maryjane skriver:
Har først nu læst om det man kalder en fødselsplan? Jamen, hvornår skal det foregå?
Er blevet indkaldt til en vækstscanning grundet min BMI, og den ligger 3 uger (ca) før min termin? Er det også helt normalt? Altså, enten når man jo at komme til den eller også gør man ikke.
Og fødselsforberedelse er 12, og 26 August. Og jeg har termin 16 sept.
Er det normalt så sent i forløbet, eller er det bare mig der er lidt...overnervøs lige nu. (Skal lige nævnes at jeg også lider af angst, la laaa).
Ydermere aner jeg ikke hvem min JM er lige nu, da hende jeg havde pludselig skred til Grønland uden at sige noget som helst. Så det ved jeg først engang i August. Nå, ville ikke så meget med det. Er nok bare lidt...Nervøs. Heh.

Ved ikke om dette er for sent et svar, men er enig med Sanne og Nicklas, at en egentlig plan får man mest lavet, hvis man er meget angst eller har haft en rigtig skidt fødsel tidligere. Når jeg har været til alm. jordmor kons. så er jeg blevet spurgt til, om der er noget, jeg gerne vil have, at jordmødrene på sygehuset ved - noget jeg ønsker. Så nu står der i min journal, at jeg gerne vil i vand og næste gang vil jeg lige tilføje, at jeg helst vil føde med ved smertelindring og ikke smertestillende. Jeg vil gerne selv føle, at jeg er med

og så er det rart at det ikke er bindende og man kan skrige: BEDØV MIG! lige så snart man er kommet derind, hvis det er.

og mht. fødselsforberedelse, så var vi ved det i slut juni, men det var fordi, det var den eneste tid. Men jeg kunne se, at der også var nogle, der var lige op over, så det skal du ikke tænke på