Fødsel efter kejsersnit, anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.355 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. juli 2011

MorTil2<3

Hej de damer..

Jeg er gravid efter et tidligere kejsersnit, og der er ca. 9 mdr fra mit første kejsersnit til min nuværende graviditets begyndelse. Hvilket jo er under et år, så nu anbefaler lægerne mig at få kejsersnit igen.

Hmm... Jeg er meeeget forvirret omkring dette, da kejsersnit ikke ligefrem var en fed oplevelse for mig, men på den anden side ved jeg heller intet om hvad jeg kan forvente af en fødsel (der måske kan gå galt)

Er her nogen der har født 2 gang, efter kejsersnit? Hvordan foregik det, blev du sat i gang? Hvornår før termin eller? Hvordan blev du sat i gang, og hvordan gik fødslen? Hvad ville du foretrække fødsel el. KS ? Og er her nogen der valgte at føde 2 gang, hvor det ikke lykkedes og endte i AK? Hva skete der?

Håber i vil svare, jer der har oplevet noget af dette.. Gode som dårlige erfaringer modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

Sof

Jeg har ikke selv endnu, men min veninde fødte nr. 2 knap 2 år efter akut kejsersnit og hun fødte normalt.

Derefter har hun fået nr. 3 ved planlagt kejsersnit, da fødsel nr. 2 var ret hård og gik alt for stærkt for hende.

Da hun ikke blev bedøvet ordenligt ved sidste KS, så ser hun nu tilbage på fødsel 2 som den bedste, men er ret sikker på at hun ikke ville mene det samme hvis bedøvelsen ved det planlagte kejsersnit havde virket ordenligt. Men hun har også været meget uheldig med sine fødsler desværre 

Anmeld

7. juli 2011

maria_wlt

SnartMorTil2<3 skriver:

Hej de damer..

Jeg er gravid efter et tidligere kejsersnit, og der er ca. 9 mdr fra mit første kejsersnit til min nuværende graviditets begyndelse. Hvilket jo er under et år, så nu anbefaler lægerne mig at få kejsersnit igen.

Hmm... Jeg er meeeget forvirret omkring dette, da kejsersnit ikke ligefrem var en fed oplevelse for mig, men på den anden side ved jeg heller intet om hvad jeg kan forvente af en fødsel (der måske kan gå galt)

Er her nogen der har født 2 gang, efter kejsersnit? Hvordan foregik det, blev du sat i gang? Hvornår før termin eller? Hvordan blev du sat i gang, og hvordan gik fødslen? Hvad ville du foretrække fødsel el. KS ? Og er her nogen der valgte at føde 2 gang, hvor det ikke lykkedes og endte i AK? Hva skete der?

Håber i vil svare, jer der har oplevet noget af dette.. Gode som dårlige erfaringer modtages med kyshånd

Jeg blev gravid 8 mdr efter KS... Fødte min datter 16 mdr efter KS og der er ingen problemer ved det.. De er OBS på kejsersnittet, men der er ingen problemer ved det

Anmeld

7. juli 2011

M&M's Mor

SnartMorTil2<3 skriver:

Hej de damer..

Hej...

Jeg endte i AKS under første graviditet og blev gravid igen 8 mdr efter og blev aldrig anbefalet at skulle vælge KS som 2 fødsel så under hele graviditeten var planen at jeg skulle have en naturlig fødsel men gik dog til tjek lidt oftere for at holde øje med om min krop og "gammelt" KS kunne følge med men her var både lægerne og jordmor helt med på at jeg skulle føde naturligt...var desværre så så uheldig at får blindtarmsbestændelse 5 uger før termin så endte i AKS endnu en gang....

Anmeld

7. juli 2011

maria_wlt

Vandet gik 40+6, men da jeg ingen veer fik så fik jeg s-drop.

Du kan ikke sammenligne 2 fødsler, så det at min gik dårligt kan du ikke rigtig "bruge" til noget.

Det var ikke noget med mit gamle KS der gav den dårlige fødsel

Anmeld

7. juli 2011

MorTil2<3

Sof skriver:

Jeg har ikke selv endnu, men min veninde fødte nr. 2 knap 2 år efter akut kejsersnit og hun fødte normalt.

Derefter har hun fået nr. 3 ved planlagt kejsersnit, da fødsel nr. 2 var ret hård og gik alt for stærkt for hende.

Da hun ikke blev bedøvet ordenligt ved sidste KS, så ser hun nu tilbage på fødsel 2 som den bedste, men er ret sikker på at hun ikke ville mene det samme hvis bedøvelsen ved det planlagte kejsersnit havde virket ordenligt. Men hun har også været meget uheldig med sine fødsler desværre 

Okay, tak for svar

Anmeld

7. juli 2011

MorTil2<3

M&M's Mor skriver:

Hej...

Jeg endte i AKS under første graviditet og blev gravid igen 8 mdr efter og blev aldrig anbefalet at skulle vælge KS som 2 fødsel så under hele graviditeten var planen at jeg skulle have en naturlig fødsel men gik dog til tjek lidt oftere for at holde øje med om min krop og "gammelt" KS kunne følge med men her var både lægerne og jordmor helt med på at jeg skulle føde naturligt...var desværre så så uheldig at får blindtarmsbestændelse 5 uger før termin så endte i AKS endnu en gang....

Øv... det må have været ærgeligt, når nu du havde set frem til fødslen .. men så kan du måske svare mig på hvad du syns om PKS i forhold til AKS ?

Anmeld

7. juli 2011

MorTil2<3

M&M's Mor skriver:

Hej...

Når nej, fik lige læst du fik AKS igen...

Anmeld

7. juli 2011

MorTil2<3

maria_wt skriver:

Vandet gik 40+6, men da jeg ingen veer fik så fik jeg s-drop.

Du kan ikke sammenligne 2 fødsler, så det at min gik dårligt kan du ikke rigtig "bruge" til noget.

Det var ikke noget med mit gamle KS der gav den dårlige fødsel

Men hvad ville du foretrække, hvis du sku føde igen? Med alt hvad det indebære?

Anmeld

7. juli 2011

M&M's Mor

SnartMorTil2<3 skriver:

Når nej, fik lige læst du fik AKS igen...

Ang PKS så ved jeg allerede nu at skal vi have barn nr 3 så er det KS og må da indrømme jeg har det fint med det nu jeg ved det har endt i AKS 2 gange men føler dog også at jeg er blevet snydt for noget selvom jeg lå med veer i 48 timer under første fødsel men ser sådan på det at jeg og begge prinsesserne er her i dag og vi har det godt og elsker dem lige højt uanset hvordan de er kommet til verden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.