Moms skriver:
Hej erfarne mødre.
Jeg er førstegangsfødende og har nogle spørgsmål.
Jeg har været lidt på shopping i dag - og købte ingenting. Det var mest også for lige at kigge på dette store ukendte marked. Jeg er blot 18 uger henne i dag.
Hvad, hvornår, hvor meget, hvor stort?
Jeg ved da ikke hvor stor den baby bliver...hvordan skal jeg så kunne købe de der dragter i forvejen? Eller er str. 50 ligesom "fits all" lige i den første tid?
BH- jeg bruger ikke normalt bh. Mine bryster er ikke særlig store, men det er de da blevet. Men hvor store bliver de? Hvis jeg kan risikere mælkeløb allerede om få uger, vil jeg jo gerne have en bh der kan være nogle indlæg i. Men jeg gider jo ikke købe i 3 forskellige størrelser - til op igennem hele graviditeten. Mine bryster voksede lige i starten og tog en ny spurt uge 16, kommer der så mere pludselig vækst?
Baby narresut? Putter man virkelig sådan én i munden på dem lige fra første dag?
Ventetøj - hvornår kan man købe de sidste bukser. Har I købt hver måned eller hvad op igennem graviditeten?
Åh - jeg hader at købe tøj...
Moms
Jeg har det personligt sådan at jeg ikke vil shoppe for meget på forhånd. Nu skal jeg have baby nr. 2 snart, så jeg vidste meget mere om hvad jeg synes er godt i forhold til tøj og udstyr. Så jeg ville nok holde mig til nødvendighederne inden fødslen og så se hvad der ellers bliver brug for.
En god bh synes jeg er en god ide! Så det vil jeg helt sikkert anbefale, min bryster blev betydeligt større under første graviditet.
Babytøj i str. 50 vil jeg tro er fint. Det er jo umuligt at sige om du får en lille eller stor baby, det er afhænger af så meget og han/hun kan jo komme før tid eller 2 uger efter termin.. så det er svært at forudsige.
Man putter ikke sut i munden på babyen i starten, amningen skal først fungere (hvis det er det man vil, det er jo super for babyen med mors mælk). Mine børn kommer slet ikke til at bruge sut fordi jeg ikke tror på det er nødvendigt og det var det heller ikke for min ældste søn. Desuden kan jeg ikke lide at proppe ting i munden på en lille baby.. Men det er jo en smagssag.
Jeg har aldrig rigtigt haft ventetøj, så det ve djeg ikke noget om
men vil nok råde dig til ikke at bruge alt for mange penge på det.. måske afhænger det af hvor stor du er nu ved maven? For du er jo næsten halvvejs allerede