tager man havrefrasene enkeltvis på bagepapir til chokoladen er størknet. Det smager super lækkert (ungerne elsker dem) og så er det knapt så usundt som meget af det andet vi laver til jul, det er jo mest luft i sådan nogle havrefras

Ann-Kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2008

linemus

Det er længe siden, jeg har haft tid til at lave julekonfekt, og det får jeg bestemt heller ikke i år, men når jeg så gør, så skal jeg helt sikkert ind på www.odense-marcipan.dk og prøve alle deres opskrifter Det ser bare SÅ lækkert ud

- Line

Anmeld

15. december 2008

tascia

jeg æææææælsker tørrede abrikoser med marcipan og hvid chokolade

man laver blot et snit i abrikosen (helst de brune) og propper lidt marcipan ind og så dypper man lige halvdelen i hvid chokolade, nemt og lækkert

//Natascia

Anmeld

15. december 2008

Diana...

mmm ja det ser nemlig rigtig lækkert ud og smager endnu bedre end det ser ud

Anmeld

15. december 2008

Diana...

tascia skriver:

man laver blot et snit i abrikosen (helst de brune) og propper lidt marcipan ind og så dypper man lige halvdelen i hvid chokolade, nemt og lækkert

//Natascia

uhh det lyder lækkert det sluger jeg lige til mig os, den må prøves.

Anmeld

15. december 2008

Anja

tascia skriver:

//Natascia

Jeg laver ofte noget ligende bare med dadler og alm mørkt overtrækschokolade. Det er helt klart mit ynglingskonfekt

Må prøve det med abrikoserne næste gang den står på hjemmelavet konfekt.

Anmeld

15. december 2008

Astrid P

Anja skriver:

Jeg laver ofte noget ligende bare med dadler og alm mørkt overtrækschokolade. Det er helt klart mit ynglingskonfekt

Må prøve det med abrikoserne næste gang den står på hjemmelavet konfekt.

Yes, den med dadlerne er en klassiker!

Anmeld

15. december 2008

Mette+Mathias

Astrid P skriver:

Yes, den med dadlerne er en klassiker!

Ja, jeg eeeeelsker også dadler med marcipan i (mine veninder synes jeg er dybt underlig) , men altså uden chokoladen, - er et af de sære mennesker som ikke elsker chokolade (kun hvid crunch).

Anmeld

19. december 2008

Jordbærpigen

Jeg har netop selv været igang med julekonfekten og har fået lavet en del, både til mig selv, min mor og svigermor.

Jeg har lavet den klassiske marcipankugle med blød nougat i og overtrukket med chokolade.

Så har jeg lavet chokoladeknas med speltflakes, hakkede mandler, nødder og en lille smule marcipan, som er blandet med smeltet nougat og chokolade, som er lavet til små toppe.

Så har jeg lavet havregrynskugler - både den alm. og en diabetesudgave som indeholder æblemos og flødeost i stedet for smør og sukker

Så har jeg lavet muscovadokugler med chokoladeovertræk. Minder lidt om Sarahbernard kager bare uden makron.

Og i dag har jeg lavet snebolde, som smager himmelsk. Minder om bounty Man tager 250 g. kokosmel, 225 g. flormelis og blander sammen. Pisker en past. æggehvide og hælder det sammen, tilsætter ½ dl. fløde og former det til små kugler. Sættes i fryseren ca. ½ time. Dyppes i enten hvid eller mørk chokolade og pyntes med kokosmel. Nam nam..

Anmeld

19. december 2008

Jordbærpigen

tascia skriver:

//Natascia

Vil blot lige kommentere, at man helst skal vælge de mørke abrikoser, da de orange indeholder svovl, hvilket gør, at de beholder den orange farve! Ved godt de mærke ofte er lidt mere tørre end de orange, men hvad vil man helst - tørhed eller svovl? Jeg er ikke i tvivl..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.