Nybegynder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.339 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. juli 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hejsa Piger..

nu har jeg sommerferie!! og tænkte jeg gerne ville prøve at lave sådan nogle smukke kager som I laver...

Men hvilket udstyr vil i anbefale fra starten af? Og i må også gerne komme med nogle opskrifter (nemme) men ellers kigger jo bare under her...

det er mest det med udstyret, som jeg synes er lidt af en jungle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

iris-mor

Skål, vægt, ske, piskeris, ovn....

Nej en kagerulle, en duster (den laver du af en skumvaskeklud som du kommer enten kartoffelmel eller maizena i og så lukker den med en elastik) - den skal bruges til at drysse bordet med.

Du kan bage en alm kage og dele den i 3 bunde - eller bage bundene hver for sig. Af fyld er en god start fx toblerone og hindbær, det kan du finde et eller andet sted. Så skal der det der oven på, det er nemt at lave selv og hedder MMF eller også kan du købe det på nettet eller kop og kande (mener det koster ca 40,- til en kage der), så er du så godt som i gang. Nå ja farve til fondant/MMF må ikke være frugtfarve - men det kan også købes i kop og kande eller nettet.

Hjemmesider er fx www.dinkage.dk

Rigtig god fornøjelse ida

Anmeld

4. juli 2011

Nessie

iris-mor skriver:

Nej en kagerulle, en duster (den laver du af en skumvaskeklud som du kommer enten kartoffelmel eller maizena i og så lukker den med en elastik) - den skal bruges til at drysse bordet med.

Du kan bage en alm kage og dele den i 3 bunde - eller bage bundene hver for sig. Af fyld er en god start fx toblerone og hindbær, det kan du finde et eller andet sted. Så skal der det der oven på, det er nemt at lave selv og hedder MMF eller også kan du købe det på nettet eller kop og kande (mener det koster ca 40,- til en kage der), så er du så godt som i gang. Nå ja farve til fondant/MMF må ikke være frugtfarve - men det kan også købes i kop og kande eller nettet.

Tak, jeg kiggede lige med her

Hvis jeg selv skal lave MMF, hvordan gør jeg så det?

Anmeld

4. juli 2011

Tullemoar

iris-mor skriver:

mange tak... så ved jeg da lidt hvad jeg skal kigge efter....

Anmeld

4. juli 2011

Tullemoar

hvad mener I om denne http://dinkage.dk/startpakker-13/startpakke-til-din-1-kage-350.html?

Anmeld

5. juli 2011

iris-mor

Nessie skriver:

Tak, jeg kiggede lige med her

Hvis jeg selv skal lave MMF, hvordan gør jeg så det?

15 marshmellows (ved pinligt nok ikke hvordan det staves)

2 spsk vand

1 spsk olie (jeg bruger øko raps)

Flormelis nok en pakke

Røres i en skål i microen i ca 30 sek. Det skal smelte, men helst ikke koges.

Så rører du flormelis i indtil du har en klump som modelervoks. På køl gerne et døgn i en pose, og så er du klar. Det rulles ud med maizena eller kartoffelmel

Anmeld

5. juli 2011

iris-mor

Saphiira skriver:

hvad mener I om denne http://dinkage.dk/startpakker-13/startpakke-til-din-1-kage-350.html?

Den ser rigtig fin ud, men mindre kan også gøre det hvis man er lidt usikker på om det er noget for en. Men skulle man fortryde så tror jeg de brugte kageting er i høj kurs herinde.

Den der smoother til at glatte med er ret god. Jeg har set nogle på youtube, der bare bruger en klump MMF eller fondant. Jeg bruger sådan en som vist og det er super.

Anmeld

5. juli 2011

Nessie

iris-mor skriver:

15 marshmellows (ved pinligt nok ikke hvordan det staves)

2 spsk vand

1 spsk olie (jeg bruger øko raps)

Flormelis nok en pakke

Røres i en skål i microen i ca 30 sek. Det skal smelte, men helst ikke koges.

Så rører du flormelis i indtil du har en klump som modelervoks. På køl gerne et døgn i en pose, og så er du klar. Det rulles ud med maizena eller kartoffelmel

Tak skal du have

Anmeld

5. juli 2011

Tullemoar

iris-mor skriver:

Den ser rigtig fin ud, men mindre kan også gøre det hvis man er lidt usikker på om det er noget for en. Men skulle man fortryde så tror jeg de brugte kageting er i høj kurs herinde.

Den der smoother til at glatte med er ret god. Jeg har set nogle på youtube, der bare bruger en klump MMF eller fondant. Jeg bruger sådan en som vist og det er super.

det er bare øv det er usolgt...

Anmeld

5. juli 2011

Tullemoar

http://dinkage.dk/vaerktoej-21/smoothers-og-andre-glattere-61/

hvilke anbefaler i?

nu bliver jeg jo nødt til at købe hver for sig,da startspakken ikke findes mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.