Uha...juniorsengen har vi endnu til gode. Jeg frygter lidt at det bliver en hård overgang - men det kan jo også være Tristan overrasker

Tristan har fået fire hjørnetænder på én gang. Han havde savlet i nogle dage og havde klaget lidt over ondt i ørene, men da jeg kiggede ham i munden var der intet at se. Nogle dage efter, da han vågnede om morgenen, var der blodpletter på hans lagen og jeg var sikker på, at det var ørene den var galt med igen. Men nej, fire styks tænder ahvde set dagens lys

Er egentlig lidt imponeret over at han ikke har klaget sig mere.
Mht frækhed så kører den også for fuld skrue herhjemme, kombineret med en god portion charme. Nøj, han prøver grænser af

Det kan godt resultere i lidt hidsighed, men det går heldigvis hurtigt over. To gange har jeg stille og roligt sat ham ind på sit værelse. Det er sket når han bliver MEGET trodsig og begynder at råbe NEEEJ, når han ikke vil gøre noget som jeg beder ham om - fx. at lade være med at slå på fjernsynet med fjernbetjeningen

- den kære bandit

Hans værelse er lige ved siden af stuen, så han er ikke mere end 3-4 meter fra mig. Jeg lukker aldrig døren og jeg siger til ham, at han lige skal sidde og falde til ro. Det er helt udramatisk og han kommer ud igen efter ½ minuts tid - første gang stod han lidt tøvende i døren og sagde: Mig er faldet til ro nu.

Så kommer han ind og får en krammer og et nys og alt er glemt igen.
Ind imellem kan jeg egentlig godt være lidt i tvivl om, hvordan man skal håndtere den trodsighed. Som jeg skrev forløber det helt udramatisk, når jeg sætter ham på værelset og jeg er meget opmærksom på ikke selv at blive hidsig (selvom det nogle gange ligger og ulmer) og på, at han ikke føler sig sat udenfor, ikke føler skam m.m.
Hvad gør I andre?
Knus
Rikke
Anmeld