Barselsregler...aaarghhh!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.403 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

Mutti2B

Hvordan er det nu med barsel når man er lige er startet som elev? Er det ikke noget med at man skal være ansat i min. 9 måneder inden man føder før man kan få barselspenge? Eller er det forskelligt fra sted til sted?

Jeg ville jo rigtig gerne i gang med pb til september og starter på elevpladsen 1. oktober, men hvis jeg ikke kan få barselspenge, så må jeg jo blive nødt til at udsætte det igen igen igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Mutti2B skriver:

Hvordan er det nu med barsel når man er lige er startet som elev? Er det ikke noget med at man skal være ansat i min. 9 måneder inden man føder før man kan få barselspenge? Eller er det forskelligt fra sted til sted?

Jeg ville jo rigtig gerne i gang med pb til september og starter på elevpladsen 1. oktober, men hvis jeg ikke kan få barselspenge, så må jeg jo blive nødt til at udsætte det igen igen igen

Nej så vidt jeg ved følger reglerne for elever det øvrige arbejdsmarked. Det vil sige at du får orlov fra elevpladsen og dermed løn under barsel. Arbejdsgiveren får så lønrefusion af elevens bopælskommune. 

Anmeld

7. juli 2011

Mutti2B

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej så vidt jeg ved følger reglerne for elever det øvrige arbejdsmarked. Det vil sige at du får orlov fra elevpladsen og dermed løn under barsel. Arbejdsgiveren får så lønrefusion af elevens bopælskommune. 

Weeee, er det rigtigt, hva hva hva hva. Åh, hvor lyder det fantastisk. Jeg kan jo slet ikke vente med at komme igang igen

Anmeld

7. juli 2011

Mutti2B skriver:

Weeee, er det rigtigt, hva hva hva hva. Åh, hvor lyder det fantastisk. Jeg kan jo slet ikke vente med at komme igang igen

Hvilken elevplads er det du skal i gang med?

Anmeld

7. juli 2011

Mutti2B

Hvilken elevplads er det du skal i gang med?

Jeg skal starte som lægesekretærelev på sygehuset . Drømmeelevpladsen!

Anmeld

7. juli 2011

Mutti2B skriver:

Din uddannelse bliver så blot forlænget i den anden ende 

Anmeld

7. juli 2011

Mutti2B

Din uddannelse bliver så blot forlænget i den anden ende 

Det gør slet ikke noget . Jeg synes bare ikke jeg kan vente til jeg er færdig for så er jeg jo næsten 37 år

Anmeld

7. juli 2011

Mie A

Da jeg var kontorelev inden for det offentlige for 7 år siden. Der var jeg gravid da jeg startede på uddannelsen - gik på barsel 5 måneder efter og fik løn i 6 måneder og barselsdagpenge derefter.

Anmeld

7. juli 2011

Mutti2B

Da jeg var kontorelev inden for det offentlige for 7 år siden. Der var jeg gravid da jeg startede på uddannelsen - gik på barsel 5 måneder efter og fik løn i 6 måneder og barselsdagpenge derefter.

Ej, hvor lyder det godt . Så skal jeg jo sikkert snart igang med pb igen

Anmeld

7. juli 2011

Mutti2B

Mie A skriver:

Hvad sagde de egentlig til at du var gravid da du startede og var du ikke bange for at de ikke ville fortsætte samarbejdet efter de 3 måneders prøvetid?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.