Fræk unge, 2-års tænder og juniorseng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. december 2008

Smølf

Hej de damer,

Jeg har ikke fået skrevet så mange indlæg her på det sidste, men har fulgt troligt med.
Jeg ved ikke hvad der stikker Sebastian, men han er simpelthen så fræk i disse dage, weekenden har været alt andet end afslapning.
Jeg kan virkelig mærke på ham, at han er frustreret og meget gerne vil have vores opmærksomhed...

Han er ved at få de sidste 2-års kindtænder og han savler, som om han bliver betalt for det. . Har i oplevet skift i humøret, når de har fået 2 års tænder?

I øvrigt kom Sebatian over i juniorseng her i weekenden... Ikke en udelt succes. Det er jo mægtig skægt at stige op af den en 50 gange og stå og fnise i døren ind til stuen. Mine pædagogiske talenter har virkelig været på prøve denne weekend... Har jeres små også lavet samme numre, da de kom over i juniorsengen -og hvor længe blev de ved?

neta

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2008

Stumpen

Mathildes tænder er aldrig kommet på de tidspunkter de skulle komme, så jeg viste slet ikke der var noget der hed 2 års tænder...hmm... Men dermed også sagt at vi aldrig har haft de store problemer når de så er kommet.. Jo nogen gange har hun svalet mere end andre,men hun har aldrig haft rød numse, fået feber eller humør-skift...

Mht. junior-seng kan jeg ikke hjælpe dig.. Mathilde ligger fortsat i sin tremmeseng og det bliver hun ved med -enten til hun begynder at stå ud eller til engang i foråret, hvor vi får gjort hendes næste væresle klar.. Den lille ny skal ind på det værelse hvor hun bor nu (det er et lille bitte et, men super aktuel til en baby, hvor der lige er plads til seng og puslebord.. Så er verden heller ikke så stor...
Qnus Anja..

Anmeld

15. december 2008

nilles

Åh den juniorseng!! Vi skiftede i weekenden og de har været en virkelig hård uge. fredag-mandag gik med skrig og skrål og renden frem og tilbage. Han var bange for at der skulle komme rensdyr ind på¨hans værelse og 1000 andre ting...han VILLE bare sove i mors og fars seng. Da han var helt smadret i dagplejen i starten af ugen - pga. ødelagt nattesøvn, bestemte vi os for at udskyde kampen til denne weekend. Dvs. at vi har haft ham til at sove i vores seng hele ugen. Vi har ikke en specielt stor seng, så det har være hårdt. Da fredag kom, startede kampen. Fredag fik vi ham efter lang tid og mange ture frem og tilbage til at falde i søvn i sin egen seng. Det varede dog kun til vi gik i seng, så vågnede han og så fik den lige en tur til. Endnu engang faldt han i søvn i sin egen seng og vi faldt omkuld. På et eller andet tidspunkt i løbet af natten har han så sneget sig ind mellem os, men ingen af os opdagede det!

Natten mellem lørdag og søndag var den værste vi længe har haft. Han blev puttet ved 19.30 tiden men sov først kl.21.15..Jeg sad og skrev opgave til kl. 1 om natten og så vågnede han igen da jeg gik i seng..denne gang varede det til kl. 3...SÅ hårdt!

MEN...de sidste to dage er det bare gået så fint. Tror han har fundet ud af at det ikke hjælper noget at skrige os skabe sig. Vi går jo bare stille og roligt ind til ham, putter ham i seng, siger godnat og går igen...det bliver nok kedeligt i længden...tror tricket er at bevare roen. Kan i hvert fald mærke at det går meget lettere her, end når vi er mega trætte og bliver lidt sure på ham!

Håber det snart går i orden hos jer også..det har i hvert fald givet pote her at tage kampen over nogle dage i weekenden! Held og lykke!

- pernille

Anmeld

15. december 2008

Heidimed lea

den er også gal her.. lea kom i junior sengen sidste uge. hun plejer at være så nem og putte nu vil hun have mere sang vand mm. kører virkelig på os.

til aften skreg hun meget længe. jeg havde puttet hende godnat og sunget så ville hun have mere, så kørte jeg på med godnat og sov godt holdt hårdt, men tilsidst gav hun sig såå hårdt men mon ikke det hjælper nu
Heidi

Anmeld

18. december 2008

rlyn

Uha...juniorsengen har vi endnu til gode. Jeg frygter lidt at det bliver en hård overgang - men det kan jo også være Tristan overrasker

Tristan har fået fire hjørnetænder på én gang. Han havde savlet i nogle dage og havde klaget lidt over ondt i ørene, men da jeg kiggede ham i munden var der intet at se. Nogle dage efter, da han vågnede om morgenen, var der blodpletter på hans lagen og jeg var sikker på, at det var ørene den var galt med igen. Men nej, fire styks tænder ahvde set dagens lys
Er egentlig lidt imponeret over at han ikke har klaget sig mere.

