Argh, føler mig bare lidt lost.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

maryjane

Har først nu læst om det man kalder en fødselsplan? Jamen, hvornår skal det foregå?

Er blevet indkaldt til en vækstscanning grundet min BMI, og den ligger 3 uger (ca) før min termin? Er det også helt normalt? Altså, enten når man jo at komme til den eller også gør man ikke.

Og fødselsforberedelse er 12, og 26 August. Og jeg har termin 16 sept.

Er det normalt så sent i forløbet, eller er det bare mig der er lidt...overnervøs lige nu. (Skal lige nævnes at jeg også lider af angst, la laaa).

Ydermere aner jeg ikke hvem min JM er lige nu, da hende jeg havde pludselig skred til Grønland uden at sige noget som helst. Så det ved jeg først engang i August. Nå, ville ikke så meget med det. Er nok bare lidt...Nervøs. Heh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

Ka+Ma=Be

maryjane skriver:

Har først nu læst om det man kalder en fødselsplan? Jamen, hvornår skal det foregå?

Er blevet indkaldt til en vækstscanning grundet min BMI, og den ligger 3 uger (ca) før min termin? Er det også helt normalt? Altså, enten når man jo at komme til den eller også gør man ikke.

Er det normalt så sent i forløbet, eller er det bare mig der er lidt...overnervøs lige nu. (Skal lige nævnes at jeg også lider af angst, la laaa).

Ydermere aner jeg ikke hvem min JM er lige nu, da hende jeg havde pludselig skred til Grønland uden at sige noget som helst. Så det ved jeg først engang i August. Nå, ville ikke så meget med det. Er nok bare lidt...Nervøs. Heh.

Ja, jeg sejler i samme båd!  Jeg har overhovedet ikke tænkt over det, før Kofoed33 nævnte det.

Aner ikke hvornår eller hvordan og hvorledes. Og om alle får en?Måske jeg skulle kigge lidt i mine graviditetsbøger hehe.

Men tror bare du skal tage den med ro! Ring eventuelt og tal med en af jordemødrene, hvis det gør dig for nervøs.

Anmeld

8. juli 2011

SaNiNa

Fødselsplan får man somregl kun lavet hvis man har haft et tidliger forløb som ikke er løbet helt efter hensigten som aks, manglede veer eller andet i graviditeten og fødslen som gør man har brug for at vide hvad man kan forvente til denne fødsel.

Tror det er meget normalt at en væksscanning først ligge så tæt på termin, det er jo ikke vildt mange som føder 3 uger før termin. men ved det ikke.

Ang sin jdm så vil jeg da råde dig til at ringede ind til dit jordmodercenter og forhøre dig. da jeg ventede Nicklas hvade jeg i alt 13 jordmøder gennem hele forløbet, dette har vi selvfølgelig også påpeget denne hergang for det syntes jeg bare ikke var acceptabel når min graviditet var som den var med alle de ekstra tjek scanninger og rent helvede.

Men prøv at ring derinde og hør ad.

Anmeld

8. juli 2011

Ka+Ma=Be

Sanne og Nicklas skriver:

Fødselsplan får man somregl kun lavet hvis man har haft et tidliger forløb som ikke er løbet helt efter hensigten som aks, manglede veer eller andet i graviditeten og fødslen som gør man har brug for at vide hvad man kan forvente til denne fødsel.

Tror det er meget normalt at en væksscanning først ligge så tæt på termin, det er jo ikke vildt mange som føder 3 uger før termin. men ved det ikke.

Ang sin jdm så vil jeg da råde dig til at ringede ind til dit jordmodercenter og forhøre dig. da jeg ventede Nicklas hvade jeg i alt 13 jordmøder gennem hele forløbet, dette har vi selvfølgelig også påpeget denne hergang for det syntes jeg bare ikke var acceptabel når min graviditet var som den var med alle de ekstra tjek scanninger og rent helvede.

Men prøv at ring derinde og hør ad.

Ahh derfor Det er vel også "bare" en plan over, hvordan man ønsker at fødslen skal forløbe, ikk? Sådan med smertestillende og sådan.

13 jordemødre?  Hold da op! Det lyder lidt vildt. Jeg har ind til videre kun haft 1. Men det er på jordemodercenteret, så jeg går ikke ud fra, at jeg kan komme til at føde med hende alligevel

Anmeld

9. juli 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

Ahh derfor Det er vel også "bare" en plan over, hvordan man ønsker at fødslen skal forløbe, ikk? Sådan med smertestillende og sådan.

13 jordemødre?  Hold da op! Det lyder lidt vildt. Jeg har ind til videre kun haft 1. Men det er på jordemodercenteret, så jeg går ikke ud fra, at jeg kan komme til at føde med hende alligevel

Jeps det er sådan punkt for punkt med hvordan jeg ønsker det og hvade vi har fundet ud af med fødselslægen.

som smertestillende ingen studerende, mere information til mig om mit barns tilstand, i den dur.

Jeg hvad ikke på et tidspunkt den samme jdm to gang i træk ved jordmodercenteret med Nicklas det var altid en ny.

Var også rigtig træt af det og har sagt denne hergang at jeg ikke vil have det igen. Så hvis min jdm har ferie så venter jeg med at komme til hun kommer tilbage

Anmeld

9. juli 2011

maryjane

Tak for svar, er jo lidt uerfaren på området.

Man må tage det som det kommer.

Anmeld

11. juli 2011

Ka+Ma=Be

Sanne og Nicklas skriver:

Jeps det er sådan punkt for punkt med hvordan jeg ønsker det og hvade vi har fundet ud af med fødselslægen.

som smertestillende ingen studerende, mere information til mig om mit barns tilstand, i den dur.

Jeg hvad ikke på et tidspunkt den samme jdm to gang i træk ved jordmodercenteret med Nicklas det var altid en ny.

Var også rigtig træt af det og har sagt denne hergang at jeg ikke vil have det igen. Så hvis min jdm har ferie så venter jeg med at komme til hun kommer tilbage

Det kan jeg satme godt forstå! Nu skal alting bare forløbe godt, så du får en positiv oplevelse!

Og det satser vi selvfølgelig på!

Anmeld

11. juli 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

Det kan jeg satme godt forstå! Nu skal alting bare forløbe godt, så du får en positiv oplevelse!

Og det satser vi selvfølgelig på!

Tak.

Håber også på et helt andet forløb denne gang.

Anmeld

16. juli 2011

MaybeBaby

maryjane skriver:

Ved ikke om dette er for sent et svar, men er enig med Sanne og Nicklas, at en egentlig plan får man mest lavet, hvis man er meget angst eller har haft en rigtig skidt fødsel tidligere. Når jeg har været til alm. jordmor kons. så er jeg blevet spurgt til, om der er noget, jeg gerne vil have, at jordmødrene på sygehuset ved - noget jeg ønsker. Så nu står der i min journal, at jeg gerne vil i vand og næste gang vil jeg lige tilføje, at jeg helst vil føde med ved smertelindring og ikke smertestillende. Jeg vil gerne selv føle, at jeg er med og så er det rart at det ikke er bindende og man kan skrige: BEDØV MIG! lige så snart man er kommet derind, hvis det er. og mht. fødselsforberedelse, så var vi ved det i slut juni, men det var fordi, det var den eneste tid. Men jeg kunne se, at der også var nogle, der var lige op over, så det skal du ikke tænke på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.