Tegn til tale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.676 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

JustinsMoar

Er der nogle herinde der bruger det??

Måske forældre til børn med handicaps..

Jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan komme på et "kursus" af en art?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

MorTilSnartFire <3

Min niece har et handicap som kræver tegn til tale og derfor kan vi andre det selvfølgelig Vi var til 6 kurser af hver 2,5-3 timer, hvor der var "lærer" på Mener min søster fik det tilbudt gennem kommunen og også meget af det betalt, da det var en nødvendighed for pigens behov og udvikling

Anmeld

7. juli 2011

MorTilSnartFire <3

Sabrina17 skriver:

Min niece har et handicap som kræver tegn til tale og derfor kan vi andre det selvfølgelig Vi var til 6 kurser af hver 2,5-3 timer, hvor der var "lærer" på Mener min søster fik det tilbudt gennem kommunen og også meget af det betalt, da det var en nødvendighed for pigens behov og udvikling

Altså 6 gange på 1 år.. og så igen året efter og året efter osv.

Der var både enkelte ord, sætninger og sange med tegn - super lækkert!

Anmeld

7. juli 2011

Rockertand

*Baby09* skriver:

Det bliver brugt af alle dagplejere i vores kommune, det er noget, dagplejerne bliver undervist i, og der deles forklarings-/beskrivelsesmateriale ud til forældrene ved indkøring.

Anmeld

7. juli 2011

JustinsMoar

Tak for jeres svar!

Jeg tror jeg vil prøve at tage den med børnehaven.
De bruger det nemlig dernede, og det ville være super at fortsætte det herhjemme!

(Justin går i special børnehave pga. hans sygdom - Ceberal Parese)

Anmeld

11. juli 2011

Angelspot

MoarMaiken skriver:

Jeg har arbejdet i en special børnehave og skæbnen ville at jeg fandt en mand med et handicappet barn, så jeg har haft rigtig meget med tegn til tale at gøre. Jeg er også begyndt at bruge det til min søn nu, så jeg forhåbentlig kan kommunikere med ham når han kan udtrykke sig med det og derved undgå frustrationer.

Nu ved jeg ikke hvad din baggrund er, men hvis du er forældre til et barn med handicap, så kan du søge kommunen om kurser i det, de skal betale hvis det er vurderet at det vil være godt for barnet. Ellers vil jeg VARMT anbefale den bog der hedder Tegn til Børn. Den kan købes for små 30 kr og jeg har MEGET glæde af den. Tegninger der viser hvordan man gør tegnene og der er mange! Derudover er der en hjemmeside der hedder: www.nettegnsprog.dk og du kan komme på dit helt eget baby tegn kursus på www.babyhuset-tutti.dk/kurser . Ved ikke hvad din forbindelse er, men ellers er der mange muligheder for at lære TTT, hvis du har et handicappet familiemedlem. Hvis det er til brug for dit barn, så er det jo for egen regning

Anmeld

11. juli 2011

Angelspot

Og der skal ikke stå 30 kr men derimod 300 kr Væsentlig forskel!

Anmeld

11. juli 2011

Angelspot

Og der skal ikke stå 30 kr men derimod 300 kr Væsentlig forskel!

Anmeld

14. juli 2011

damm

Vi har en døv datter der er CI oppereret. Kusus til forældre uden børn med høre handicap skal selv betale. I kan henvende jer til Center for høre tab i Fredericia. De kan hjælpe jer.

Anmeld

14. juli 2011

marieo

Hvis de bruger det i hans institution kan du evt. høre om de ikke har nogle kopier med de vigtigste tegn. det havde vi da jeg arbejdede i en børnehave for fysisk/psykisk handicappede. Jeg har dog aldrig for kursus i det, men synes det er let at lære bare ud fra en bog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.