Mht frækhed så kører den også for fuld skrue herhjemme, kombineret med en god portion charme. Nøj, han prøver grænser af Det kan godt resultere i lidt hidsighed, men det går heldigvis hurtigt over. To gange har jeg stille og roligt sat ham ind på sit værelse. Det er sket når han bliver MEGET trodsig og begynder at råbe NEEEJ, når han ikke vil gøre noget som jeg beder ham om - fx. at lade være med at slå på fjernsynet med fjernbetjeningen - den kære bandit
Hans værelse er lige ved siden af stuen, så han er ikke mere end 3-4 meter fra mig. Jeg lukker aldrig døren og jeg siger til ham, at han lige skal sidde og falde til ro. Det er helt udramatisk og han kommer ud igen efter ½ minuts tid - første gang stod han lidt tøvende i døren og sagde: Mig er faldet til ro nu.
Så kommer han ind og får en krammer og et nys og alt er glemt igen.

Ind imellem kan jeg egentlig godt være lidt i tvivl om, hvordan man skal håndtere den trodsighed. Som jeg skrev forløber det helt udramatisk, når jeg sætter ham på værelset og jeg er meget opmærksom på ikke selv at blive hidsig (selvom det nogle gange ligger og ulmer) og på, at han ikke føler sig sat udenfor, ikke føler skam m.m.

Hvad gør I andre?

Knus
Rikke

Anmeld

18. december 2008

Smølf

Rikke Lyngholm skriver:

Uha...juniorsengen har vi endnu til gode. Jeg frygter lidt at det bliver en hård overgang - men det kan jo også være Tristan overrasker

Tristan har fået fire hjørnetænder på én gang. Han havde savlet i nogle dage og havde klaget lidt over ondt i ørene, men da jeg kiggede ham i munden var der intet at se. Nogle dage efter, da han vågnede om morgenen, var der blodpletter på hans lagen og jeg var sikker på, at det var ørene den var galt med igen. Men nej, fire styks tænder ahvde set dagens lys
Er egentlig lidt imponeret over at han ikke har klaget sig mere.

Mht frækhed så kører den også for fuld skrue herhjemme, kombineret med en god portion charme. Nøj, han prøver grænser af Det kan godt resultere i lidt hidsighed, men det går heldigvis hurtigt over. To gange har jeg stille og roligt sat ham ind på sit værelse. Det er sket når han bliver MEGET trodsig og begynder at råbe NEEEJ, når han ikke vil gøre noget som jeg beder ham om - fx. at lade være med at slå på fjernsynet med fjernbetjeningen - den kære bandit
Hans værelse er lige ved siden af stuen, så han er ikke mere end 3-4 meter fra mig. Jeg lukker aldrig døren og jeg siger til ham, at han lige skal sidde og falde til ro. Det er helt udramatisk og han kommer ud igen efter ½ minuts tid - første gang stod han lidt tøvende i døren og sagde: Mig er faldet til ro nu.
Så kommer han ind og får en krammer og et nys og alt er glemt igen.

Ind imellem kan jeg egentlig godt være lidt i tvivl om, hvordan man skal håndtere den trodsighed. Som jeg skrev forløber det helt udramatisk, når jeg sætter ham på værelset og jeg er meget opmærksom på ikke selv at blive hidsig (selvom det nogle gange ligger og ulmer) og på, at han ikke føler sig sat udenfor, ikke føler skam m.m.

Hvad gør I andre?

Knus
Rikke

Hej Rikke,

Jeg har tyv-stjålet lidt pædagogik fra et af de der super-nanny programmer...
Når Sebastian er fræk (kun hvis det er meget slemt), får han en advarsel og hvis han gør det igen kommer han ind på sit værelse og sidde på en stol -sådan så han ikke kan nå nogen legesager.

Så fortæller vi ham, at han er blevet sat på stol, fordi han ikke hører efter hvad mor og far siger og at han skal sidder der lidt og tænke over tingene. De siger i programmerne, at man skal give dem 1 min pr. år de er, så Sebastian sidder der 2 min og så går vi ind til ham. Så fortæller vi ham igen, hvorfor han kom på stol og hører ham om han vil sige undskyld og vi kan blive gode venner igen. Så får et møs og en kramme og så er han en sød dreng -i hvert fald lidt endnu.

Han græder sjældent, når han sidder der, og underligt nok bliver han sgu siddende til vi henter ham igen.

Men jeg skal virkelig også tælle til 10 engang imellem for at jeg ikke selv ryger i det røde felt!!

Jeg synes det virker fint med den taktik herhjemme, omend det ikke altid forhindrer ham i at være fræk...

KH Neta

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.