Taber man virkelig 10 kg ved fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2011

mor til 2 skønne piger .

solhau skriver:

Har tit hørt at man taber 10 kg, blot ved fødslen.. Ved dog ikke om det passede på mig første gang, da jeg først var på en vægt laaaaang tid efter jeg havde født

Men passer det?

Eller hvad.. Uddyb gerne jeres svar

ja , da jeg fødte tabte jeg cirka 9-10 kilo , og nu 7 uger efter lignr jeg faktisk stort set mig selv fra før jeg var gravid .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

LotteGabriella

det passede med mig Jeg tog ca. 10 kg på under graviditeten og da jeg havde født, kunne jeg hoppe i mine normale cowboybukser med det samme og vægten var 10 kg mindre igen

Anmeld

3. juli 2011

Muffinmus

eh nej, ikke mig i hvert fald.

Jeg havde efter en hel uge kun tabt 7 kg ud af 25, og det meste af det var vand i kroppen der kom ud der.Vand jeg ahde døjet med siden uge 22.

Anden gang havde jeg tabt halv andet kg...jeps, du læste helt rigtigt, 1,5 kg og jeg blev SÅ skuffet da jeg dagen efter hoppede på vægten, havde jo troet jeg ville tabe mindst 5 kg, pga barnet, moderkage osv. Men af en eller anden grund røg der kun 1,5 kg i alt hele den første uges tid, og efter følgende kom der kun 100-200 g af om ugen eller sådan noget.

Så her var det i hvert fald en skrøne

Anmeld

3. juli 2011

Hasselnødden

Jeg aner vitterligt ikke om jeg tabte noget vægt ved fødslen, det skænkede jeg ikke den mindste tanke men jeg ved at de 31kg jeg tog på under graviditeten er væk - og det var de nogen måneder senere..

Anmeld

3. juli 2011

Sof

Jeg tror det kommer meget an på hvor meget man tager på... Jeg havde tabt ca. 25 kg efter 14 dage, men jeg havde også taget +40  kg på 

Anmeld

3. juli 2011

Mira0911

Jeg tabte 10 kg ved fødslen... 

Er spændt på denne gang her... 

Anmeld

3. juli 2011

camilla28

jeg stod på 70 kg  2 dage efter så jja det passer meget godt  med 10 kg baby og tilbehør hehe

men så manlede jeg jo så lige væske i kroppen og  lidt  for mange småkager på side benene hehe

Anmeld

3. juli 2011

SussieThyssen

solhau skriver:

Har tit hørt at man taber 10 kg, blot ved fødslen.. Ved dog ikke om det passede på mig første gang, da jeg først var på en vægt laaaaang tid efter jeg havde født

Men passer det?

Eller hvad.. Uddyb gerne jeres svar

Tjaaa..jeg tabte langt mere end 10 kg, da jeg havde født..altså i dagene efter, og jeg vejede en del mindre end før jeg blev gravid, da jeg stod på vægten inden jeg tog hjem fra sygehuset.
Dengang lå man jo i 5 dage og så blev man tjekket i hoved og den der vender bagud, inden man tog hjem...også vægten.

Jeg vejede 8 kg mindre end før jeg blev gravid på 5. dagen med den første...og til 8-ugers tjekket vejede jeg 12 kg mindre.

Med nr 2 var det det samme.

Og med nr 3 vejede jeg 12 kg mindre end før jeg blev gravid, da jeg gik på vægten på 5. dagen..hvor meget det var til 8 ugers tjekket kan jeg altså ikke huske.

Min læge påstod at ungerne åd mig op indefra, hvad de jo nok også gjorde, med den størrelse de havde

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. juli 2011

lauras*mor*

jeg tabte mig 6 ud af de 9 kg jeg tog på... altså af at føde...

De sidste 3 kg røg de følgende 4 mdr ca uden hjælp...

Anmeld

4. juli 2011

Shoppingmor

Jeg vejede vist om kring 99 kg da jeg fødte, og nu 5 uger senere vejer jeg 87,8 hvilket jo er et vægttab på 11 kg  Det laveste vægten har vist siden fødslen er 87,2....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.