Jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. juli 2011

Mussen2

Jeg ved der har været flere tråde for nylig, om hvornår man skal tage jern og hvor meget.

Da jeg var ved første lægebesøg i går, sagde hun at sopm moget nyt måler man nu blodprocenten i en blodprøve og derfra afgører man om man skal tage jer? Har I andre hørt noget om det, jeg synes nemlig der står ALLE steder at man skal tage jern. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Fru Aagaard

Fra 10. uge, tager GraviJern, og der skal man bare tage en pille, altså mener det er 40 mg, ca.

Anmeld

6. juli 2011

Christine

Mussen2 skriver:

Jeg ved der har været flere tråde for nylig, om hvornår man skal tage jern og hvor meget.

Da jeg var ved første lægebesøg i går, sagde hun at sopm moget nyt måler man nu blodprocenten i en blodprøve og derfra afgører man om man skal tage jer? Har I andre hørt noget om det, jeg synes nemlig der står ALLE steder at man skal tage jern. 

Det tror jeg godt kunne være rigtigt. Man ved i hvert fald at det ikke er sundt at få for meget jern, så det der med jern fra 10. uge synes jeg er lidt overdrevet.

Anmeld

6. juli 2011

Mussen2

Fru Aagaard skriver:

Fra 10. uge, tager GraviJern, og der skal man bare tage en pille, altså mener det er 40 mg, ca.

Ja, det er også hvad jeg har hørt hidtil og gjorde i min sidste graviditet, men dette skulle altså være helt nyt?

Anmeld

6. juli 2011

Mussen2

Christine skriver:

Det tror jeg godt kunne være rigtigt. Man ved i hvert fald at det ikke er sundt at få for meget jern, så det der med jern fra 10. uge synes jeg er lidt overdrevet.

Ja, det er der jo noget om og mange døjer vel med maven pga. jernen. Så mon ikke det passer

Anmeld

6. juli 2011

Camillakn

Mussen2 skriver:

Jeg har heller ik hørt noget om det, men det lyder da spændene.
Men hvis man har en god varieret kost og overholder de råd som er sat op omkring mad. Mener jeg ikke man behøver de vitaminer for så får du dem gennem føden som man skal.

Men du skal huske at det jern og andet man spiser er for din egen skyld fordi den lille tager alt det den skal bruge. Og så kan det ende med at du kan mærke det på kroppen, babyen skal bruge rigtig meget jern. (har jeg læst mig frem til)

Anmeld

6. juli 2011

Fenja09

Jeg har taget Gravijern fra uge 9, men kun hver anden dag eller tredje og derfor har lægen valgt at jeg får tjekket min blodprocent lidt oftere end normalt. Det er ikke noget min læge normalt gør, men da min mave ( gælder også mange andre) ikke kan tåle at tage jern hver dag har vi lavet ovenstående aftale for at holde rede på om jeg kommer til at mangle.

Jeg er nu i uge 33, og tager stadig kun hver anden dag, men tallet fra jeg fik taget første blodprøve og til nu er faldet. Så man skal virkelig sørge for at få det undersøgt. Det går ikke ud over barnet for den tager det jern den skal bruge, det er en selv der kan få det rigtig skidt hvis man ikke får nok.

Så hvis du ikke spiser jern tabletter, så skal du i hvert fald sørge for at få det i din kost og du skal have mere end hvis du ikke er gravid og så er det måske nemmere at tage den ene pille

/Fenja

Anmeld

6. juli 2011

Baby_girl2011

Mussen2 skriver:

hey..

Idag har jeg været ved lægen for at få målt min blod % og den var 8,4 og hun sys ikke at jeg skulle tage jern..

Så jeg syntes da at du skal tage til lægen og få målt den

Anmeld

7. juli 2011

Mussen2

Mussen2 skriver:

Så har jeg fået svar på blodprøven og hunsiger at mit tal for jerne er på 178 og jeg derfor har jerndepoter nok og ikke behøver at tage jern

Nu er jeg så nysgerrig for at vide hvad normalen er og googler straks på det, men kan ikke finde noget tal for hvad der er normalt. Slet ikke noget osm passer med 178

Nogen der ved noget om det?

Anmeld

7. juli 2011

Mussen2

Tror jeg har fundet ud af det måles i ferritin...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.