MEGET nervøs for igangsættelse på fredag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. juli 2011

Mammi_32

Hej

Jeg er præcis 38 uger henne i dag og skal sættes i gang med en livmoder modnings stikpille på fredag i næste uge pga. graviditetssukkersyge. Han er ved at blive for stor og må ikke være meget over de 4 kg når jeg føder ham pga af en kronisk tarmsygdom jeg har.

Mit problem er, at jeg har hørt en masse dårlige ting om at blive sat i gang før tid som første gangs fødende og er nu mega nervøs for det. Har hørt at det er bedre at være over termin da kroppen er mere klar. Og 2. gangsfødende har en mere positiv oplevelse ved at blive sat i gang end i forhold til første gang, da kroppen som 2. gangs fødende er mere parat.

Nu vil jeg høre om der er nogen af Jer som blev sat i gang før tid ved Jeres første graviditet? Og fik I vedrop? hvis ja hvordan gik det så? Og hvordan forløb fødslen?

I må meget gerne være ærlige, da jeg så hellere må være forberedt på det værste. Vil bare gerne høre det fra nogen som har været i samme situation som første gangsfødende og ikke som 2. gangs fødende eller over termin. Håber virkelig at I kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2011

D-Micka

Vil ikke mene du har nogen grund til at være nervøs
Jeg blev sat igang 9 dage før termin grundet svangerskab, for højt blodtryk og stor baby,.. Stikpillerne virkede ikke rigtigt på mig, havde kun åbnet mig omkring 2 cm  efter 4 dage, dog nok til at de kunne tage vandet  
ca. 30 min. efter fik jeg veer og blev kørt på fødegangen.. Jeg fik vedrop og blokade med det samme. Jeg  blev rådet til at tage imod en blokade da det ville hjælpe på mit meget høje blodtryk .. lå med veer i 24 timer og fik så AKS grundet han lå skævt og ikke havde nogen muligheder får at komme ud .. 

Og det har jo intet med igangsættelsen at gøre

Synes ikke det er noget du skal være nervøs over .. 

Og synes faktisk jeg havde en rigtig god oplevelse

Anmeld

2. juli 2011

Clisolka

Mammi_32 skriver:

Hej

Jeg er præcis 38 uger henne i dag og skal sættes i gang med en livmoder modnings stikpille på fredag i næste uge pga. graviditetssukkersyge. Han er ved at blive for stor og må ikke være meget over de 4 kg når jeg føder ham pga af en kronisk tarmsygdom jeg har.

Mit problem er, at jeg har hørt en masse dårlige ting om at blive sat i gang før tid som første gangs fødende og er nu mega nervøs for det. Har hørt at det er bedre at være over termin da kroppen er mere klar. Og 2. gangsfødende har en mere positiv oplevelse ved at blive sat i gang end i forhold til første gang, da kroppen som 2. gangs fødende er mere parat.

Nu vil jeg høre om der er nogen af Jer som blev sat i gang før tid ved Jeres første graviditet? Og fik I vedrop? hvis ja hvordan gik det så? Og hvordan forløb fødslen?

I må meget gerne være ærlige, da jeg så hellere må være forberedt på det værste. Vil bare gerne høre det fra nogen som har været i samme situation som første gangsfødende og ikke som 2. gangs fødende eller over termin. Håber virkelig at I kan hjælpe

Ja, jeg blev sat i gang 4 dage før termin - også pga. graviditetssukkersyge  Jeg skulle møde en fredag aften kl. 17.30 for igangsættelsen. De tager vandet med det samme, da jeg var 3-4 cm åben. En time efter skal jeg møde på fødegangen, hvor jeg fik lagt ve-drop og fik klyx. 

Jeg havde veer i 13 timer, hvor det endte med et akut kejsersnit, da den unge frøken havde sat sig fast i mit bækken 

Ud kom Isabella på 4005 g og 51 cm 

Anmeld

3. juli 2011

Mammi_32

Mange tak for svar

Anmeld

3. juli 2011

Sesse89

Jeg blev sat igang 38+1 og født dagen efter kl 09.44.

det var en krig på 25 timer fordi jeg ikk åbnede mig mere ind 7cm da de snakkede ks åbnede jeg mig pludselig og ud kom hun. Jeg blev indskrevet på sygehuset kl 08.30 og fik den første pille omkring kl 9. der efter fik ejg plukveer og mit vand gik omkring 13.30. Men pga der ikk var plads på fødegangen fik ejg ikk lagt epi før sent om aftenen.

Jeg syns det var hård men nu havde jeg heller ikk noget at samligne med da det var den først. Men jeg vil gern gøre det igen

der sket en masse under forløbet også men jeg orker ikk lig at finde papirene

Anmeld

3. juli 2011

TaAsJu

syntes heller ikke du skal være nervøs.. Jm vil holde øje med dig.. jeg var i 42 og ingen tegn på fødsels da de satte mig igang torsdag kl 12 og skulle så møde fredag morgen kl 9.. der blev jeg indlangt kl 14 tog de vandet og sat ve-drop kl 17 skrude de op og jeg var fuldt åben 10 cm kl ca 23.30 med gode presse veere, men da hun var stod forkert måtte jeg først presse første gang 01.30. Så gled den lille (møg) pige op igen og stod forkert engang til.. kl 03.30 var de ved at sende mig til KJ men det skulle jeg ikke så jeg spurgte om de var klar og 20 min efter fik jeg min dejlige prinsesse i armene!!!

din krop skal nok fortælle dig hvad du skal gøre på hvilket tidspunkt.. men bare huske at efter den næste ve så er der en mindre til det mest vidunderlige kommer.. god fornøjelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.