Hvor lang tid i forvejen bestiller man kirke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.747 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. juli 2011

samantha1986

Vi er gået i gang med at planlægge bryllup, og nu kommer spørgsmålet så, hvornår vi kan bestille kirken? Vi kender datoen. Og det er godt nok først om to år. Men er det for tidligt allerede nu at bestille kirken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

Nessie

2 år er godt nok langt ude i fremtiden, men prøv at ringe til kirkekontoret, der kan da næsten ikke være optaget den dag

Anmeld

3. juli 2011

samantha1986

Nessie skriver:

2 år er godt nok langt ude i fremtiden, men prøv at ringe til kirkekontoret, der kan da næsten ikke være optaget den dag

Nej ellers er folk i hvert fald endnu tidligere ude end jeg er. Men tænkte bare at det var smart når man havde en dato at få det arrangeret med det passer med sted og kirke

Anmeld

3. juli 2011

Nessie

samantha1986 skriver:

Nej ellers er folk i hvert fald endnu tidligere ude end jeg er. Men tænkte bare at det var smart når man havde en dato at få det arrangeret med det passer med sted og kirke

Det tror jeg også. Så tidligt som muligt er nok bedst

Og tillykke med planerne, forresten

Anmeld

3. juli 2011

samantha1986

Nessie skriver:

Det tror jeg også. Så tidligt som muligt er nok bedst

Og tillykke med planerne, forresten

Mange tak for det

Anmeld

9. juli 2011

rk_07

Man kan tidligst bestille en kirke 1 år før bryllupet... Eller sådan er det i vores. Så om små to mdr. skal vi ned og snakke med dem

Men held og lykke og tillykke med det

Anmeld

9. juli 2011

IAH

Hej hej

Vi bestilte kirken 1½ år forud. Det var helt ok hos kirkekontoret. Der er meget run på den kirke alle lørdage i august (den mest populære datoer den anden lørdag i august). Så hvis det er en populær kirke til bryllupper, ville jeg prøve allerede nu. Det samme gælder nogle lokaler til at holde festen.

Vi bestilte også lokalerne 1½ år forud. Så hvis det skal være et sommerbryllup, ville jeg få det klaret nu, så I ikke får en grim overraskelse senere.

Jeg ved at det lyder helt afsindigt. Jeg var selv helt paf, da jeg fandt ud af det...

Og forresten held og lykke med det hele... det er sådan en fantastisk dag!

Iben  

Anmeld

9. juli 2011

SussieThyssen

samantha1986 skriver:

Vi er gået i gang med at planlægge bryllup, og nu kommer spørgsmålet så, hvornår vi kan bestille kirken? Vi kender datoen. Og det er godt nok først om to år. Men er det for tidligt allerede nu at bestille kirken?

Det er alt for tidligt, med mindre det er en af de der datoer som fx 07.07.07 eller 12.12.12, så kan man bare ikke være for tidligt ude.

Men hvis det er en helt almindelig dato, så vent I bare.

Et år i forvejen som det tidligste og senest et par måneder før.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. juli 2011

samantha1986

jeg snakkede med kirken, som sagde at jeg kunne godt vælge dato allerede nu og så ville de lægge et notat om det i arkivet. For de har ikke en kalender for 2013 før i starten af det nye år. Men hvis det var måtte jeg godt vente til starten af 2012 med at bestille kirken.

Anmeld

9. juli 2011

MelikkazMoar

samantha1986 skriver:

normalt med sted og kirke er jo før jo bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.