Nogle sygeplejersker/assistenter???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2011

MoarViborg

karina1980 skriver:

jeg giver til tider morfin(er assistent) men først når jeg har lagt en sommerfugl

Men en sommerfugl ligger jo subkutant, og det er også sådan jeg mener at det bliver gjort oftest i hjemmepleje og på plejehjem, men nogle gange giver man også morfin intra muskulært derude, så den må jo tælle med alligevel :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2011

Levi&LilysMor

Okay ja , det er jo meget forskelligt hvor man nu kommer hen , så alt kan jo bruges

Anmeld

6. juli 2011

karina1980

MoarViborg skriver:

Men en sommerfugl ligger jo subkutant, og det er også sådan jeg mener at det bliver gjort oftest i hjemmepleje og på plejehjem, men nogle gange giver man også morfin intra muskulært derude, så den må jo tælle med alligevel :-)

jep men hos os er det kun sygeplejesken der må give I.M uanset præp.

Anmeld

6. juli 2011

Maise

Morfin

Stesolid ( Diazepam)

influenzavaccine

Den sprøjte man giver ved for lavt blodsukker , hvis pt. er ved at gå i chok gives IM - kan ikke huske hvad den hedder.

Psykofarmaka: Cisordinol, Zyprexa,serenase, trilafon.

B12-vitamin

D-vitamin. ( mange ældre har og d-vit.mangel og bliver indlagt på gerontopsykiatrisk ( mit speciale) som om de var demente og skal udredes. Det ses indimellem at det er ekstrem mangel på d-vit. der er årsagen.

K Vitamin

Tiamin (B1, gives til kronisk alkoholisme og beriberi( forstyrrelser i nerve og hjerte.kar systemet.)

Det var hvad jeg lige kunne huske.

Anmeld

6. juli 2011

Maise

MoarViborg skriver:

Der er jo også noget så enkelt som smertestillende morfinpræparater! De gives oftest oralt på plejehjemmene, men hvis det er en meget svækket evt. terminal beboer eller en beboer med mange mange smerter pga. f.eks cancer, så kan man jo være nødt til at give morfin som injektion. s.c. vil virke hurtigt, men virkningen aftager også hurtigere igen, hvorimod den i.m injektion også virker hurtigere end tbl. men også virker lidt længere end s.c

har som sygeplejerske alsrig givet eller set at man giver morfin SC. HAr altid givet det IV eller IM. Har assistenter kompetence til at måtte give morfin??

Anmeld

6. juli 2011

Maise

JonTri skriver:

Er godt nok psyk spl men er der ældre inde, får de til tider serenase im:-).

hvor er du henne?? jeg er på gerontopsyk i dianalund, lige pt. placeret i vordingborg, da min afd. brændte sidste sommer.

Anmeld

6. juli 2011

LBK

Oktoberbaby11 skriver:

Nu er jeg på plejehjem i min sidste praktik som sosu assistent og min vejleder har givet mig en opgave om at finde I.M præperater med navn og finde symptomer/reaktioner på injektionen, jeg har indtil videre skrevet B12 injektion på min liste, også en vi giver til nogle på plejehjemmet , men hvad dælen bruger man ellers mere af injektioner på plejehjem som man ser ofte??

altså man ser jo også mange med insulin men det er jo S.C injektioner hm...

Nogle der kan hjælpe?

og sorry hvis det er forkert sted jeg har skrevet det, kunne ikke lige finde ud af hvor jeg skulle skrive

nogle vacciner er I.M.

Anmeld

6. juli 2011

Levi&LilysMor

Maise skriver:

Morfin

Stesolid ( Diazepam)

influenzavaccine

Den sprøjte man giver ved for lavt blodsukker , hvis pt. er ved at gå i chok gives IM - kan ikke huske hvad den hedder.

Psykofarmaka: Cisordinol, Zyprexa,serenase, trilafon.

B12-vitamin

D-vitamin. ( mange ældre har og d-vit.mangel og bliver indlagt på gerontopsykiatrisk ( mit speciale) som om de var demente og skal udredes. Det ses indimellem at det er ekstrem mangel på d-vit. der er årsagen.

K Vitamin

Tiamin (B1, gives til kronisk alkoholisme og beriberi( forstyrrelser i nerve og hjerte.kar systemet.)

Det var hvad jeg lige kunne huske.

Uha de var helt perfekte mange tak

Anmeld

6. juli 2011

JonTri

Maise skriver:

hvor er du henne?? jeg er på gerontopsyk i dianalund, lige pt. placeret i vordingborg, da min afd. brændte sidste sommer.

Jeg er i Viborg... På psyk modtagelse:-).

Anmeld

6. juli 2011

Maise

JonTri skriver:

Jeg er i Viborg... På psyk modtagelse:-).

ja jeg overvejer nemlig at skifte afd. indenfor psykiatrien. enten til akut modtagelse eller åben almen psyk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.