Til jer, der er blevet mødre - flere spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Moms

Hej erfarne mødre.

Jeg er førstegangsfødende og har nogle spørgsmål.

Jeg har været lidt på shopping i dag - og købte ingenting. Det var mest også for lige at kigge på dette store ukendte marked. Jeg er blot 18 uger henne i dag.

Hvad, hvornår, hvor meget, hvor stort?

Jeg ved da ikke hvor stor den baby bliver...hvordan skal jeg så kunne købe de der dragter i forvejen? Eller er str. 50 ligesom "fits all" lige i den første tid?

BH- jeg bruger ikke normalt bh. Mine bryster er ikke særlig store, men det er de da blevet. Men hvor store bliver de? Hvis jeg kan risikere mælkeløb allerede om få uger, vil jeg jo gerne have en bh der kan være nogle indlæg i. Men jeg gider jo ikke købe i 3 forskellige størrelser - til op igennem hele graviditeten. Mine bryster voksede lige i starten og tog en ny spurt uge 16, kommer der så mere pludselig vækst?

Baby narresut? Putter man virkelig sådan én i munden på dem lige fra første dag?

Ventetøj - hvornår kan man købe de sidste bukser. Har I købt hver måned eller hvad op igennem graviditeten?

Åh - jeg hader at købe tøj...

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

Mor Christa

Heej velkommen til motherhood hehe.

ja, det kan godt være ret forvirrende.. Lige dén der med bh'en, så kan jeg desværre ikke være behjælpelig, da mine bryster opførte sig underligt begyndte ta bruge ammeBH'er allerede omkring uge 25, da der begyndte at løbe mælk ud dér.. Der købte jeg bare en str større end jeg normalt ville nbruge.. Det fungerede fint for mig..
bukser - jeg passede NÆSTEN mine bukser helt til sidst i min graviditet -  men de sidste 5-6 uger, der brugte jeg bare mine "cookie-pants" - altså mine hummel eller everlast.. gad ikke gå i pæææne graviditetsbukser, fordi jeg i forvejen bare lå i sengen med bækkenøsning.. Havde et enkelt par graviditetsbukser dem købte jeg omkring uge 20..
MHT tøj til baby, så er det normalt at en baby er mellem 48 - 54 cm når de er nyfødte - tror jeg.. Derfor er det også mere eller mindre normalt, at nyfødte bruger str 50 det første stykke tid.
Min dreng var 52 cm da han kom ud - han brugte ét par bukser i str 50, og ellers brugte han str 56 .. Han voksede endda også hurtigt ud af str 56 ...
Mit råd i den sammenhæng ville derfor være, at købe meget lidt i str 50 og så lidt mere i 56

Håber det gav mening og at det hjalp en smule

Anmeld

5. juli 2011

Mor Christa

MissChrista skriver:

Heej velkommen til motherhood hehe.

ja, det kan godt være ret forvirrende.. Lige dén der med bh'en, så kan jeg desværre ikke være behjælpelig, da mine bryster opførte sig underligt begyndte ta bruge ammeBH'er allerede omkring uge 25, da der begyndte at løbe mælk ud dér.. Der købte jeg bare en str større end jeg normalt ville nbruge.. Det fungerede fint for mig..
bukser - jeg passede NÆSTEN mine bukser helt til sidst i min graviditet -  men de sidste 5-6 uger, der brugte jeg bare mine "cookie-pants" - altså mine hummel eller everlast.. gad ikke gå i pæææne graviditetsbukser, fordi jeg i forvejen bare lå i sengen med bækkenøsning.. Havde et enkelt par graviditetsbukser dem købte jeg omkring uge 20..
MHT tøj til baby, så er det normalt at en baby er mellem 48 - 54 cm når de er nyfødte - tror jeg.. Derfor er det også mere eller mindre normalt, at nyfødte bruger str 50 det første stykke tid.
Min dreng var 52 cm da han kom ud - han brugte ét par bukser i str 50, og ellers brugte han str 56 .. Han voksede endda også hurtigt ud af str 56 ...
Mit råd i den sammenhæng ville derfor være, at købe meget lidt i str 50 og så lidt mere i 56

Håber det gav mening og at det hjalp en smule

hov - og med den sut dér, så havde jeg købt sutter til ham - men han fik dem ikke helt i starten.. Amningen skulle først lige op og køre, så efter 2 ugers tid begydte han at få sut når han var ked eller f.eks. skulle sove..
Men man bestemmer jo selv om man vil give sin baby sut eller ej .- herhjemme har den bare været uundværlig

Anmeld

5. juli 2011

Minmio

Moms skriver:

Hej erfarne mødre.

