Messias

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2011

Madam Blå

Messias betyder jo frelseren - og Jesus var jo "bare" hans navn.. Men begge er for religiøse til mig.

Men hvis det er det navn, i ønsker - så skal det da være det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

Mi

Jeg ville ikke kalde mit barn så et navn med så religiøse undertoner, det vil give religiøse associationer hos folk som lige møder ham, og det er han måske ikke interesseret i

Anmeld

3. juli 2011

SussieThyssen

Som forældre skal man ALTID sætte sig i barnets sted og grundigt overveje hvilke konsekvenser navnet vil få for barnet.

Så hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje een gang til. Det bliver ikke dig der får problemer med det navn..men dit barn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. juli 2011

Tvillingemor80

jeg synes det er liiige specielt nok.. Men navnet er smukt og betydningen smuk, men ville ikke give mit barn det navn sådan som vores kultur og samfund er ..

Hvis i bare er helt vilde med det så kunne det jo være et fint mellemnavn, og så kan han jo selv vælge om han vil bruge det

Anmeld

3. juli 2011

FogL

Jeg kan godt lide religiøse navne, og synes det er rigtig sødt. Synes ikke det er anderledes end at kalde sit barn Noah eller Johannes.... 

Anmeld

4. juli 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det klinger smukt, men jeg ville aldrig give mit barn et navn med så mange undertoner af frelse og religiøsitet. Hvis knægten bliver ateist, er han jo nærmest tvunget til at skifte navn.

Jeg synes, der er kolossal forskel på et "almindeligt" bibelsk navn og selve betegnelsen for frelseren.

Anmeld

4. juli 2011

Wimmie

Med et navn som Messias kan man vel næsten ikke undgå at få storhedsvanvid

Spøg til side; jeg synes personligt også at det er alt alt for religiøst. Hvis man ikke er kristen virker det nærmest lidt useriøst at bruge navnet Messias og hvis man er kristen kan det let komme til at virke for seriøst; nærmest som om man ophøjer sit barn til at være et religiøst symbol... ok, måske lidt overdramatiseret men det er de associationer jeg får

Anmeld

4. juli 2011

Frøken J.

Arrrh.. Den kan jeg ikke helt forlige mig med, selvom jeg prøver at være meget åben. Jeg ved godt nogen siger, at det er som om man tillade mobning når man siger, at man skal passe på barnet ikke bliver mobbet med det navn, men børn er ONDE, desværre. Mange er i hvert fald. Og jeg synes simpelthen at navnet Messias er alt for oplagt til drillerier, hvilket self. er en skam. Og så er det alt for religiøst til min smag

Anmeld

4. juli 2011

Miss T

Ikke min kop the.

Anmeld

4. juli 2011

Heidisbebs

Jeg er nu heller ikke så tosset med det... desværre, hoved sagen er jo at i/du kan lide det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.