NovaNataly skriver:
Jeg venter mit og kærestens første barn, og var til NF-scanning i tirsdags (d. 5/7)... Alt så tilsyneladende fint ud.. Nakkefolden var helt fin, hjertet slog med fast takt og blodcirkulationen var helt perfekt...
Men da hun så satte talene ind fra mine blodprøver faldt talene helt vildt, så lige pt. ligger mine risikotal på 1/207 for DS... Så I kan vel forstå jeg jeg er vildt urolig nu, for jeg vil jo meget gerne have et sundt og rask barn...
Men sagen er jo så den, at jeg blev inkaldt til at få foretaget moderkageprøve dagen efter (d. 6/7), men at jeg simpelthen blev så angst at jeg ikke kunne fuldføre den... Så nu er jeg indkaldt til at for tager en fostervandsprøve om 3 uger (d. 27/7), og hvis ikke jeg vil have foretaget den, skal jeg bare ringe til sygehuset, og så laver de en tid til en tripletest i stedet...
Nu vil jeg gerne høre fra nogen af jer der har prøvet noget af det her, og selv havde lave risikotal som mig:
Hvordan kom I igennem det hele, og hvordan viste det sig at barnet havde det?
Mange urolige tanker og tårer fra Camilla
Nu er jeg jo en "ældre dame" 
Men..allerede i 1981 lige da fostervandsprøver kom frem, fik jeg lavet min den første..og igen i 1990, og endnu engang i 1997..og alle 3 gange gik det fint..selv dengang.
Så jeg synes du skal tage den med ro.
I dag er de endnu dygtigere, og sig så til dig selv, at der ikke er noget at bekymre sig om.
Det er en lidt underlig fornemmelse, men ikke noget, der gør vildt ondt.
Det er faktisk mere ubehageligt, når de skubber til babyen, for at få den til at flytte sig, så de ikke risikerer at stikke babyen i stedet, og hvis man kan holde til det, så kan man sagtens holde til selve stikket.
Et godt råd er, at slappe godt af imens og følge med på skærmen (hvis man må), hvor man kan se bebsen fornærmet rumstere rundt 
Vedr. tallene, så synes jeg ikke du skal hænge dig så meget i dem..i langt de fleste tilfælde, betyder de ingen ting, og bebs er sund og rask.
Men du får lige et stort knus med på vejen.

Kærligst
Sussie