Prævention efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.307 visninger
18 svar
0 synes godt om
12. december 2008

malou

Sikkert dumt spørgsmål... men spørger alligevel fordi jeg er usikker... kan man blive gravid lige efter man har født??

Nu har jeg jo ikke brugt prævention i over 1 år og har lige født for 4 uger siden. Igår slog det mig pludselig.... For h... da... kan jo blive gravid og det vil jeg jo helst ikke lige nu.. men hvornår starter man så med p piller ... skal jo vente på den første mens dag ikke sandt?? Hvad gjorde I efter I havde født? Knus Malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2008

twinboys

Jepper på med gummiet du kan godt blive gravid... Så når du får din mens starter du op på p-piller igen...

Majbritt

Anmeld

12. december 2008

mette moren

Ja, du kan blive gravid..

I Brug kondom og så snak med lægen til 8 ugers undersøgelsen om hvad der er bedst for dig...

Ammer du er p-piller ikke bedst da det evt kan nedsætte produktionen..

Så er det evt mini-piller du skal gå efter.

Det fik jeg recept på efter første barn..

Her efter nummer 2 har jeg fået hormon spiral

hvor hurtigt fik du sat spiralen op efter du havde født??? jeg har nemlig bare puttet den i tasken, som jeg skal ha med på sygehuset til den bette ny....

Anmeld

12. december 2008

monstar99

Jeg har snakket med mmin læge om at jeg gerne vil have spiral efter jeg har født han sagde at jeg kunne få den lagt op når jeg skulle til undersøgelse 5uger efter fødslen.

Så ville livmoder have trukket sig nok sammen igen.

Ind til da er det gummi hvis man da ellers har lyst, nu må jeg jo se hvis ondt jeg for

Er jo første gang

Så når jeg bestiller tid til uge 5 undersøgelsen så vil jeg bede om en recept og få købt spiralen så den kan komme op

Louise Uge 39+2 (nu må han da også tag at komme ud)

Anmeld

12. december 2008

malou

monstar99 skriver:

Jeg har snakket med mmin læge om at jeg gerne vil have spiral efter jeg har født han sagde at jeg kunne få den lagt op når jeg skulle til undersøgelse 5uger efter fødslen.

Så ville livmoder have trukket sig nok sammen igen.

Ind til da er det gummi hvis man da ellers har lyst, nu må jeg jo se hvis ondt jeg for

Er jo første gang

Så når jeg bestiller tid til uge 5 undersøgelsen så vil jeg bede om en recept og få købt spiralen så den kan komme op

Louise Uge 39+2 (nu må han da også tag at komme ud)

Ja jeg har også overvejet spiral... får man recept til den hos sin læge og så på apoteket? hvad koster sådan en? glæd ig til din lille mand kommer ud... det er super skønt at være mor. knus fra malou... førstegangs moaar..

Anmeld

12. december 2008

mette moren

- skriver:

Jeg fik recept på den til 8 ugers undersøgelsen og så kom jeg kort tid derefter...

Nogen læger har dem liggende og så kan man købe dem der og andre får man recept og så henter man den selv på apoteket...

Den jeg har er en hormon spiral, for mig var der flest fordele ved den..
Den holder i 5 år og når den har reguleret sig selv ordentlig tager omkring 4-6 mdr så har der KUN været plus for mig..

Skal ikke huske piller
Kæresten kan ikke mærke den
Jeg har måske en lille bitte blødning en dag hvert halve år..

Jeg syntes ikke det gør ondt at få den lagt op...

Min hormon spiral kostede 1300 kr.

tror måske hun min holder i to...? men for mig er det vigtigt at jeg ikk skal huske at tage p-piller, det er jeg ikk go til. men man må nok ikk få den sat op lige når man har født så.

Anmeld

12. december 2008

mette moren

- skriver:

Jeg har haft min i 1½ år og går planen godt så får jeg den pillet ud i feb.

Det med ikke at skulle huske piller var også en af mine grunde, for med to små børn på dengang 16 mdr og nyfødt, ja, godmorgen, ville jeg da aldrig huske piller...

Nej, ikke får du er blevet tjekket at alt "sidder" ordentlig

oki så ved jeg det men jeg er bare mega dårlig til at huske p-piller!! det var slet ikk meningen jeg skulle til at ha en lille nu... var ved at tage uddannelse som nu står stille lidt..

Anmeld

12. december 2008

Fam. Madsen

mette moren skriver:

oki så ved jeg det men jeg er bare mega dårlig til at huske p-piller!! det var slet ikk meningen jeg skulle til at ha en lille nu... var ved at tage uddannelse som nu står stille lidt..

hej

jeg har også fået lagt spiral op og det fik jeg 2mdr. efter jeg havde født.. så jeg vil også skyde på at du først ville kunne få den lagt op efter 8 uger for at din livmor får trukken sig ordenlig sammen...

hvad en spiral koster ved jeg ikke, da jeg ikke skulle betale for min...

Sandra

Anmeld

12. december 2008

malou

Familien Madsen skriver:

hej

jeg har også fået lagt spiral op og det fik jeg 2mdr. efter jeg havde født.. så jeg vil også skyde på at du først ville kunne få den lagt op efter 8 uger for at din livmor får trukken sig ordenlig sammen...

hvad en spiral koster ved jeg ikke, da jeg ikke skulle betale for min...

Sandra

er det da nyt at man selv skal betale for dem eller?

Anmeld

12. december 2008

Fam. Madsen

malou skriver:

er det da nyt at man selv skal betale for dem eller?

nej... grunden til at jeg ikke selv skal betale for den er fordi at jeg har endormetriodes også hjælper spiralen mig..

ups.... det glemte jeg og skrive

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.