3,5 mdr - Aftenrutine..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.430 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. juli 2011

Rødhætte

William er nu snart 4 mdr og jeg savner virkelig en aften rytme! Jeg har afprøvet flere ting, men synes ikke rigtig det virker. Jeg prøver at dysse ned for alt aktivitet når jeg ser det mindste træthedstegn, men ofte når han at blive overtræt. Her til aften gik hans far rundt med ham svøbt indtil han næsten var i drømmeland. Men lige så snart vi ligger ham går der 5 min så er han vågn og pyldre! Skal jeg så tage ham med ind i stuen igen eller skal jeg holde ved at han er blevet lagt i seng?

Er det realistisk at han allerede nu skal lære at falde i søvn selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Ja det er meget realistisk, og du gør det rigtige i at begynde nu, og læg ham gerne lidt tidligere, så han stadig er glad og tilpas når han puttes, så han kan få lært at falde i søvn selv nu, gør det gerne hyggeligt med evt med noget han kan kigge på, en uro eller andet.

Jeg gik gerne ind på deres værelser, sad med dem, og gav dem deres natflaske, hvorefter jeg langsomt lå dem over i deres seng. Nogle gange blev jeg lidt, hvor jeg feks strøg dem lidt over panden, holdt lidt i hånd og så listede jeg ud, og lod døren stå lidt på klem, så de kunne se lyset fra stuen. Intet eller kun svagt lys på deres eget værelse. Ja sådan gjore vi

Det skal nok lykkes at få ham til det, men når en ny rytme skal etableres, kan det jo tage lidt tid....men han må ikke græde!! Så må du ind og holde lidt i hånd igen, men lad ham endelig blive i sengen

Anmeld

4. juli 2011

Rødhætte

Tin skriver:

Ja det er meget realistisk, og du gør det rigtige i at begynde nu, og læg ham gerne lidt tidligere, så han stadig er glad og tilpas når han puttes, så han kan få lært at falde i søvn selv nu, gør det gerne hyggeligt med evt med noget han kan kigge på, en uro eller andet.

Jeg gik gerne ind på deres værelser, sad med dem, og gav dem deres natflaske, hvorefter jeg langsomt lå dem over i deres seng. Nogle gange blev jeg lidt, hvor jeg feks strøg dem lidt over panden, holdt lidt i hånd og så listede jeg ud, og lod døren stå lidt på klem, så de kunne se lyset fra stuen. Intet eller kun svagt lys på deres eget værelse. Ja sådan gjore vi

Det skal nok lykkes at få ham til det, men når en ny rytme skal etableres, kan det jo tage lidt tid....men han må ikke græde!! Så må du ind og holde lidt i hånd igen, men lad ham endelig blive i sengen

Tak for svaret. William sover inde ved os i liften. Problemet er også at når det endelig lykkes at putte ham og han falder i søvn kan han godt vågne lidt efter og være rigtig sur.. Han bliver så sur (kan tydelig se at det ikke er fordi han er ulykkelig) at han kun kan falde ned igen hvis jeg tager ham op og vugger. Nogle gange synes jeg han virker rigtig vågen og ved så ikke om jeg skal putte ham igen eller? Han skal jo heller ikke tror at han skal op og lege igen..

Anmeld

4. juli 2011

AnneBJ

Rødhætte skriver:

Tak for svaret. William sover inde ved os i liften. Problemet er også at når det endelig lykkes at putte ham og han falder i søvn kan han godt vågne lidt efter og være rigtig sur.. Han bliver så sur (kan tydelig se at det ikke er fordi han er ulykkelig) at han kun kan falde ned igen hvis jeg tager ham op og vugger. Nogle gange synes jeg han virker rigtig vågen og ved så ikke om jeg skal putte ham igen eller? Han skal jo heller ikke tror at han skal op og lege igen..

Har du prøvet at vugge liften mens den står på dine ben....? SÅ bliver han liggende, og bliver ikke forvirret over at blive flyttet rundt...

Ellers ingen gode råd, men jeg læser med

Anmeld

4. juli 2011

CA

Vi begyndte at køre rutine ind da Johannes var 4 mdr. Vi startede med at putte ham i vuggen, hvor han havde sovet hele tiden, men det tog en EVIGHED! Da vi flyttede ham over i tremmesengen (af andre grunde) kogte han lige puttetiden ned fra op til halvanden time til 10 minutter.

Nu sejler han rundt i mad, søvn og rytme, så vi kæmper lidt igen.

Nå men gode råd der virkede for os:

Vi køler rummet ned og mørklægger det.

Ens aftenrutine HVER aften (vores aftenrutine ser nogenlunde sådan her ud: Aftensmos, tør ble, tummel(for at køre træt), stille og rolig i nattøj og tør ble, natflaske, puttes i sengen med sang og et "sov godt".) Derefter går vi ud og han ligger og leger og snakker for sig selv. 

Når han pylrer går vi ind og gir ham sutten, gir dyne på, kysser på panden og siger "sov godt". Altså præcis det samme hver gang - om vi så er oppe på at gøre det 30 gange på en aften ændrer det sig ikke.

Hvis han skriger, trøster vi ham ved at putte os ned til ham i sengen i mens vi står ved siden af og synger godnatsang igen. For det meste virker det, men nogle gange er vi nødt til at tage ham op og vugge ham. SP sagde, at det også er rigtig fint, men at vi ikke skal tage ham ud af soveværelset efter projekt-putning er påbegyndt.

Jeg håber I får det til at virke. Vil sige at det tog lang tid her, men jeg tror virkelig det hjælper at det er det man vil og at man blir ved med at tro på, at det nok skal lykkes.

Held og lykke

Ps. Her putter vi ca. hver 2. aften, så vi er lige gode til det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.