Søger opskrift på god chokoladekage og drømmekage!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

Peanut

Hej piger...

Nu har jeg lavet 3 forskellige chokoladekager, og ingen af dem, smagte NOK af chokolade. De blev også kun lysbrune, i stedet for flot mørkebrun som chokoladekager ellers er...

Jeg tror måske jeg bruger noget forkert kakao pulver? Bruger bare det til at blande i vand/mælk så det giver kakaomælk  Men er der noget der er godt til en god chokoladekage??

Og mangler også lige en opskrift på en god drømmekage, hvis nogen ligger inde med det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Carl-Emil's mor

Peanut skriver:

Hej piger...

Nu har jeg lavet 3 forskellige chokoladekager, og ingen af dem, smagte NOK af chokolade. De blev også kun lysbrune, i stedet for flot mørkebrun som chokoladekager ellers er...

Jeg tror måske jeg bruger noget forkert kakao pulver? Bruger bare det til at blande i vand/mælk så det giver kakaomælk  Men er der noget der er godt til en god chokoladekage??

Og mangler også lige en opskrift på en god drømmekage, hvis nogen ligger inde med det 

Du skal bruge rigtig kako/chokolade pulver  

Den du bruger er der tilsat sukker i og derfor bliver chokoladekagen ikke ordentlig 

Drømmekage kan jeg ikke komme med da jeg  bare laver den ud af hovedet 

Anmeld

6. juli 2011

Clotte

Jeg bruger coops kakaopulver i en brun pakke til at blande i vand.

Du kan se den på den her side

http://www.coop.dk/vores+varer/bedst+i+test.aspx 

Anmeld

6. juli 2011

musse1

Peanut skriver:

Hej piger...

som de andre siger skal du bruge en rigtig kakao ik hvor der er tilsat sukker i.

dræmmekage kan jeg abefalde drømmekage fra brovst  kan findes på arlas hjemmeside  den er alser super god nogle vil gerne ha med dobbelt fyld men er jo en smags sag

Anmeld

6. juli 2011

samantha1986

gå ind på dk kogebogen og søg på alletiders mumse chokoladekage. den er simpelthen fantastisk

Anmeld

6. juli 2011

Peanut

Tak for jeres svar!

Jeg har købt noget rigtig kakaopulver nu, og dejen er flot mørk, så håber det lykkes denne gang 

Ingen der har en god drømmekage opskrift  

Anmeld

6. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Peanut skriver:

Hej piger...

Jeg bruger altid en blanding af mørk ren kakao og mørk chokolade 

Synes ikke kakao i sig selv giver helt nok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.