Guldklumpens vægt omkring uge 30

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. juli 2011

Deka11

Hej med jer.

Jeg var til ekstra vækstscanning igår. Var der i uge 30+3. Bettepigen fulgte alle kurver præcist, så det var rigtig skønt.  Hun vejede 1553 gram. Jordemoderen havde skønnet hende til at veje 1600 gram i torsdags. Så det var tæt på. Men det er åbenbart en meget fin vægt hun har sig. Nu er jeg så lidt nysgerrig.  Hvad er jeres blevet skønnet til at veje omkring den uge? Kender til nogen som har fået deres skønnet til godt 300 gram mindre end bettepigen i samme uge. Det synes jeg er en stor forskel. Eller er det meget normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2011

smølfine

Der er jo også rigtig stor forskel på børnenes vækst inde i maven. Vores lillebror i maven blev vækstscannet i sidste uge, hvor jeg var 35+3 og der blev han skønnet til 1842 g og 30 % under gennemsnittet. Dit barns vægt lyder helt som det skal og bare barnet trives og følger sin egen kurve, så er alt jo som det skal være.

Anmeld

5. juli 2011

Deka11

smølfine skriver:

Der er jo også rigtig stor forskel på børnenes vækst inde i maven. Vores lillebror i maven blev vækstscannet i sidste uge, hvor jeg var 35+3 og der blev han skønnet til 1842 g og 30 % under gennemsnittet. Dit barns vægt lyder helt som det skal og bare barnet trives og følger sin egen kurve, så er alt jo som det skal være.

Tak for dit svar.

Ja, jeg fik også at vide at hendes vægt var helt som den skulle være, så det var dejligt. Og som du siger, så er der jo stor forskel på børns vækst i maven også. Blev bare lidt overrasket over den forskel. Men som du også skriver, så længe de bare følger deres egen kurve, så er alt jo fint.
Jeg skal til endnu en ekstra vækstscanning i uge 35, så bliver det spændende om hun stadig følger kurverne præcis.  

Anmeld

5. juli 2011

håber snart det er os

Er også lige blevet scannet min dreng er 1913 g

Anmeld

5. juli 2011

Topp

Deka11 skriver:

Hej med jer.

Jeg var til ekstra vækstscanning igår. Var der i uge 30+3. Bettepigen fulgte alle kurver præcist, så det var rigtig skønt.  Hun vejede 1553 gram. Jordemoderen havde skønnet hende til at veje 1600 gram i torsdags. Så det var tæt på. Men det er åbenbart en meget fin vægt hun har sig. Nu er jeg så lidt nysgerrig.  Hvad er jeres blevet skønnet til at veje omkring den uge? Kender til nogen som har fået deres skønnet til godt 300 gram mindre end bettepigen i samme uge. Det synes jeg er en stor forskel. Eller er det meget normalt?

jahh jeg vil jo så sige man ikke skal bekymre sig om det så længe de mener alt ser fint ud..

Selv fik jeg en vægtscanning i uge 36 der sagde 3 kg.

Da hun blev født 4 uger senere vejede hun 3 kg sååååååå regn ikke for meget med de scanninger

Anmeld

5. juli 2011

Deka11

håber snart det er os skriver:

Er også lige blevet scannet min dreng er 1913 g

Okay, han er da godt nok noget større end bettepigen så.  Så må det da godt nok være meget individuelt hvor store de er, kan jeg nok se.

Og tak for dit svar.

Anmeld

5. juli 2011

Deka11

Topp skriver:

jahh jeg vil jo så sige man ikke skal bekymre sig om det så længe de mener alt ser fint ud..

Selv fik jeg en vægtscanning i uge 36 der sagde 3 kg.

Da hun blev født 4 uger senere vejede hun 3 kg sååååååå regn ikke for meget med de scanninger

Ja, det tror jeg også. Man kan nemt gå og tænke over for mange unødvendige ting. Og det er jeg god til...

Okay, jeg troede faktisk at det var meget præcist med den vægt de fik målt sig frem til ved en scanning. Men vi veninde sagde også lige at det godt kan svinge med 500 gram både den ene og den anden vej.

Men tak for dit svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.