hvor meget frugt må man spise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.150 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

TaAsJu

Nu sidder man har i uge 10+1 og er meget glad for frugt.. Det skal lige siges at igår spiste jeg kun frugt indtil aftensmad.. men jeg har bare ikke lyst til andet.. Men snakkede så med min søster igår aftes, som gav mig en opsang.. Så mit spørgsmål er:

hvor meget frugt må man spise som gravid uden det kan have indflydelse på graviditets sukkersyge...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

K&S

Mor til 2, snart 3 skriver:

Nu sidder man har i uge 10+1 og er meget glad for frugt.. Det skal lige siges at igår spiste jeg kun frugt indtil aftensmad.. men jeg har bare ikke lyst til andet.. Men snakkede så med min søster igår aftes, som gav mig en opsang.. Så mit spørgsmål er:

hvor meget frugt må man spise som gravid uden det kan have indflydelse på graviditets sukkersyge...?

Jeg levede nærmest af frugt gennem hele min graviditet pga. kvalme og jeg hørte intet om, at det skulle være usundt

Anmeld

7. juli 2011

TaAsJu

Det skulle vist være noget med frugt sukker...

Anmeld

7. juli 2011

Fenja09

Hvis du har "tilbøjelighed" til graviditetssukkersyge, så er frugt ikke det du udelukkende skal leve af, men kan du ikke få andet ned, så bliver du nødt til det.

De første 3 mdr af min graviditet levede jeg også af frugt, vand, sodavandsis og yoghurt pga kvalme.

/Fenja

Anmeld

7. juli 2011

TaAsJu

Det har jeg nu ikke.. Men jeg har bare ikke lyst til andet end frugt.. Har ikke kvalme eller noget, gider bare ikke spise andet

Anmeld

7. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Det har jeg nu ikke.. Men jeg har bare ikke lyst til andet end frugt.. Har ikke kvalme eller noget, gider bare ikke spise andet

Spis du bare løs af frugt. Jeg lever af meget frugt, og især i starten levede jeg udelukkende af Melon. Det sker der ingenting ved. vælg f.eks. vandmelon, det tog min kvalme, er fyldt med væske og lidt fiber.  

Anmeld

7. juli 2011

svanen73

Min søn er nærmest bagt med bananer og koldskål, kom til verden med en kampvægt på 4440gr.

Anmeld

7. juli 2011

Xady

Denne graviditet har levede jeg stort set også kun af  frugt det første stykke tid pga kvalme. og jeg har været til test for graviditetssukkersyge og der var intet

tror kun man skal passe lidt på hvis man har haft det i en tidliger graviditet..

Anmeld

7. juli 2011

ravnsbeck

Jeg har lige været ved jordmoderen, og jeg må maks spise 3 stk. frugt om dagen, da jeg er disponeret for graviditetssukkersyge.

Anmeld

7. juli 2011

Muffinmus

Naturligvis er det ikke sundt kun at leve af frugt, du går jo glip af alle de vigtige ting i grøntsager, kartofler, kød , fisk osv.

Men hvis det kun er få mdr går det nok, men går det videre end et par mdr så skal du supplere end del med mange slags vitaminer.

Frugt er sundt, men der er rigtigt meget frugtsukker i og det sætter sig på maven. Så ja, spis altid frugt, men gerne max 2-3 stk hver dag.

Måske du skulle afprøve mere mad og se om der ikke er andet du også kan spise:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.