Neon skriver:
Hej alle..
Jeg har testet positiv for en uge siden.. Min læge er så på ferie og når han kommer hjem fra ferie er jeg væk i 2 uger.. Lægen der afløser min læge pt. mener ikke der er grund til at gå til lægen før han kommer hjem.. Det vil altså sige at jeg er i 10. uge når jeg så kan komme til læge.. Det er første gang jeg er gravid. Jeg kan ikke rigtig forholde mig til graviditeten, da jeg kun har taget en positiv test også sker der ikke mere. Plejer man ikke få taget blodprøve eller noget i den dur?
Er lidt forvirret om hvordan det hele fungerer?
Altså nogle steder kommer man først til lægen omkring uge 10. Man får ikke taget en blodprøve som udgangspunkt. Mange læger mener at hjemmetests er fine nok. F.eks. tog min læge ikke en på mig da jeg var deroppe. Hos min læge får man en tid inden 1 lægebesøg som hedder "Glad Gravid". Hvor man lige snakker lidt om kost, får lidt papirer og lidt info om, hvad der skal ske til 1 lægebesøg. Mit 1 lægebesøg lå i uge 8+ mener jeg.
Hvis du virkelig har brug for at få snakke med en læge inden, synes jeg du skal sige det til vedkommende. 
Anmeld