Karpal tunnel - ondt i håndled

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.775 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Fenja09

Vil lige høre om andre herinde oplever eller har oplevet at få meget ondt i håndleddene pga graviditet/væske?

Jeg troede at jeg for nogle uger siden havde slået mit ene håndled eller lavet en forkert bevægelse, men så her i går opstod samme smerte i det andet håndled. Ringede til lægen idag og han mener det er "Karpal tunnel - syndrom" som skyldes øget mængde væske i kroppen som kan irritere senerne og trykke på en nerve.

Mine hænder er også begyndt at sove - især om morgenen når jeg vågner.

Derudover har jeg en fantastisk dejlig graviditet, så overlever nok ovenstående

/Fenja (32+2)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

ModerNatur

Jeg blev opereret for karpaltunnel en måned inden jeg blev gravid, og kom så til at døje med det igen bare i den modsatte hånd da jeg blev gravid.. Men det gik heldigvis hurtigt over igen af sig selv

Anmeld

8. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg døjede også med det til sidst i min graviditet med min datter (havde faktisk helt glemt det). Det var i sær om natten, at min arm sov. Jeg måtte op og gå rundt for, at få gang i den igen.

Jeg fik anbefalet akupuntur, men var desværre for langt henne til, at få noget ud af det. Men snak evt. med din JM om det.

Det gik iøvrigt væk så snart, at jeg havde født.

Anmeld

8. juli 2011

Topp

Fenja09 skriver:

Vil lige høre om andre herinde oplever eller har oplevet at få meget ondt i håndleddene pga graviditet/væske?

Jeg troede at jeg for nogle uger siden havde slået mit ene håndled eller lavet en forkert bevægelse, men så her i går opstod samme smerte i det andet håndled. Ringede til lægen idag og han mener det er "Karpal tunnel - syndrom" som skyldes øget mængde væske i kroppen som kan irritere senerne og trykke på en nerve.

Mine hænder er også begyndt at sove - især om morgenen når jeg vågner.

Derudover har jeg en fantastisk dejlig graviditet, så overlever nok ovenstående

/Fenja (32+2)

jeg fil VOLSOMT ondt efter jeg havde født - det varede ca. 3 måneder - så forsvandt det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.