Føles lidt som babyspark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

VNB

hihihi ja det har jeg også prøvet mange gange!

Jeg synes det er sådan lidt sjovt og hyggeligt, for så vælter de rare minder frem om hvordan Viktor lå og sparkede løs derinde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Nej det er det ikke...men masser af kvinder kender det godt.
Det er muskler og/eller tarmene der "knager" og giver sig.
Tarmene har jo været skubbet helt op under lungerne, og når man har født glider de tilbage i en stor klump og lidt hulter til bulter..derfor går der lang tid hvor de lige skal genfinde deres gamle plads, og der kan være små lommer af luft og sammentrækninger, hvor ligefrem kan smælde og knage/knirke inde i maven.
Ligeledes har alle musklerne været totalt udspændt, og de kan også have eftervirkninger oven på fødsel og graviditet.

Så...fantomspark er det ikke..det er din egen krop, der rumstrer

Kærligst
Sussie

Hvorfor kalder man det så fantom spark når det ikke er det??? 

Mennesket som har opfundet ordet må jo vide en del om det, ellers kaldes det jo ikke det... 

Jeg har oplevede tit fantomspark...  Høre tit folk snakke om fantomspark... 

Anmeld

8. juli 2011

Muhmi

VNB skriver:

hihihi ja det har jeg også prøvet mange gange!

Jeg synes det er sådan lidt sjovt og hyggeligt, for så vælter de rare minder frem om hvordan Viktor lå og sparkede løs derinde!

Præcis... Men gik og var lidt nervøs om det kunne være endnu en baby... Men det føles nu meget rart... Det var nemlig så hyggeligt at mærke en baby inde mavsen

Anmeld

8. juli 2011

VNB

Muhmi skriver:

Præcis... Men gik og var lidt nervøs om det kunne være endnu en baby... Men det føles nu meget rart... Det var nemlig så hyggeligt at mærke en baby inde mavsen

hahahaha ja jeg tænkte faktisk også første gang, om det kunne være en lille ny baby derinde!  Meeeeen så skulle man jo være mindst 12 uger henne, og det ville ikke lige passe ind i "kalenderen"...

Anmeld

8. juli 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

Mennesket som har opfundet ordet må jo vide en del om det, ellers kaldes det jo ikke det... 

Nok fordi det er lettere at sige end at komme med den lange forklaring jeg lige er kommet med

Anmeld

8. juli 2011

Muhmi

VNB skriver:

hahahaha ja jeg tænkte faktisk også første gang, om det kunne være en lille ny baby derinde!  Meeeeen så skulle man jo være mindst 12 uger henne, og det ville ikke lige passe ind i "kalenderen"...

Nej nemlig... Hehehe

Anmeld

8. juli 2011

TbCp

SussieThyssen skriver:

Nok fordi det er lettere at sige end at komme med den lange forklaring jeg lige er kommet med

Men hvad er så fantomspark?

Anmeld

8. juli 2011

SussieThyssen

TbCp skriver:

Men hvad er så fantomspark?

Som jeg har skrevet længere oppe..det er dine tarme og muskler der giver sig og arbejder.

Anmeld

8. juli 2011

TbCp

SussieThyssen skriver:

Som jeg har skrevet længere oppe..det er dine tarme og muskler der giver sig og arbejder.

Nå jeg forstod det bare som at det så hed noget andet... eller at fantomspark var noget andet og det ts her oplever var det du beskrev..

Anmeld

8. juli 2011

Leonora

Hi hi det er muligt man kalder det fantom spark men fantom er et udtryk for noget der ikke er der men føles sådan. Fx fantom smerter er en smerte i et amputeret ben.

Så det en misfortolkning hvis man kalder Tarm bevægelser som følels baby spark for fantom spark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.