Brummen og pressen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

jeg har en søn på 3 uger, han er dejlig nen, men her inden for de sidste par dage har han fået lidt mavekneb tror jeg.

han presser og presser og gir et lille vrælog tit er der kun en lille plet i bleen.

men ellers er hans afføring normalt.

ska jeg kontakte lægen eller ? han bliver kun ammet og vi bruger suttrbrik ellers kan han ikk få fat.

andre der har prøvet det samme ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

Ayasmor

Hej alle sammen.

jeg har en søn på 3 uger, han er dejlig nen, men her inden for de sidste par dage har han fået lidt mavekneb tror jeg.

han presser og presser og gir et lille vrælog tit er der kun en lille plet i bleen.

ska jeg kontakte lægen eller ? han bliver kun ammet og vi bruger suttrbrik ellers kan han ikk få fat.

umiddelbart tænker jeg ikke at det er nødvendigt at kontakte lægen.. Han er en lilly ny fyr, hvis tarme der er under udvikling, så det er okay at han af og til har lidt mavekneb. Så længe hans aff. er normal og han ikke bruger mere tid på at have ondt end han er glad. Ved børn der bliver ammet kan der også godt gå op til 10 imellem afføringerne. Du kan også altid kontakte din sundhedsplejerske og lige vende det med hende hvis du er i tvivl.. Held og lykke med det, og tillykke med ham iøvrigt..

Anmeld

3. juli 2011

Molly8

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Vi prøvede nøjagtig det samme. Det blev ved og ved, og først da han var 3 mdr. fandt vi dét, der hjalp ham: Mylicondråber. Vi fik dem anbefalet af sundhedsplejersken og de kan købes i håndkøb på apoteket. De hjalp ham, så han ikke havde ondt, mens han havde luft i maven. De hjælper ikke på alle, men for os var det en mirakelkur. Vi brugte dem ca. en måned. Nu har han ikke brug for dem mere.

Held og lykke med det.

Molly

Anmeld

3. juli 2011

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

umiddelbart tænker jeg ikke at det er nødvendigt at kontakte lægen.. Han er en lilly ny fyr, hvis tarme der er under udvikling, så det er okay at han af og til har lidt mavekneb. Så længe hans aff. er normal og han ikke bruger mere tid på at have ondt end han er glad. Ved børn der bliver ammet kan der også godt gå op til 10 imellem afføringerne. Du kan også altid kontakte din sundhedsplejerske og lige vende det med hende hvis du er i tvivl.. Held og lykke med det, og tillykke med ham iøvrigt..

mange tak

måske sluger han for meget luft ?

Anmeld

3. juli 2011

Molly8

Anonym skriver:

mange tak

måske sluger han for meget luft ?

Jeg oplevede egentlig ikke at vores søn slugte luft. Han havde bare meget luft i maven og havde i hvert fald ondt, når han pruttede. For os endte det i ammekrise bl.a. fordi hans måltider blev afbrudt af, at han havde ondt pga luft i maven.

Jeg regner med, at du kender de gængse råd om jævnligt at cykle med hans ben, masere maven med en cirkelbevægelse i urets retning, massere under fødderne og lægge ham på maven enten over dine knæ eller på din underarm med hovedet i din hånd..

Kh Molly

Anmeld

3. juli 2011

Anonym trådstarter

Molly8 skriver:

Jeg oplevede egentlig ikke at vores søn slugte luft. Han havde bare meget luft i maven og havde i hvert fald ondt, når han pruttede. For os endte det i ammekrise bl.a. fordi hans måltider blev afbrudt af, at han havde ondt pga luft i maven.

Jeg regner med, at du kender de gængse råd om jævnligt at cykle med hans ben, masere maven med en cirkelbevægelse i urets retning, massere under fødderne og lægge ham på maven enten over dine knæ eller på din underarm med hovedet i din hånd..

Kh Molly

ja, og det hjælper lidt at massere maven, men han krummer sig tit sammen og presser når han spiser så han bliver afbrudt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.