Jeg har været lidt på shopping i dag - og købte ingenting. Det var mest også for lige at kigge på dette store ukendte marked. Jeg er blot 18 uger henne i dag.

Jeg ved da ikke hvor stor den baby bliver...hvordan skal jeg så kunne købe de der dragter i forvejen? Eller er str. 50 ligesom "fits all" lige i den første tid?

BH- jeg bruger ikke normalt bh. Mine bryster er ikke særlig store, men det er de da blevet. Men hvor store bliver de? Hvis jeg kan risikere mælkeløb allerede om få uger, vil jeg jo gerne have en bh der kan være nogle indlæg i. Men jeg gider jo ikke købe i 3 forskellige størrelser - til op igennem hele graviditeten. Mine bryster voksede lige i starten og tog en ny spurt uge 16, kommer der så mere pludselig vækst?

Baby narresut? Putter man virkelig sådan én i munden på dem lige fra første dag?

Ventetøj - hvornår kan man købe de sidste bukser. Har I købt hver måned eller hvad op igennem graviditeten?

Moms

jeg valgte kun at købe tøj str 56 og op efter denne her gang, fordi at første gang fik vi ikke brugt alt det der var i 50, jeg tror vi brugte det i maks en uge

Det er lidt forskelligt hvor meget man køber, det kommer også an på om det er sommerbarn eller vinter

Vi har omkring 25 body med korte ærmer, 15 med lange ærmer omkring 10-15 tynde bluser med lange ærmer  og 6-7 stk varme bluser. + 10-15 par bukser. Alt dette er kun str 56. Men jeg synes at det er alt for meget

Ang BH kan jeg ikke svare på, for mine bryster er hverken blevet større eller mindre

Vi valgte at give vores søn narresut et par dage efter fødslen.

Anmeld

5. juli 2011

Christine

Moms skriver:

Hej erfarne mødre.

Moms

Jeg har det personligt sådan at jeg ikke vil shoppe for meget på forhånd. Nu skal jeg have baby nr. 2 snart, så jeg vidste meget mere om hvad jeg synes er godt i forhold til tøj og udstyr. Så jeg ville nok holde mig til nødvendighederne inden fødslen og så se hvad der ellers bliver brug for.

En god bh synes jeg er en god ide! Så det vil jeg helt sikkert anbefale, min bryster blev betydeligt større under første graviditet.

Babytøj i str. 50 vil jeg tro er fint. Det er jo umuligt at sige om du får en lille eller stor baby, det er afhænger af så meget og han/hun kan jo komme før tid eller 2 uger efter termin.. så det er svært at forudsige.

Man putter ikke sut i munden på babyen i starten, amningen skal først fungere (hvis det er det man vil, det er jo super for babyen med mors mælk). Mine børn kommer slet ikke til at bruge sut fordi jeg ikke tror på det er nødvendigt og det var det heller ikke for min ældste søn. Desuden kan jeg ikke lide at proppe ting i munden på en lille baby.. Men det er jo en smagssag.

Jeg har aldrig rigtigt haft ventetøj, så det ve djeg ikke noget om  men vil nok råde dig til ikke at bruge alt for mange penge på det.. måske afhænger det af hvor stor du er nu ved maven? For du er jo næsten halvvejs allerede

Anmeld

5. juli 2011

Mka

Hej.

Jeg købte slet ikke noget vente tøj, jeg går i legging og kjoler/lange toppe/bluser.

Mine bryster voksede, men har også en del i forvejen, men det var ikke noget problem for mig. Mine bryster "dryppede" ikke.

Da den lille kom til verden voksede brysterne, der købte jeg en amme bh, og den kan brysterne vokse i, hvis du køber uden bøjler.

Vores pige var 53 cm og vejede 3500 jeg var glad for at vi havde lidt i str 50 ( sendte faktisk min mor op for at købe mere) hun kunne nok kun passe det i en mdr. Vores problem var natdragterne i str 56, de var en tand for store, og så fik hun begge ben i samme ben, og det var jo ikke så sjovt for hende, det er nok noget andet med alm tøj, det kan godt være lidt for stort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.