CVS, Fostervandsprøve og tripletest... Hjæææælp!! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Jeg venter mit og kærestens første barn, og var til NF-scanning i tirsdags (d. 5/7)... Alt så tilsyneladende fint ud.. Nakkefolden var helt fin, hjertet slog med fast takt og blodcirkulationen var helt perfekt...

Men da hun så satte talene ind fra mine blodprøver faldt talene helt vildt, så lige pt. ligger mine risikotal på 1/207 for DS... Så I kan vel forstå jeg jeg er vildt urolig nu, for jeg vil jo meget gerne have et sundt og rask barn...

Men sagen er jo så den, at jeg blev inkaldt til at få foretaget moderkageprøve dagen efter (d. 6/7), men at jeg simpelthen blev så angst at jeg ikke kunne fuldføre den... Så nu er jeg indkaldt til at for tager en fostervandsprøve om 3 uger (d. 27/7), og hvis ikke jeg vil have foretaget den, skal jeg bare ringe til sygehuset, og så laver de en tid til en tripletest i stedet...

Nu vil jeg gerne høre fra nogen af jer der har prøvet noget af det her, og selv havde lave risikotal som mig:

Hvordan kom I igennem det hele, og hvordan viste det sig at barnet havde det?

Mange urolige tanker og tårer fra Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

maria_wlt

NovaNataly skriver:

Jeg venter mit og kærestens første barn, og var til NF-scanning i tirsdags (d. 5/7)... Alt så tilsyneladende fint ud.. Nakkefolden var helt fin, hjertet slog med fast takt og blodcirkulationen var helt perfekt...

Men da hun så satte talene ind fra mine blodprøver faldt talene helt vildt, så lige pt. ligger mine risikotal på 1/207 for DS... Så I kan vel forstå jeg jeg er vildt urolig nu, for jeg vil jo meget gerne have et sundt og rask barn...

Men sagen er jo så den, at jeg blev inkaldt til at få foretaget moderkageprøve dagen efter (d. 6/7), men at jeg simpelthen blev så angst at jeg ikke kunne fuldføre den... Så nu er jeg indkaldt til at for tager en fostervandsprøve om 3 uger (d. 27/7), og hvis ikke jeg vil have foretaget den, skal jeg bare ringe til sygehuset, og så laver de en tid til en tripletest i stedet...

Nu vil jeg gerne høre fra nogen af jer der har prøvet noget af det her, og selv havde lave risikotal som mig:

Min kusine havde tallet 1/73, men drengen var helt normal

Jeg har selv fået en moderkageprøve (Min ene søn havde en misdannelse) Det gjord lidt av i maven, men det var SÅ hurtigt overstået, og jeg ville ikke ha undværet svaret jeg fik...

Anmeld

7. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

maria_wt skriver:

Min kusine havde tallet 1/73, men drengen var helt normal

Jeg har selv fået en moderkageprøve (Min ene søn havde en misdannelse) Det gjord lidt av i maven, men det var SÅ hurtigt overstået, og jeg ville ikke ha undværet svaret jeg fik...

Org tak skal du have... Ikke at jeg er glad for at din kusines tal var lave, men at han er okai alligevel Giver lidt ro i sindet

Ved også godt at det nok gjorde lidt ondt, men gik bare i panik da jeg lå der Er dog ked af nu at jeg ikke kan få vidhed i morgen :/

Anmeld

7. juli 2011

Moms

Hej NovaNataly!

Først og fremmest tillykke med din graviditet! De kommende 3 uger bliver lidt hårde for dig, men lad nu være med at tage det for tungt.

Prøv at finde min tråd: Sker kun for de andre.

Der kan du læse mine overvejelser og resultatet af fostervandsprøven. Mit risikotal var 1:56 og det var også min blodprøve, der gjorde udslaget. Mit PAPPA tal var for lavt.

Vi turde heller ikke få lavet moderkagebiopsien. Vi syntes risikoen var for høj. Jeg skulle vente 2½ uge på fostervandsprøven. Det var ikke rart, men jeg kunne holde fanen højt på, at det var for barnets skyld. Vi ville ikke risikere en abort som følge af moderkagebiopsi, hvis det var et helt normalt barn jeg gik med.

Jeg krydser fingre for dig.

Du er velkommen til at skrive, hvis du vil have nærmere detaljer.

klem Moms

Anmeld

7. juli 2011

SussieThyssen

NovaNataly skriver:

Nu er jeg jo en "ældre dame"

Men..allerede i 1981 lige da fostervandsprøver kom frem, fik jeg lavet min den første..og igen i 1990, og endnu engang i 1997..og alle 3 gange gik det fint..selv dengang.

Så jeg synes du skal tage den med ro.
I dag er de endnu dygtigere, og sig så til dig selv, at der ikke er noget at bekymre sig om.

Det er en lidt underlig fornemmelse, men ikke noget, der gør vildt ondt.
Det er faktisk mere ubehageligt, når de skubber til babyen, for at få den til at flytte sig, så de ikke risikerer at stikke babyen i stedet, og hvis man kan holde til det, så kan man sagtens holde til selve stikket.
Et godt råd er, at slappe godt af imens og følge med på skærmen (hvis man må), hvor man kan se bebsen fornærmet rumstere rundt

Vedr. tallene, så synes jeg ikke du skal hænge dig så meget i dem..i langt de fleste tilfælde, betyder de ingen ting, og bebs er sund og rask.
Men du får lige et stort knus med på vejen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. juli 2011

A.

hejsa..først skal du ha´en kæmpe knus jeg ved hvordan du har det..har selv prøvet det ikke for lang tid siden..vores tal var dårlige på trods at jeg er ung..vi har foretraget Cvs og det er jeg glad for selvom de var nødt til at lave CVS 3 gagne inden det lykkedes er glad for jeg har gjort det..om du vil lavet CVS eller fostervandsprøve går meget an på hvad i vil gøre hvis barnet er syg? vil i beholde den uanset hvad så kan du vente til fostervandsprøve men tænker i på at i ikke ønsker barnet hvis den er syg så vil jeg mene at cvs er  den bedste løsning da du får svar hurtig og behøver ikke går i flere uger..fostervandprøve skal du vente på at lave i par uger og når du har svar og i ikke ønsker at beholde barnet skal du desværre føde det barn da du ikke kan får abort og plusen ved CVS er at de tjekker alle kromosomerfor fejl..

men selvfølgegligt er det ikke sikkert at jeres barne er syg det kan godt være at den er rask..uanset hvad vil jeg anbefale CVS..du skriver hvis du vil vide mere omkring det kæmpe knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.