Gode tips mod ekstremt hård mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
4 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Anonym trådstarter

Har voldsomme smerter i tarmen, sådan nogle små jag som får mig til at krampe sammen, og har i forvejen voldsom hård mave, så ville gerne have tynd mave eller, lidt tynd mave så det ikke er så smertefuldt. Hvad kan jeg spise som giver tynd afføring? eller bare gør den meget blød. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

1000Ben

Når du allerede har hård mave, er det en stikpille fra lægen du skal have, til at opløse afføringen som nok sidder i tyktarmen nu (hvis du har holdt dig et stykke tid) Ellers virker hørfrø så godt (en slags naturlig afføringsmedicin) Du kan også spise dadler, rosiner og alt med højt fiberindhold, så skal du nok få sat gang i mavsen. Motion og godt med vand er også et fint tip, mange gange kan man blive forstoppet fordi man ikke rør sig nok - håber du kunne bruge lidt af det til noget. 

Anmeld

5. juli 2011

mullesmith2

Spis masser af svesker, vindruer blommer og drik masser af vand og så ellers grove ting der sætter tarmene på arbejde. Ellers må du have noget afførende på apoteket, dulcolax eller magnesia. god bedring.

Anmeld

5. juli 2011

NaFe

ville tage nogle magnesia....

Anmeld

5. juli 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

Har voldsomme smerter i tarmen, sådan nogle små jag som får mig til at krampe sammen, og har i forvejen voldsom hård mave, så ville gerne have tynd mave eller, lidt tynd mave så det ikke er så smertefuldt. Hvad kan jeg spise som giver tynd afføring? eller bare gør den meget blød. 

Husk har jeg hørt skulle være godt mod sådan noget Smiler... skulle gerne bringe din mave helt i orden igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.